0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 11, 2012 19:37:14 GMT 1
Kære Jacques.
Jeg ved at du muligvis vil være forundret over at læse dette brev. Hvad du vil gøre med det.. om du i det hele taget læser det, må være op til dig. Jeg vil starte med igen at beklage det sidste møde vi havde. Du var vred og ligeså var jeg, men det var aldrig min mening at bruge vores søn imod dig, jeg ved hvilken betydning han har for dig som omvendt, og det er på ingen måde min mening at komme imellem. Vi rev op i nogle sår som burde være læget for længst, og selvom jeg ved at du brænder inde med frustrationer såvel som jeg gør, så er det mit håb, at vi en dag vil være i stand til at tage et fælles ansvar for vores søn, uden at bringe de mange frustrationer over ham, for jeg ved at han er ked af det, jeg kan mærke det på ham.
Når det er sagt så skriver jeg i det store og det hele for at lykønske dig. Jeg hørte om jeres forlovelse nede i byen, og selvom det er en mærkværdig tanke, at vi kunne have stået som et gift par nu, ja så ønsker jeg inderligt for jer begge at i bliver lykkelige, det fortjener du i den grad og det samme gør Camryn, i bliver en fantastisk lille familie. Med henblik på ægteskabet, har jeg forsøgt at forklare Emanuel situationen, men jeg er bange for at han ikke udviser nogen rigtig forståelse, i tilfælde af at han stiller spørgsmål, så ved du hvorfor, jeg ønsker blot at du skal vide, at jeg er på din side i dette, og jeg ønsker hverken du eller Camryn ondt, på trods af fortidens plager. Som du selv påpegede under vores sidste møde, så ligger jeg som jeg har redt, og nu hvor jeg ved at du har plantet ringen på hendes finger, så har jeg indset at det var det rette valg at tage, selvom jeg var stærkt tvivlende indtil vi mødtes sidste gang.
Du må endelig kontakte mig så snart du ønsker at se din søn, jeg ønsker som sagt ikke at holde ham fra dig, og han hyggede sig frygtelig meget sidste gang, det kan jeg love dig for! Jeg håber desuden at du en dag kan afse tid til måske blot en enkelt dag i selskab med din søn og jeg, da jeg ønsker at vise ham at vi kan være sammen uden at det skal ende så dramatisk som vores møde ved kirken.
Du vil indenfor kort tid modtage et brev fra Emanuel, han insisterede på at få lov, for at sikre mig, så beder jeg dig give ham svar tilbage, han er stolt af dig Jacques, og jeg forstår hvorfor, en bedre far skal man lede længe efter.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke for fremtiden, og et ønske om at du og Camryn vil blive lykkelige.
De kærligste hilser Yasmya
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 12, 2012 12:32:21 GMT 1
Kæreste Yasmya. __________
Det forekommer mig som en overraskelse, at høre fra dig. Det glæder mig selvfølgelig, da jeg også vælger at tolke det som et tegn på at det hele går i den rigtige retning igen, og det er noget som i sandhed må lette mit hjerte. Vred er nok en mild fortolkning af hvad jeg var i det øjeblik, min kære. Det værste som du kunne gøre, var at bruge min søn imod mig. Jeg har altid forsøgt at gøre tingene af mit gode hjerte, og gøre det rette. Jeg er ganske vidst ikke fejlfri, og jeg ved det godt. Jeg kan sagtens se mig selv i spejlet, kigge i bakspejlet, og jeg kan love dig for, at jeg kan remse mange dårlige sider op ved mig selv. Emanuel er noget af det mest dyrebare i mit liv, og det har han været fra den stund han blev født. Jeg tør vove at påstå at det var en glædes dag, og jeg har endnu ikke oplevet en mere lykkelig, end min søns fødsel. Hvis du er indstillet på, at vi skal få det til at fungere som separerede forældre, så er jeg med dig, Yasmya. Jeg ønsker ikke at min søn skal undvære hverken sin mor eller sin far, selvom begge parter nu i sinde, må undvære hinanden.
Jeg takker mange gange. Jeg er ked af, at jeg ikke selv har været i stand til at skulle formidle det store budskab videre, før historierne ville gå. Jeg skal nok selv forsøge at forklare det hele for Emanuel. Jeg kan godt forestille mig at det er svært for ham at forstå – hvis han i det hele taget vil forstå. Han har frygtelig mange klare træk fra sin mor, og nu hvor han er blevet det ældre, så ser jeg kun flere og flere af dem. Han er som snydt ud af næsen på dig, Yasmya. Vi kunne have fremstået som et gift par nu, og jeg er ikke i tvivl om, at hvis det var tilfældet, så ville jeg være lykkelig som intet andet. Det sidste møde gjorde det vel egentlig bare klart for mig, at det valg som du foretog allerede for mange år siden, har været til det rette, uanset hvor svært, hårdt og hvor ondt det gør at indse det. Det gør ondt at du har betvivlet dine egne beslutninger, Yasmya. Det er der ingen grund til. Du valgte at lægge ringen, og som jeg har sagt før, så ligger man som man har redt, og nu har jeg selv taget det skridt videre.. Hun giver mig en ro i sindet, som jeg længe har mistet. Men det er nu en historie som jeg altid kan gemme til en anden god gang.
Jeg ønsker på ingen måder en gentagelse af det møde som fandt sted ved kirken. Tanken om at jeg hævede stemmen for øjnene af min egen moders grav, er noget af det værste som jeg kan forestille mig. Jeg håber ikke at det er noget Emanuel har lagt øre til? Jeg skal nok finde en dag, så snart jeg lige finder ud af det hele. Jeg regner med at skrive igen temmelig snart. Jeg hyggede mig sidst, sammen med både dig og Emanuel, og den besked må du meget gerne give videre til ham. Vil du gøre det for mig? Lige så er jeg frygtelig stolt af ham. Jeg har aldrig set så omsorgsfuld og ansvarsbevidst en ung dreng. Jeg vil se frem til hans brev, og selvfølgelig skal jeg give mig tiden til at svare ham igen. Lige så skal du vide, at du altid er velkommen til at tage kontakt til mig, Yasmya. Jeg er sikker på, og håber selvfølgelig på at vi skal finde en løsning på det hele. Også for lille Emanuel.
__________ Til vi engang ses igen; - Din Jacques.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 12, 2012 13:28:07 GMT 1
Kære Jacques. ____________
Jeg må erkende at det forundre mig, at du endnu gør brug af de kærlige titler. Visse ting ændre sig bare aldrig, vil jeg tro? Jeg vil håbe at det om ikke andet var en behagelig overraskelse jeg gav dig. Det er en undskyldning som jeg gerne erkende, at jeg skylder dig, det var ikke retfærdigt at bruge Emanuel mod dig, men du må forstå at jeg følte mig dybt såret ved tanken om at du bebrejder mig for langt det meste, særlig fordi jeg udmærket godt ved at du har ret, jeg er klar over at jeg aldrig har været den bedste mor.. såvel som ven eller forlovet, men at få det påpeget gjorde mere ondt end jeg havde ventet mig. Jeg beklager at jeg blev ondskabsfuld. Jeg skal bestemt ikke sidde her og påpege dine fejl og mangler, for ligeså mange du har af dem, ligeså mange fantastiske sider indeholder du, Jacques. Du elsker din søn, det vil jeg aldrig betvivle og jeg ved at han ligeså elsker dig. Det viser sig tydeligt i hans ord når han mindst ti gange om dagen spørger efter dig, jeg tror desværre det er hårdt ved ham, at der er sket alle de ændringer siden sidst. Jeg ønsker på ingen måde at lade vores intriger gå ud over ham, det fortjener han ikke, jeg ville værdsætte din opbakning om at fungere som separate forældre, jeg ønsker heller ikke at skændes mere med dig, det har vi vist allerede spildt mere end rigelig tid med, fortid er vel også.. fortid?
Jeg er lykkelig på jeres veje, Jacques, det er jeg virkelig, og selvom jeg ved at det på ingen måde vedkommer mig på nogen måde, så må jeg erkende, at det nager mig at jeg var tvunget til at høre om det i byen. Min uvidenhed omkring det hele, gør desværre også at jeg ikke kan forklare Emanuel hvorfor folk snakker, og eftersom jeg er sengeliggende i øjeblikket, så er jeg bange for at han høre mere end hvad der er godt for en lille drengs ører.. Det vil næsten være forkert at kalde ham sådan, for han bliver langsomt en lille mand, hvilket han går meget op i lige nu, den takker jeg din far for, han irettesætter mig hver gang jeg fremstiller ham som et barn. Der er i hvert fald ingen tvivl om hvem han er søn af, og det er bestemt ikke kun med henblik på mig, han begynder kun at få flere og flere træk fra dig, det både morer og skræmmer mig. Som jeg nævnte før så er fortid fortid, og du har ingen grund til at forklare dig overfor mig, den kan du gemme til din kære far. Jeg er ikke i tvivl om at vi ville have været i stand til at gøre hinanden meget lykkelige, hvis ikke det havde været for de uheldige hændelser der hobede sig op i den tid, det er ikke noget jeg kan eller vil dvæle ved nu, hvis du er lykkelig så er jeg det samme, hvis hun bringer et smil på dine læber, så er det, det hele værd i mine øjne, selvom jeg tvivlede stærkt på min beslutning om at forlade dig i sin tid.. til nu vel og mærke.
Lad os glemme episoden ved kirken i det hele taget, det er ikke vigtigt nu. Det vigtige er at vi i samarbejde finder en måde hvorpå vi kan give vores søn de bedst mulige levekår, selvom han ikke har begge sine forældre, sammen omkring sig. Han hørte ikke et ord den dag – heldigvis, men han ved når jeg er ked af det, og det er ikke noget jeg ønsker han skal se på. Jeg ønsker ikke at du skal forhaste dig med noget, men jeg beder til at du vil svare når du engang får tid, jeg kan forestille mig at du er presset med bryllupsplanlægningen. Igen ønsker jeg jer alt det bedste..
De kærligste hilsner _____________ Yasmya.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 12, 2012 15:29:49 GMT 1
Kæreste Yasmya __________
Gamle vaner er hårde at vende. Jeg beklager, hvis du på nogen måde føler dig stødt af det. I så fald, så må du sige til, for så skal jeg nok stoppe. Det er bare hvad jeg altid har kaldt dig, og det er jo lige så lang tid som du har været i Melody og Marius’ varetægt. Jeg er slet ikke ude på at kaste med skyld. Jeg skylder lige så dig en undskyldning, og selvom jeg ikke er der til at skænke den til dig, ansigt til ansigt, så håber jeg selvfølgelig, at du vil tage imod den her på skrift. Ondskabsfuld har du aldrig været, min kære Yasmya, og det er slet ikke noget som du nogensinde vil blive i mine øjne. Du har handlet som du fandt rigtigt i det øjemed, og det har kun fået mig til at reagere. Det kan godt være, at mit hjerte ikke banker, at jeg er kold og.. død, men ligeglad er jeg ikke, hvilket jeg tror min reaktion ene og alene, også måtte gøre tydelig for dig. Fortid er fortid, og hvis vi kan få det til at fungere, om ikke andet så som separerede forældre, så er det vel også godt nok? Emanuel skal have os begge. Jeg kunne aldrig drømme om at skulle rive ham fra dig min kære, og ej vil jeg beskrive dig som en dårlig mor, for det har du aldrig været! Begge har vi været forfulgt af uheld i det øjemed, og jeg ønsker ikke at den fortid med dets spøgelser, skal fortsætte med at hjemsøge hverken dig eller mig..
Jeg er ked af, at det var måden hvorpå du skulle få beskeden, Yasmya. Jeg håber selvfølgelig at du får det bedre. D må endelig sige til, hvis jeg kan gøre noget for at hjælpe ikke? Måske at vi ikke kan kalde os for et par mere. Det var jo faktisk noget som ophørte for frygtelig mange år siden. Det kan stadig skræmme mig, at tiden er gået så hurtigt, men jeg ved at meget har plaget dig, som der er ting som har plaget mig. Med henblik på Emanuel, så er jeg slet ikke i tvivl om at han nok skal vokse op og blive en mand – mere mand end det som jeg nok nogensinde komme til at være. Han er virkelig sin fars stolthed. Jeg kunne ikke være andet end stolt af ham, også nu hvor han er der til at passe på sin mor, når jeg ikke selv kan gøre det, af åbenbare grunde. Tilbage til snakken, så er det en som jeg nok skal tage med ham, Yasmya. Det hele skal heller ikke hvile på dine skuldre, for jeg ved at der er meget som er anderledes fra hvad han kan huske. Jeg ved endnu ikke hvor det gik galt for alvor, men hvis du tog et valg som du står fast ved, så skal jeg endelig ikke stille mig på bagbenene. Jeg håber du en dag vil blive lykkelig. Det var det mål som jeg tilsyneladende ikke var den rette til at opfylde for dig.
Bryllupsplanlægningen vil jeg lade Camryn om, så tiden skal jeg nok finde. Desuden, om du vil det eller ikke, så er du endnu mor til min søn, og selvfølgelig er det ikke noget som jeg bare kan vende ryggen til – eller vil for den sags skyld. Jeg kender dig efterhånden Yasmya, og jeg kan tolke ud fra brevet, samt duften af salt, at du har grædt.. Hvis der er noget galt, som jeg kan hjælpe med, så vil du vel fortælle det til mig..? Ikke? Længe skal du ikke vente på svar. Dig vil jeg altid kunne finde tid til.
De kærligste hilsner __________ Jacques.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 13, 2012 8:25:27 GMT 1
Kære Jacques. _________
Jeg føler mig skam på ingen måde stødt af dine kaldenavne, det har trods alt været sådan, siden jeg knap kunne tale sproget selv, det gør mig absolut intet. Visse ting ændre sig som sagt bare ikke, og vi ved begge at vores forhold bundede i langt mere end blot romantisk kærlighed, du er stadig den eneste jeg finder en direkte tryghed i, hvilket vidst også blev bevist i vores tid i Dvasias. Ingen af os har ret til at kaste med skyld, og hvorfor i det hele taget forsøge? Jeg har såret dig som du har såret mig, men jeg ser ingen grund til at grave mere i det, jeg følte blot at jeg skyldte dig en undskyldning, men ja.. du kender mig jo efterhånden. Det glæder mig at du ikke anser mig for at være ondskabsfuld, men hvad kan man ellers kalde en der i tide og utide føler et direkte behov for at sårer nogle, for selv at kunne slippe for smerten? Det har været nogle hårde år, men sådan har det altid været, jeg ønsker blot at lade dig vide, at det ikke var min hensigt at lade det gå ud over dig. Hvis der er nogle i denne verden som ved at du er andet et blot et koldt og dødt væsen, så er det mig Jacques. Du har taget dig af mig, du har skænket mig tryghed som jeg ikke kendte i min tidligere livsstil og det er jeg skam taknemmelig for, jeg ved at du ikke var ligeglad, ellers havde du vel heller ikke besværet dig ved at tage hele vejen til Dvasias? Det varmer mit hjerte at jeg om ikke andet, stadig holder en plads et eller andet sted i dit hjerte.
Tiden er gået frygtelig hurtigt.. jeg var ikke andet end et barn, men jeg elskede dig Jacques, men selv jeg ved at det ikke er nok med henblik på det dyr, jeg tror et sted ikke at vi kunne have undgået at sidde hvor vi gør, men jeg fortryder intet. Måske vi ikke er et par mere, men jeg ville lyve hvis jeg påstod at du var glemt, jeg mangler din tilstedeværelse, og jeg håber at vi begge en dag vil være i stand til at se forbi fortiden og om ikke andet fortsætte som.. venner? Jeg ved godt at det er meget at bede om, men jeg ønsker kun dig det bedste ligesom jeg gør med Emanuel. Derfor har jeg overvejet tanken om at vi måske burde mødes, og få talt ud om fortidens plager? Få afsluttet dette på en ordentlig måde, så du kan blive gift, og jeg kan stoppe med at tænke på det, og så vi kan være der for Emanuel, for uanset hvordan vi vender og drejer den, så er hans vores søn. Jeg er glad for at du pådrager dig ansvaret, for jeg har snart givet op, knægten er kommet i den alder hvor han høre, ja.. hvad han vil høre. Hvor vidt jeg står ved mit valg eller ej er ikke længere vigtigt. Det er som det er og du har fundet lykken i Camryn, jeg er sikker på at det hele nok skal gå i sidste ende, men jeg ønsker at vi i det mindste kan lave blanke ark?
Du må endelig sige til i så fald, også hvis der er noget jeg kan gøre for jer to. Gør hvad du finder rigtigt Jacques, jeg skal nok klare mig i sidste ende.. det gør jeg jo altid, ikke? Forbandet være jer vampyrer.. Selvfølgelig ville jeg fortælle dig det, om det var vigtigt, Jacques, men der er ingen grund til bekymring, det har som sagt været en hård tid, og jeg er stadig ikke helt oven på endnu. Det hele skal skam nok gå.
Hav det nu godt og pas på dig selv.
De kærligste hilsner
_________ Yasmya
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 13, 2012 12:16:25 GMT 1
Kære Yasmya __________
Det glæder mig at høre, at mine kælenavne ikke støder dig. Det har aldrig været min hensigt at knuse dig på den måde som jeg har gjort det. Nu kan jeg blot referere til det brev som jeg har fået af min kære far – ikke bare et, men hele to. Jeg skal nok forklare yderligere næste gang vi ses, for jeg regner ikke med at det bliver en kontakt kun på skrift. Ingen af os burde kaste med skyld, men til tider, er det bare det nemmeste, hvilket jeg tror vi kender til begge to. Det er menneskeligt at ønske at såre andre, når man er såret selv, Yasmya. Det er hvad jeg har forstået på de menneskelige følelser i hvert fald. Jeg har til tider stadig svært ved at finde ud af det hele, men jeg forsøgte i det mindste, og jeg ved at du har gjort det samme. Det varmer mit hjerte, at vide, at jeg i det mindste har gjort noget rigtigt. Jeg ved at mange har holdt øje med mig, såvel som din egen far, selvom han altid forsøgte at sætte mig sammen med den kvinde som jeg nu også er forlovet med. Jeg… kan vel ikke påstå at hun direkte gøre mig lykkelig, for det er slet ikke det ord som dukker op i hovedet på mig, når jeg tænker på hende.
Jeg ved ikke hvor tiden er blevet af, og den tanke er faktisk skræmmende. Vi har begge haft meget at slås med, både hver for os, men også sammen. Du ved allerede nu hvad jeg hentyder til, så et sted kan man vel kun sige, at det er rent held, at vi overhovedet kan sidde her begge to? Du søgte tryghed ved mig, som jeg kunne søge bekræftelsen ved dig, og det er noget som jeg aldrig har fortrudt. Glemt er du bestemt ikke for mig, og det vil du aldrig blive. Dyret er måske en stor del af mig.. om jeg vil benægte det eller ikke, men du har allerede formået at sætte dine spor i det, og end ikke det kan glemme dig, så det skal du ikke være bange for. Jeg ved du er sengeliggende, min kære, men jeg kan kigge forbi, og så kan vi snakke sammen? Uden at det kræver for meget fra din side? Jeg er sikker på at Emanuel gerne vil se sin farfar trods alt. Den snak skal jeg nok tage med ham, min kære, så det skal du slet ikke tænke på. Jeg er desuden også sikker på at jeg er bedre til at give ham den forklaring, da det jo er mig som sidder i det hele. Jeg håber i det mindste, også nu hvor du siger, at knægten hører lidt det som han vil høre. Han bliver stor, og jeg er slet ikke i tvivl om, at han bliver en lille hjerteknuser. Det er han jo allerede nu.
Jeg beder dig om at åbne op for mig, Yasmya, hvis der er noget som går dig på, også med henblik på den situation som jeg befinder mig i. Jeg kan tolke det.. jeg kender dig, så det har ikke bare noget at gøre med mit indre bæst. Jeg holder jo stadig af dig, og det håber jeg selvfølgelig at du ved..?
Til vi ses min kære. __________
Jacques
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 13, 2012 20:11:24 GMT 1
Kære Jacques __________
Dine kælenavne støder mig på ingen måde, tværtimod skaber det kun en langt bedre følelse i mit indre, end vores møde på kirkegården, blot for at tage et eksempel. Jeg kan forestille mig at din far ikke er lykkelig med situationen – giv ham tid, min egen, jeg er sikker på at han i sidste ende er lykkelig hvis blot du er. Jeg ved at du til tider har dine problemer med at sætte dig ind i de menneskelige følelser, men det glæder mig at du i det mindste har den forståelse, alligevel så er jeg ked af det, det var aldrig min intention at ligge det hele over på dig, når jeg vel er klar over at det var min skyld. Hvad angår min far så tag dig ikke i agt for ham. Jeg ved at vi begge har været vrede på ham, og jeg ved at du særligt har haft dine problemer med ham, men han ønsker blot alle det bedste, og i sidste ende havde han jo ret. På trods af at jeg ikke fortryder vores tid sammen, så kan jeg godt fortryde det faktum at jeg ikke lod dig gå – at jeg afholdt dig fra at være lykkelig med Camryn, jeg håber at du vil være i stand til at se bort fra det, velvidende om at jeg kun ønsker jer det bedste. Jeg er bange for at du formulerede dig ringe, kære Jacques.. Hvis ikke du var lykkelig med hende, ville du vel ikke gå så langt som et ægteskab? Desuden har jeg personligt set glimtet i dine øjne og det smil som hun altid har formået at plante på dine læber, der var trods alt en grund til at jeg følte mig truet i udgangspunktet.
Tiden løb fra os, og den splittede os op.. det er selvfølgelig en trist tanke, men der er desværre ikke meget at gøre ved det nu, selvom det endnu er meget der plager mig. Værst var episoden med Lucian og tabet af Emanuel, men det er ved at være så længe siden nu. Jeg havde aldrig været i stand til at sidde her, mere eller mindre hel og med et bankende hjerte, hvis ikke det havde været for dig, det er noget jeg må give dig. Det glæder mig at jeg på trods af alt har sat mit præg på dig, at jeg har gjort et indtryk, og jeg forsøgte af hele mit hjerte at gøre dig lykkelig, og det vil jeg aldrig stoppe med, også selvom det selvfølgelig vil være på ganske andre måder i fremtiden. Du skal være velkommen til at kigge forbi til enhver tid, Emanuel ville ikke have noget imod at tilbringe lidt tid hos Jason eller min egen far, og jeg vil frygtelig gerne snakke med dig om det hele, det andet dræber mig langsomt efterhånden. Desuden begynder det at blive kedsommeligt at ligge her. Knægten er en hjerteknuser og jeg tvivler på at det vil blive bedre med årene.. det må være dine gener!
Tænk sig.. de ord minder mig om nogle du engang gav mig.. dengang jeg blot var en ung pige, der lå og ventede på at du kom ind af døren en sidste gang. Jeg ved at du holder af mig, som jeg holder frygtelig meget af dig, Jacques. Du skal ikke bekymre dig om mig, jeg ville lyve hvis ikke jeg påstod at jeg havde.. svært ved tanken om at du skal gifte dig med min søster, selv efter alle de år, men jeg ved samtidig at det hele nok skal gå, det er blot en sag om tilvænning.
____________ Yasmya
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 14, 2012 8:21:35 GMT 1
Jeg har slet ikke lyst til at mindes det møde ved kirken, for jeg ved at jeg overreagerede. Jeg tænkte meget over det, da jeg kom hjem igen, og det er noget som jeg faktisk er ked af. Jeg har aldrig ment at gøre dig ked af dig, knuse dig, ødelægge dig eller hvad man nu siger. Jeg er ikke så menneskelig, som jeg gerne vil være, og det ved jeg godt. Det var det menneskelige i mig, som fik mig til at stille Camryn det spørgsmål på sengekanten. Dyret er en frygtelig stor del af mig, og jeg er ikke bange for at erkende, at det ikke var med dyret i sindet, at jeg spurgte hende. Jeg valgte faktisk at ignorere det.. Jeg har altid haft mine problemer med din far. Jeg tror først han har haft forståelse for bæstet som findes, ikke bare i mig og min far, men som også har været en del af ham. Jeg hørte at han var kommet tilbage, og selvfølgelig er jeg glad for det, for jeg kunne godt forestille mig, at selv på trods af vreden som du har næret for manden. Jeg ved at jeg lige så der, har været en del af skylden, men om han har haft ret i det hele.. Det er jeg endnu ikke nær så sikker på..
Tiden er løbet fra os begge, og jeg ved virkelig ikke hvor den er blevet af. Jeg tror vi begge har brug for at snakke det hele igennem, for selvom jeg måske ikke bærer den ring som du placerede på min finger, dengang du var lille, så ved jeg allerede med hånden på hjertet, at jeg ikke vil være i stand til at give slip på dig. Jeg kan ikke fortsætte med at ignorere dyret, og jeg ved det også er noget som Jason ved, og derfor han sikkert selv har taget kontakt.. Jeg tager brevet med fra ham når vi ses, så du selv kan se det, min kære. Jeg kunne godt forestille mig, at du kunne bruge.. lidt mere voksent selskab. Emanuel er allerede en lille hjerteknuser, og ja.. Jeg elsker ham for det. Han er og bliver min lille knægt, og det vil han for altid være. Jeg har selv brug for at komme lidt ud efterhånden, så det ville jo faktisk være rart at komme ud og se noget.. nyt. Jeg har heller ikke fået set dit hjem fra sin bedste side, så en rundvisning er vel ikke meget at forvente sig af? Har du fået bevægeligheden tilbage i benene min kære..?
Det kan godt være, det kun er en sag om tilvænning, men jeg kender dig godt nok til at vide, at du slet ikke er tilfreds med det. Jeg kan læse det på dine skrevne ord, Yasmya, så hvis der er noget, så må du meget gerne tage kontakten med mig, ikke? Så lang tid du ved at jeg holder af dig, så skal jeg ikke kræve mere. Det er skam også det eneste som jeg virkelig har forsøgt at vise dig. Jeg regner med at kigge forbi i den nærmeste fremtid. Jeg har selv brug for det luftrum, så jeg regner med at vi ses igen meget snart, min kære. Jeg ser frem til det i hvert fald.
__________ Din Jacques
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 17, 2012 18:11:24 GMT 1
Kære Jacques _________ Jeg beklager ventetiden fra dit seneste brev, Emanuel har krævet min tid, og han insisterede på at kunne få sit brev til dig færdig, før jeg sendte mit eget. Jeg ved at du har svært ved at forstå dig på de menneskelige følelser i tide og utide, og til tider har jeg fornemmelsen af at.. du ikke ved hvornår er nok. Det er ikke din skyld, jeg sårede dig, selvfølgelig ville du give mig samme følelse, det har jeg forståelse for. Hvad siger du til at glemme alt om den episode og i stedet begynde at se frem for hvad der er foran os, frem for det modsatte? Jeg hverken ønsker eller behøver en forklaring, Jacques, du skal som sagt ikke stå til ansvar overfor mig, hvis du følte i dit hjerte, at det var det rigtige at tage det spring med Camryn, så har jeg troen på at det er noget som gør dig glad, og når du er glad.. så er jeg uanset hvem der så skal stå der til at hjælpe den glæde på vej. Jeg ved at min kære far og dig har haft jeres problemer, og jeg ved godt at jeg ikke er den rette til at bede om det, men giv ham en chance, han er ked af hans modvilje dengang, selv på trods af at han fik det som han ville have det. Jeg skal gerne erkende at jeg har læst dette brev et utal af gange, for at få det til at give mening for mig uden at tage det for nært, men det har været frygtelig svært. Uanset hvordan vi vender og drejer den, så havde vi en fantastisk tid sammen.. i mine øjne vel og mærke, jeg elskede hvert øjeblik jeg havde med dig, Jacques, det ville være løgn at påstå andet. Efter alt det vi gik igennem, så er det ikke noget man bare glemmer sådan uden videre, og det er der vel heller ingen der siger at vi skal? Min nysgerrighed er slående, det har du altid vidst og jeg må erkende at jeg er lidt nysgerrig på hvilken måde manden nu har valgt at gøre brug af for at vise sin utilfredshed, jeg tror ikke på at han i det hele taget er i stand til at skjule den. Emanuel begynder ligeså at minde mere og mere om din far, min kære, det skræmmer mig lidt. Han er og bliver en lille charmør – ligesom sin far, det gør mig til en stolt mor. Du må endelig komme forbi kære, der er blevet ryddet op og jeg ville gerne have muligheden for at kunne vise dig ordentligt rundt, for det er et smukt sted. Jeg er langsomt begyndt at få bevægelse i benene igen, selvom jeg endnu ikke er i stand til at gå, men det kommer, ifølge Silia vil det komme i takt med noget så simpelt som massage og akupunktur. Jeg erkender gerne at dit bånd til Camryn nager mig ligeså meget som det altid har gjort, men det er ikke dit problem min kære, det er noget jeg selv må slås med. Som sagt tror jeg aldrig jeg har været i stand til at slippe dig helt, fordi det aldrig har været nødvendigt, men nu må jeg.. og jeg lover at det ikke er noget nogle vil mærke sig af, vi kan altid snakke om det når du kommer. Til vi ses _______ Din Yasmya. - Emanuels tegning er vedlagt.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 18, 2012 10:55:35 GMT 1
Det skal du virkelig ikke tænke på. Jeg har kun for en kort stund, været urolig for, at noget slemt havde hændt dig – mere end i forvejen, så det at høre fra dig, letter mit hjerte, velvidende om at det kun har været vores dreng som har krævet lidt opmærksomhed fra din side af. Jeg glæder mig til at modtage hans brev, og jeg ser frem til at se hvad han har at sige. Det er det første han skriver mig, og tanken glæder mig. Han er og bliver min store dreng.. Jeg kan stadig ikke begribe at vi har fået denne nye chance med ham. Jeg er ikke så menneskelig som jeg ville ønske, at jeg havde været, men jeg forsøger at gøre det så godt som muligt. Jeg har svært ved det menneskelige.. jeg forstår mig ikke på jeres tankegang, eller måde at reagere på, men ja.. jeg er jo bare et dyr præget af stærke instinkter, som jeg end ikke tænker over… Jeg har altid haft mine problemer med din kære far.. Han gjorde mig ondt.. som så mange andre har gjort det igennem mit liv, men jeg ved skam også at han tilbage i sin tid, ville være tilfreds med udfaldet. Igen forstår jeg mig ikke på det menneskelige, og det frustrerer mig kun yderligere, når det er levende væsner jeg er omkring hver eneste dag. Du aner ikke hvor frustrerende det kan være, at forsøge, men ikke få noget ud af det.. Der er ingen til at forklare mig det. Jovist er der Camryn, men du kender trods alt hendes egoisme.. Lige der mangler jeg min mor.. hun kunne sagtens forklare mig de ting.. Jeg savner hende virkelig..
Jeg har aldrig nogensinde fortrudt min tid sammen med dig.. Jeg ved ikke om mit brev giver mening for dig, som jeg til tider selv har svært ved at finde mening i hvad du skænker mig, men jeg vælger at gøre et forsøg, nemt som det nu heller ikke er, men det er bare at forsøge, er det ikke? Vi har været frygtelig meget igennem, og det er ikke noget som jeg nogensinde vil kunne glemme. Jeg sidder stadig med minderne af det gode, og arrene efter det dårlige.. Men det har været værd det. Og hvis det skal vise sig at være slutten på det hele, så vil jeg virkelig takke dig for den bedste tid nogensinde i mit liv. Jeg tilgiver dig for det hele, Yasmya, og jeg ønsker selv at lægge det hele til side og starte helt ud med blanke ark. Jeg vil gerne videre herfra, og jeg ved at du ønsker det lige så det samme. Jeg ønsker vi kan tilbringe tiden sammen, både for os, men så sandelig også for vores kære dreng.. Han skal om ikke andet, se at hans mor og far kan fungere sammen, uden at skændes som hund og kat, som skete sidst – tak og pris for at han ikke hørte om det på kirkegården. Emanuel ligner mig.. Jeg ved det godt, hvilket gik op for mig på kirkegården. Det er vel der det er gået op for mig, hvor meget jeg har misset? Selv Marius har tilsyneladende haft knægten mere end mig, og det gør ondt. Jeg håber virkelig at det holder vand denne gang! At du er på bedringens vej, er en tanke som glæder mig. Jeg skal nok få kigget forbi inden alt for lang tid, min kære.. Jeg ønsker ikke at se dig ligge der alene dag ud og dag ind, og så håber jeg at du får den fulde bevægelighed tilbage i dine ben.
Jeg tænkte det nok.. Jeg kommer forbi inden for lang tid, og så kan vi snakke om det hele, min kære. Emanuel må da også se frem til at kunne være lidt sammen med sine bedsteforældre? Jeg har modtaget hans tegning. Jeg tror det er en af de første gang jeg har siddet med tårer i øjnene. Den betyder virkelig meget for mig! Du må hilse ham og sige mange tak!
___________ Din Jacques
|
|