|
Post by mink on Oct 30, 2010 11:36:29 GMT 1
Joshua var netop ankommet til den sø der lå på grænsen mellem lyset og mørkets grænser. Han havde været i stand til at flyve det meste af vejen på trods af at Seth's forbandelse kun fornyligt var blevet svækket, og derfor havde turen dertil været noget usikker. Han var stadig irriteret over at han var blevet forbandet til at begynde med, også på trods af at han endelig havde fået både sit syn og sin flyve evne tilbage, men det var som sådan ikke problemet lige nu... En vis engel var problemet. Han var kommet hjem for blot et par timer siden, til mansion Æternitet, blot for at opdage at englen, Yuuki, ikke var i hans sovekammer eller nogen andre steder i hans hjem. Derfor, var han nu kommet til Manjarno for at finde hende. Som han gik med rolige skridt imod den enorme sø, kunne han ikke undgå at sukke lettere irriteret. Han forstod egentlig ikke hvorfor han følte sig nødsaget til at lede efter hende... hvis hun ønskede at blive dræbt var det vel hendes egen fejl? men ikke desto mindre befandt han sig nu på grænsen imellem lys og mørke i søgen efter 'sin' engel. Nogen gange overraskede han sig selv... Joshua rettede sine mørke blå øjne, der var stort set helt sorte, imod søens overflade. Umiddelbart gik han ikke ud fra at hun var her; i så fald ville han kunne have følt hendes tilstedeværelse for længe siden.
|
|
|
Post by mubai on Oct 30, 2010 11:59:35 GMT 1
Mubai kom gående stille i mørket, han havde tændt en lille flamme i sin hånd til at lyse det hele lidt op så han ikke faldte. Han havde planlagt at ligge sig til at sove ved søen her til aften. Lidt efter Mubai kom en meget træt drage gående. Azura havde været ude på egen og lege hele dagen, der var blevet brugt en masse krudt der ude og selv Mubai var træt men han ville nå søen inden han begyndte at ligge paraderne ned og ligge sig til at sove "kom nu Azura vi er der om lidt" sagde han stille og traskede videre. De kunne nu se søens blanke genspeling af lyset i hans hånd og han fik lidt ekstra energi til at gå på, det havde føltes som evigheder siden de tog fra engen da han jo var så træt, men det havde været en dejlig dag, han havde mødt en engel, han troede de var uddøde eller jaget væk.
|
|
|
Post by mink on Oct 30, 2010 12:08:44 GMT 1
Joshua lod roligt sine mørke øjne glide over vandets overflade et par gange. Han kunne se sig selv genspejlet i den blanke overflade, og det på trods af at hans mørke form gik meget i et med det beskidte vand. Han var iklædt sin sædvanlige beklædning; mørke bukser, en hvid skjorte og en stor sort jakke derover der gik ham godt og vel til lige før knæene. Hans pjuskede blonde hår omkransede tungt hans kinder, og selvom han så ganske dyster ud, blev hans blege læber hurtigt prydet af et smil da han ud af øjenkrogen så en anden person bevæge sig imod søen. Joshua rettede sig fuldt op, placerede sine hænder dybt i sine lommer, og bevægede sig så ellers roligt imod den fremmede. Han sagde ikke noget, og så heller ikke ud til at have travlt på nogen måde, men stoppede blot da han var godt og vel 5 meter fra den fremmede. Han smilte ganske kort, og lod sine mørke øjne hvile på den fremmede.
|
|
|
Post by mubai on Oct 30, 2010 12:16:06 GMT 1
Mubai ænsede slet ikke den fremmede og næsten ind i ham før han opdagede der var nogen, han hoppede tilbage og snublede i sine for store bukser og faldte på røven, så hans flamme gik ud og der blev mørkt "se dig dog for dit" han kiggede op og stoppede brat den sætning og kiggede undrene på manden "undskyld" sagde han og smilede skævt "jeg så dem slet ikke." Azura som var så træt var lige ved at træde på Mubai da dragen ikke havde set ham falde, men da den opdagede at der var andre vågnede den pludseligt op og brummede faretruende og pustede sig op *hvem er han?* tænkte Mubai og studerede manden lidt *og hvorfor går han rundt her ude i mørket helt alene så sent?* Mubai rakte sin hånd frem og tændte igen en lille flamme i sin hånd så han kunne se noget
|
|
|
Post by mink on Oct 30, 2010 12:24:24 GMT 1
Joshua ikke så meget som ændrede ansigtsudtryk i det den fremmede faldt bagover, over hans simple tilstedeværelse. Joshua kunne ikke undgå at bryde op i et kort smil. Denne ukendte mand var tydeligvis noget destræt og usikker anlagt... Eller også, var han bare ualmindelig dum at have sine parader så åbne på sådan en tid. De befandt sig, trods alt, på grænsen imellem mørket og lyset, så han burde da vide at man ikke skulle gå rundt på må og få uden at være opmærksom på sine omgivelser? Joshua lod ganske kort sine mørke øjne glide fra den fremmede mand og til dragen. Joshua havde set tonsvis af drager i sin tid, de var af en eller anden årsag ganske populære under krigsførelse, og derfor havde han også været skyld i en del dragers lidt for tidlige død. "De er i besiddelse af en smuk drage." Kommenterede Joshua blot roligt, uden at ændre sit udtryk eller stemmeførelse overhovedet. Selvom han havde dræbt en del drager i sit lange liv, beundrede han stadigvæk de store væsner på en eller anden måde. Smukke var de, hvis de ellers kom i de rigtige hænder. Da Joshua vendte sine mørke, helt sorte øjne på grund af dunkelheden omkring dem, smilte han næsten helt mildt. "Hvad laver en ung mand som dem selv, herude på denne tid af aftenen?" Joshua var egentlig ikke så opsat på 'small-talk' med denne fremmede, men han kunne lige så godt finde ud af om han var værd at tale med eller ej - for at kunne slå fast hvor Yuuki var blevet af og hvorfor.
|
|
|
Post by mubai on Oct 30, 2010 13:29:46 GMT 1
Mubai kiggede på ham og smilte i det han rejste sig op og lod sin flamme blusse lidt mere op "jah Azura er smuk" samtykkede han og gav et lille nik i retningen af sin drage som stadig stod og pustede sig op "men han er stadig meget ung" sagde han. Han vendte sig rundt og gik hen til Azura og aede lidt på hovedet af Azura før han tog et brød frem fra bylten omkring halsen på dragen, han brød det i 2 og gav så dragen den ene halvdel og begyndte selv at spise den anden "jeg kunne spørge dig om det samme" sagde han efter lidt betænknings tid, for det var sjældent at man mødte andre på grænselandet så sent på aftenen og han var jo van til at vandre rundt da han jo var rejsende "jeg er på vej hen til søen for at slå lejr for natten" sagde han og smilte skævt til manden "hvad med dem selv?" spurgte han høftligt selvom han helst ville hen til søen som lå få meter bag ham og sove
|
|
|
Post by mink on Oct 30, 2010 13:39:48 GMT 1
Joshua fulgte roligt den ukendte unge mand og dragen ud af øjenkrogen. Med et kort nik, gjorde Joshua sig enig i at dragen var ung. Selvom han ikke var den store ekspert når det kom til drager, kunne han tydeligt bedømme sådan noget på grund af sin lange levealder - selvom dragen nok ville se voldsom ud i nogens øjne, var det tydeligt at den endnu ikke var fuldt udvokset. Joshua lukkede ganske kort sine øjne, kun for en kort stund, da den ukendte forklarede at han ville slå lejr ved søen. Ja, denne unge mand var tydeligvis noget dumdristig. Som svar til hvad han selv lavede på grænsen imellem mørket og lyset, smilte han kort; "Jeg søger efter nogen..." Han gad ikke skjule sine intentioner, eller præcist 'hvem' han ledte efter, så fortsatte blot med at sige; "En engel." Joshua lod sine øjne hvile faretruende på den fremmede og han smilte atter engang. "De har vel ikke set sådan et væsen fornyligt, har de?"
|
|
|
Post by mubai on Oct 30, 2010 14:08:53 GMT 1
Mubai smilte "det kan da godt ske jeg har det?" sagde han og tog en ordentligt luns af hans brød "er du engle jæger eller sådan noget?" han kiggede med et skæptisk blik på den fremmede da han ikke brød sig om engle jægere. Mubai gumlede bare videre og holdte resten af det brød han havde tilbage over hans lille flamme for at varme brødet "det er altsår praktisk at kunne betvinge ild" sagde han mest af alt til sig selv. han gik hen imod den fremmede igen "hvad er de og hvad hedder de egentligt?" spurgte han, han ville mest af alt gerne vide hvem han egentligt snakkede med
|
|
|
Post by mink on Oct 30, 2010 14:20:10 GMT 1
Joshua’s øjne blev en anelse smallerede ved den ukendte mands noget provokerende svar. Når han sagde sådan noget, og dernæst virkede yderst interesseret i om han ledt efter englen med dårlige intentioner, kunne Joshua hurtigt konkludere at han nok havde! Mødt en engel på et eller andet tidspunkt. Om det var den lille engel han ledte efter eller ej, kunne Joshua dog langt fra bedømme endnu. ”Engle jæger?” Gentog Joshua med et kort smil. ”Ikke just.” Joshua så ikke dette som en direkte løgn. Godt nok, havde en hobby der gik ud på at fange og dræbe engle, simpelthen på grund af hans altid eksisterende kedsomhed, men han så ikke sig selv som en ’engle jæger’. Det var ikke hans profession, og han anså det mere som en ’hobby’ end et arbejde… Langt fra da. Joshua kommenterede ikke på den ukendte mands ord om at betvinge ild, men fokuserede blot på hans følgende spørgsmål. ”Joshua.” Svarede han ganske roligt. Hans hænder blev i hans lommer, da han egentlig ikke følte for at give hånd, og fortsatte blot roligt derefter – ud fra hans ryg, voksede 2 enorme sorte vinger, der var godt og vel lige så store som hans egen krop, hvorefter han lagde hovedet let på skrå. ’hvem han var’ kunne vel defineres på mange måder, men han valgte at give den formelle forklaring. ”Jeg er dødsenglenes nuværende leder, Joshua Chifer – jeg leder efter en engel ved fornavn Yuuki. ” Joshua holdt sine mørke øjne roligt og uanfægtet på den ukendte mand i det han fortsatte; ”Hun er kommet lidt for langt ’væk hjemmefra’.” Joshua kunne ikke undgå at smile ganske svagt over dette.
|
|
|
Post by mubai on Oct 30, 2010 14:31:43 GMT 1
Mubai kiggede roligt på hans vinger, det var jo ikke første gang han havde set sådan noget ske så han forholdte sig roligt "Yuuki?" sagde han tænksomt og kiggede med smalle tænksomme øjne på manden. *han er dødsengel og efter Yuuki* tænkte han *han slår hende sikkert ihjæl hvis han fanger hende* Mubai tog en luns mere for at give sig selv tid til at tænke over hvordan han kunne lede denne dødsengel væk fra Yuuki "joh jeg har skam set en engel, men det er ved at være mange år siden" sagde han tænk som "de har sådan nogle vide vinger ikke?" sagde han tænksomt og lettere provokerende, Azura var holdt op med at puste sig op nu og førte hovedet op ved siden af Mubai's hoved og lagde sig ned lige bag ham, han holdte strengt øje med den fremmede
|
|
|
Post by mink on Oct 30, 2010 14:45:21 GMT 1
Joshua købte ikke just den fremmedes lille forklaring på at han havde set en engel for mange år siden. Hvis han bevægede sig ved grænserne imellem lys og mørke, som han nok gjorde, ville han helt sikkert have oplevet mere end 1 engel i løbet af et par år. Selvom engle var mere normale ved den lyse side, var de stadig ikke unormale i Manjarno. Derfor, konkluderede Joshua at den fremmede simpelthen havde nogle skjulte bagtanker der bød ham at skjule den engel han tydeligvis havde mødt. Som, grundet hans reaktion, nok havde været Yuuki. Hvor heldig har man lov til at være? ”Ja, de har hvide vinger medmindre de vælger at skjule dem.” Svarede Joshua blot roligt til den fremmedes lette provokation, imens hans store sorte vinger bevægede sig en anelse rastløst på hans ryg. ”Men som sagt, jeg er ikke englejæger – I så fald, ville jeg ikke spørge dig pænt om denne information som jeg gør nu.” Joshua lod sine øjne hvile på den fremmedes ansigt, i det han fortsatte; ”Hun lever faktisk hos mig, under min beskyttelse – som min elsker” Joshua så ingen grund til at lyve om sådanne ting. Det var sådan landet lå, og hvis han kunne få den information han ville simpelthen ved at spørge pænt, uden at lade sine sadistiske tendenser komme frem i lyset, så var det jo altid nemmere end at fremskynde et blodbad. ”Jeg er bekymret for hendes sikkerhed.”
|
|
|
Post by mubai on Oct 30, 2010 14:59:48 GMT 1
Mubai smilede drilsk til Joshua "du er dødsengel? alle ved da at dødsengle og engle er ærkerfjænder så tror du jeg hopper på den forklare?" han sagde dette med et grin "mig narre du altsår ikke så let selvom jeg måske ser dum ud er jeg det dog ikke" Azura havde rejst sig og åbnet munden med en lille flamme. Mubai kunne aldrig skjule sine følser for Azura reagerede på dem og Azura så vred ud nu, Mubai var dog lettere irreteret kun over at manden kunne finde på at stå og prøve at bilde ham sådan noget ind. "vi to har vist ikke mere at snakke om hvis du prøver at lyve om sådan nogle ting" sagde Mubai med irretation i stemmen "nok kan du lave sjov med mange ting men dettet er dog dråben" Mubai gik forbi Joshua og det sidste stykke hen imod søen og Azura fulgte med men havde dog et øje på Joshua
|
|
|
Post by mink on Oct 30, 2010 15:07:42 GMT 1
Joshua rystede kort på hovedet - tydeligvis skuffet over den ukendte unge mands reaktion. ”Hvis jeg forsøgte på at lyve.” Startede Joshua blot roligt. ”Tror du så ikke at jeg skulle have fortalt dig noget mere troværdigt?” Joshua rystede atter på hovedet og fulgte den fremmede lige så roligt som før med øjnene. ”At fortælle voldsomme og muligvis utroværdige historier, ville nok ikke være den bedste måde at lyve på medmindre man rent faktisk forsøgte at fortælle sandheden?” Joshua sukkede i det den fremmede, og dernæst dragen gik forbi ham. ”Jeg kan dog hurtigt konkludere fra deres reaktion, at de åbenbart har mødt den lille engel ved navn Yuuki?” Den fremmede havde uden tvivl givet sig selv væk på et sølvfad ved sin noget voldsomme reaktion. Og Joshua brød sig ikke om det; hvis englen havde været i for dyb kontakt med denne uintelligent og dumdristige mand, ville det nok vise sig at være en irritations faktor for den ellers rolige dødsengel.
|
|
|
Post by mubai on Oct 30, 2010 15:22:34 GMT 1
Mubai satte sig ved søen, fandt nogle kviste og blade og samlede dem sammen, tog noget træ for bylten fra dragen og lagde ovenpå og tændte det så med sine magiske kræfter "kom" sagde han roligt og nikkede dernæst ved siden af Mubai ham selv "set dem ned lidt" Mubai havde pludselig fundet sådan en rolig stemme frem, der var ingen bagtanker bag dette udover at hans drage var ved at falde om af træthed "Azura har brug for at sove, derfor jeg slår lejr, sæt dem og snak med mig" han drejede hovedet efter Joshua imens han satte sig ned. Azura havde lagt sig så kroppen dækkede for den vind som nu ville komme hvis der kom nogen og med halsen hen bag Mubai så Mubai havde et ryglæn. Azura holdte dog stadig øje med Joshua selvom Mubai ae'de den 'farlige' drage for at få den til at falde til ro og sove
|
|
|
Post by mink on Oct 30, 2010 15:32:09 GMT 1
Joshua havde virkelig behov for at sukke i mild irritation da den fremmede åbenbart pludselig besluttede sig for at slå lejr så hans drage kunne sove. Joshua havde ærlig talt ikke tid til at snakke med en overmodig ung mand der tydeligvis ikke havde nogen form for situationsfornemmelse... og dog, valgte han at blive lidt endnu. Simpelthen fordi den fremmede ikke havde afkræftet eller bekræftet, at han havde set Yuuki eller ej. "Jeg har ikke tid til at små sludre." Vrissede Joshua lidt halv irriteret da han havde svært ved at skjule sin frustration. "Jeg leder efter englen, så hvis de ligger inde med noget information der kunne vise sig nyttig, ville jeg sætte pris på hvis de informerede mig nu..." Før jeg vælger at prygle det ud af dig... Joshua lod lettere fraværende en hånd glide igennem sit halv lange blonde hår imens han forsøgte at være tålmodig. Selvfølgelig, var det fristende at sætte den fremmede på plads, og få afløb for sine frustrationer og de sadistiske tendenser der stort set altid hørte med racen 'dødsengel' men han valgte at vente lidt endnu... bare lidt, og hvis den fremmede stadig valgte at snakke udenom, måtte han jo tage fløjlseshandskerne af.
|
|