0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 25, 2011 18:18:10 GMT 1
Hun rødmede svagt over at han grinte sådan af hende og sørgede for at trække hætten tættere ned over ansigtet for at det ikke skulle ses. Hvor flovt! Hans svar gjorde det ikke just bedre hvor hun standsede brat op af forlegenhed og overraskelse over disse ord. han virkede tilmed alvorlig hvor hun selv følte sig helt rød i hovedet ”Eh.. jeg.. det var ikke” hun kunne ikke engang sige to sammenhængende sætninger og da han endelig grinte og afslørede at han blot havde ment det i spøg skyndte hun sig op på siden af ham igen uden at sige noget men holde blikket mod jorden. Hun måtte vende sig til hans drillende humør, om det altid var sådan anede hun ikke men hun syntes heller ikke han havde brugt det særlig meget, alligevel vidste hun at når hun ville bo under samme tag som ham ville hun se mere til den side. Hans svar til hendes tak fik hende til at glippe med øjnene hvor hun endte med at smile og rystede svagt på hovedet. Teen var ikke længe om at blive klar og hun skænkede op til ham i en af sine få fine kopper og satte den på bordet overfor ham. Sukker satte hun ved siden af så kunne han selv komme noget i hvis han ønskede dette. Da han sænkede hendes løn til 25 overvejede hun det kort inden hun nikkede ”Det lyder i hvert fald mere realistisk” svarede hun og ændrede selv tallet fra 85 til 25 og underskrev selv, dog så hurtigt at hun fjernede papiret inden han nåede at se det fulde navn, ikke spor ædelt måske men han ville tids nok finde ud af hvem hun var. Hun folede papiret sammen og vendte blikket mod ham ”Jeg snakker med kroen, og opsiger min lejlighed i løbet af de næste få dage, De kan forvente min ankomst om 5-6 dage” sagde hun.
|
|
|
Post by theism on Nov 25, 2011 18:26:26 GMT 1
Han grinte bare endnu mere da hun gemte sit ansigt hvorefter han blot rystede lidt på hovedet af hende, det var ikke ligefrem fordi det hjalp særlig meget for hende at gemme sit ansigt på den måde, han var trods alt ikke uintelligent og kunne nemt gætte sig frem til grunden for det. At hun stansede op ved hans svar fik også ham til at stoppe op, nærmest helt automatisk og vende blikket mod hende, da hun derefter begyndte at mumle nogle svar, blev han smil blot større og mere drilsk ”Undskyld den fik jeg ikke?” sagde han med et grin og kiggede på hende helt alvorligt derefter som om han forventede et svar han kunne bruge til noget. At hun gav ham så mange muligheder for at lave sjov med hende, havde han intet imod, selvom hun nok med tiden ville lære ikke at give ham helt så mange chancer til at gøre grin med hende, som han jo nu engang havde haft indtil videre. ”Tja så længe du mener det passer, selv synes jeg det er for lavt men, jeg har jo også lidt flere penge end det” sagde han med et skulder træk. Han var ikke rig som kongen og droningen. Men han var da hvert fald langt rigere end den almindelige borger. Om han var rigere end de andre adelige vidste han intet om, det var ikke ligefrem fordi han interesserede sig for hvad de havde og hvad de ikke havde. Hun trak pergamentet væk før han kunne nå at læse hendes navn og trak så bare lidt på skulderne, hvis hun ikke ville fortælle ham det nu fandt han nok ud af det senere. ”Gør du det, så ses vi om 5-5 dage” sagde han med et venligt smil. Han satte den tomme kop ned og rejste sig op og bukkede pænt, før han langsomt nærmest forsvandt med et da han orbede sig væk og hjem igen. /out/
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 25, 2011 18:40:06 GMT 1
Ja det afslørede vel en del at hun gemte ansigtet på den måde men hellere det end han faktisk så hende rødme, at blive helt rød i hoved var slet ikke noget kønt syn hvis hun selv skulle sige det. Han standsede op da hun gjorde og gav sig til at smile drillende af hende hvilket hun ikke fandt sjovt, hans drilske svar gav hende lyst til at feje lige forbi ham med en adelsfrøkens mest fornærmede mine. Skulle hun virkelig visse en dvasiansk side ville hun nok også komme med en spydig bemærkning men sådan var hun ikke og derfor endte de bare med at fortsætte uden at hun fik afklaret hvad hun havde forsøgt at sige. Rødmen aftog som de fortsatte og den næste tid gik i ren tavshed indtil de nåede hjem til hende. At han synes at lønnen var for lav fik hende til at hæve brynet svagt, en dagløn som hun ville leve et helt år af? Eller endda mere, var det for lavt? Hun behøvede ikke arbejde de næste 7-8 år blot hun arbejdede en uge for ham så hvorfor skulle det være lavt når hun kunne bruge det. desuden ville hun jo ikke behøve betale husleje, eller for mad og tøj når hun kunne få det af ham og derved havde hun ingen udgifter overhoved. Da han satte koppen fra sig og rejste sig gjorde hun det samme hvor hun blinkede forundret da han bukkede men nejede høfligt idet han forsvandt ud af det blå. Effektivt… meget effektivt. Hun dumpede ned at sidde på stolen igen med et suk og gloede ud i luften, hendes liv ville ændre sig drastisk meget snart, hun håbede bare hun ville klare det. hun rejste sig op, samlede koppen op og gik ud og vaskede den hvorefter hun skiftede tøj og lagde sig til at sove… som altid dukkede drømmende op så snart hun var faldet i søvn… og blev til mareridt.
///out
|
|