|
Post by mink on Oct 18, 2010 10:50:20 GMT 1
Davs derude. For det første nyder vi vores tid her på boardet, og her er massere af gode spillere. Konceptet er måske ikke så originalt, men nok om det Jeg efterlyser, sammen med Seth, nogen plots der kommer til at påvirke alle spillere på boardet. Vi kan godt se det hyggelige i de små interne plots, men vi har nu altid ment at det var sjovest når det indkluderede alle. Sladerspalten er et godt intiativ, men der er riiiimelig meget information at gå igang med på en gang, og vi tror det er de færreste der kender alle karakterne der bliver nævnt i den. For at give nogen eksempler på et plot der kunne inkludere alle: - En højtstående magiker har fejlet i en form for magi, og det har resulteret i en farlig sygdom der har spredt sig over hele landet. (Det rammer også karakterer)
- En alkymist har lavet en hel masse kærligheds eliksirer, og har skyldet det ud i en sø. Alle der har drukket af den pågældende sø, er derfor påvirkede. (Man kunne eventuelt sende PMs rundt til brugere og fortælle dem når de blev ramt af kærligheds eliksiren)
- En mægtig isdæmon er kommet i konflikt med sine egne evner, og det har resulteret i vinter over alle lande. Landområderen er blevet fuldstændig sneet til i 5-10 meters sne, og hvis man er sart kan man dø af de kolde temperaturer hvis man befinder sig udenfor for længe af gangen.
Dårligt eksempel: - Kongen dør.
Almindelige spillere kan ikke rigtig relatere sig til det, og det bliver højst til en hurtig dialog da sceneriet ikke rigtig modtager nogen forandring af det, som man ellers kunne have spillet på. (Uden at vi skal slå ned på jer ^^')
- Elvere og havfruere går i krig.
Det ville ikke påvirke alle. Desuden, er det nok mere noget som lederne af de pågældende racer skal tage til stilling til, fremfor noget som admins skal bestemme.
- Vi har fanget en leder!
Det er nok kun en enkelt race der vil kunne spille på det, og det er begrænset hvor meget man kan tråde på det. Desuden, ville det ikke påvirke 'laverestående' karakterer, som der trods alt er mange af her på boardet.
- Et plot skal ikke kun omhandle en enkelt person. Et eksempel kunne være en massemorder, da det kræver at alle skal have en tråd med personen for at blive indblandet.
Vi mener dette som konstruktiv kritik, og vi håber at det bliver taget op til overvejelse. Andre er også velkomne til at give deres mening til kende i denne tråd, da vi tvivler på at vi er de eneste der mener det her. M.V.H. Josh & Seth
|
|
|
Post by magique on Oct 21, 2010 20:15:34 GMT 1
Hey guys, Super fedt initiativ I tager op, og jeg kunne ikke give jer mere ret, vi mangler noget at samles om, og der er ikke sket noget større i lang tid, så i mine øjne er det et godt tidspunkt at lufte denne tråd på. Personligt har jeg snakket med Mal om effekten af min karakters humør på det hav, hun vogter, og at en bestemt situation - seth, you should know, what I'm talking about - har haft en stor negativ effekt på hendes humør, hvilket kunne resultere i en oversvømmelse, og en stor en af slagsen. Nu ved jeg godt, at de måske falder ind under jeres dårlige eksempler, men det er da en star og vil få indflydelse på majoriteten af Procias om ikke andet Babysteps, babysteps! Desuden, hvis det er svært, altid at komme op med nye plots made of awesome, vil jeg anbefale at kigge på Shakespeare, mange af hans plots er temmeligt omfattende
|
|
|
Post by pacman on Oct 21, 2010 23:34:10 GMT 1
Hvad jeg har da intet gjort xD.. det er da hendes egen skyld xD
Men nå tilbage til spor.. altså jeg har det fint med hvis et plot evt kun rammer en del af landet. Bare det ikke altid er det samme. Jeg har jo også talt med Mala om at Seth render rundt i Procias og forpester byer omkring sig med pest og sygdom. Også sådan at andre kan spille på det. Men det er jo ikke kommet ud til medlemmerne, hvilket er lidt ærgeligt. Altså har da fået et lille plot ud af det med Nick som har fanget Seth nu, og Faith bliver indblandet. Men jeg syntes da det kunne være fedt hvis det ikke kun var 3 personer der fik noget ud af det. (eller de få jeg kunne havet fået en tråd med for den sags skyld). Men det måske kunne påvirke boardet eller blive slået op som en slags nyhed. Eller er det meningen man selv skal det??
Men ja.. Jeg håber det bliver taget til sig ^^
|
|
|
Post by mink on Oct 22, 2010 11:33:15 GMT 1
Vi mangler bare lidt fokus fra en admin vil jeg mene
|
|
Varyl
Varyl - Vampyr og Varulv
1,884
|
Post by Mattheus Diamaqima Angleráx on Oct 22, 2010 11:52:11 GMT 1
Det lyder nemlig rigtig, rigtig godt med idéer og plots som vil involvere alle, for det er virkelig ikke nemt altid ^^" Det lyder som nogle rigtig gode idéer og som jeg selv har snakket lidt med Magi om, så det med at hun styre havet via følelser, så vil der jo sagtens kunne ramme visse naturkatastrofer som vil kunne have stor påvirkning lang tid efter - Oversvømmelse leder jo til ødelagte landsbyer, ødelagte marker og plantager, så folk sulter og det ene og det andet, så det vil jo selvfølgelig kunne involvere mange hvis det jo endelig er noget som har nogen former for interesse. Plots med dem af stor betydning såsom leder eller lignende, er jo altid et sted at starte.. Seth har bredt pest og det og jeg ved, at vi fra admins side af, har været lidt sløve med at få netop disse beskeder ud, så det kun er en minoritet som har fået beskeden med sig, og det beklager jeg virkelig ^^" Vi kan jo så heller ikke være med alle steder, og det er jo heller ikke for at undskylde noget som helst (: En mulighed er jo at skrive op under Opslagstavlen når der sker noget banebrydende, såsom at pesten har bredt sig Nu hvor man selv har siddet som admin i godt og vel 3 år, så har man lidt problemer med at fortsætte med at finde på noget nyt, så det er blot godt at høre, at I andre involvere jer ;D
|
|
|
Post by pacman on Oct 22, 2010 20:25:18 GMT 1
Jeg mener ikke noget ondt med det her, men føler lidt den er blevet skubbet over på os :/ Hvilket jeg ikke har noget imod, for jeg har intet imod at lave plots og spil, men der er altid de samme problemer med det. Og blot for at tage de problemer jeg kender til ud af erfaring når medlemmerne står for at skabe alt spil. - Man ved aldrig hvad man må sætte igang. Hvis det er noget der påvirker hele boardet ved man jo ikke om det er okay før der har været en admin ind over (ikke det største problem da det blot er en dialog der skal til der).
- ind til videre er der ikke mange der har kigger her angående dette emne, så hvor mange vil se hvad vi poster af plots.
- Mange normale spillere har det med at vælge ikke at spille på hvad andre sætter igang, med mindre det er en admin der skriver og siger "Sådan står landet og det vil påvirker alle".
- og det største problem ved spiller skabte plots frem for admin skabte. Nogle spillere stopper til tider med at spille på boards eller bliver inaktive, så kan de jo ikke køre det videre og det ødelægger det meget.
Og Mala, hvis i har mistet jeres krea, så spørg da indelig medlemmerne om forslag. Jeg vil da gerne styre plottet med Seth spredning af sygdom, problemet er nok jeg ville gøre det ved at finde de karaktere fra Procias og skrive til nogle af dem "Du er smittet af den her sygdom spil på det" og til rensten vil jeg skrive "Du er rask men du har lagt mærke til pesten omkring dig" Men hvor mange vil ikke lige sige "Det kan du ikke bestemme for du er ikke admin" Og ja nogle gange skal spillere faktisk tvinges lidt ud i et plot, det skyldes, som jeg har lagt mærke til også nogle har tildens til på dette board, at de ser deres karakter som deres lille barn de selv vil planlægge alt hvad der sker for. Og derved f. eks. ikke vil have deres karakter bliver ramt af en sygdom, for det vil måske ødeligge den store plan de planlægger. Men det er jo så også en af de gode ting ved plots, det sætter en ny vinkel på spillet, giver medlemmerne en udfordring. Ud over det selvfølgelig også giver en masse at spille på. Ja nu blev det wall og tekst. Men det er virkelig de problemer jeg ser ved at en admin ikke sætter plots igang og medlemmerne skal gøre det. Og husk, mangler i krea til plots, så spørg da medlemmerne direkte igennem en tråd ^^. P.S. beklager alle stavefejl og gramma fejl i denne post.
|
|
Varyl
Varyl - Vampyr og Varulv
1,884
|
Post by Mattheus Diamaqima Angleráx on Oct 24, 2010 13:24:31 GMT 1
Kreaen smutter til tider udelukkende fordi at meget af det kan være blevet spillet på før. Jeg kan nu personligt sige, at jeg virkelig forguder ideen med pesten i Procias. Der har jeg her igennem de sidste dage bare overvejet, at smide det hele ind i en PM som jeg sender til alle brugere og beskriver ganske kort og konkret omkring den pest, så alle ved at den er der og det er noget som admins har godtaget og accepteret. Nu hvor du står bag idéen og den som står for spredningen af sygdommen, så er det jo lidt dig som skal styre hvor det rammer og det ene og det andet
Problemer som vi har døjet mest med her, er medlemmer som venter på at admins kaster plots i hovedet på dem. Det her er jo så sandelig ikke for at kritisere eller noget, for jeg elsker virkelig når medlemmer selv tager initiativ og kommer med ideer og foreslag, ligesom I gør ;D For det er virkelig ikke altid nemt at finde på noget som involvere mange, og vi prøver virkelig at undgå at det skulle blive alt for internt, for det får ingen noget som helst ud af.
Jeg synes virkelig, at det er dejligt, at se at I kan komme med nogle fine idéer, for vi er mere end glædeligt med på at få det bragt ud i forum ;D
|
|
Holy Grail
Holy Grail - Magiker, Sensuel Dæmon og Alkymist.
1,368
|
Post by Silia D. Diamaqima on Oct 24, 2010 13:37:05 GMT 1
Først og fremmest synes jeg ligeså det er fedt at du tager initativ Seth. Det har intet at gøre med at det skal ligges over på jer medlemmer eller noget som helst, men vi har også gjort vores forsøg og før eller siden så bliver det svært at blive ved med at finde på, som Mala så fint påpeger, så er det dejligt med nogle nye inputs fra en anderledes tankegang ;D Idéen med pest i Procias er virkelig en god vinkel det må jeg give dig! Ligeså idéen med flodbølgen som vil skabe en masse kaos ikke kun til lands men også til vands, måske vække sørøverne lidt til live igen også, så jeg synes endelig bare at det skal førers ud! n___n Vores problem med plots er jo desværre at folk ikke vil spille på det :/ Der er før blevet skabt store plots og jeg ved der er flere igang, som i teorien kunne ramme alle hvis folk blot ville lade deres karaktere Man kan sige at desværre er det lidt for mange som fortrækker at holde deres karakter ud af snavset, og dem kan man jo som sådan ikke tvinge ind i det, for tro mig folk har masse af undskyldninger, så et sted så er det også lidt deres eget ansvar ;D Jeg kan sige at jeg glædeligt står til rådighed hvis jeg mangles til mere, end at få fat i Seth Generelt vil jeg igen sige at jeg synes det er absolut skønt at nogen tager initativ, endelig blev ved med det! ;D Desuden lige når det kommer til det med at spørge medlemmerne, så har vi jo en opslagstavle, en plot board og sågar også Sladderspalten som også kan bringe en hel del ud, men igen der er kun mig og med skole oven i.. Jeg kan desværre ikke holde øje med alt, selvom jeg gør mit bedste så mangler jeg nået så prik til mig i en Pm så tilføjer jeg selvfølgelig ;D
|
|