|
Market
Apr 26, 2010 19:59:57 GMT 1
Post by kagen on Apr 26, 2010 19:59:57 GMT 1
Lucy sad stille blandt alle de andre piger, de sad pænt på en række og ventede på at en eller anden ville købe dem. Lucy håbede inderligt på at det var dagen, men ofte så blev det alligevel ikke til noget. Manden som holdte dem fanget førte dem ofte rundt, for ikke alle kunne li' at se på det. Han hev dem i kæden et tegn på at de skulle rejse sig op for så skulle de videre, de havde været her nogle dage og der var kun to piger som var blevet solgt. Lucy så sig omkring og håbede at hun fik øjnkontakt med nogle af dem som gik rundt, bare en øjnkontakt, som måske ville købe hende. Hun ville ikke med videre hun ville væk!
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 20:36:03 GMT 1
Post by red on Apr 26, 2010 20:36:03 GMT 1
Johanes var nede på markedet og han skulle ikke rigtig havde noget men han havde ikke noget at lave idag han gik rundt i sine hvide arbejds bukser og en sort T-shirt på hvor der på ryggen stod Blackwood syet på den med rød tråd, han gik rundt og kiggede men det var ikke rigtig noget som fangede ham før han fik øjenkontakt med en letter yngre kvinder hendes blik gjorde Johanes helt blød hun så så trist ud og hun ligde virkelig en som bare gerne ville væk her fra eller væk fra der hvor hun var nu han gik roligt over til hende og smilte venligt til hende "hej med dig hvad hedder du ?" sagde Johanes med en blid varm stemme mens han smilte varmt til hende
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 20:47:11 GMT 1
Post by kagen on Apr 26, 2010 20:47:11 GMT 1
Lucy bed sig let i læben da hun endelig fik øjnkontakt med en af de mænd som gik rundt. Hun havde egenligt ikke forventet at der var nogen som ville få øje på hende, da det var yderst sjælendt at hun fik det. Manden stoppede med at gå da han hørte at han spurgte efter hendes navn. Han kom straks hen og sagde " Hun hedder Lucy " Han smilede stolt over at have hende. Men det gjorde han altid når nogen kom hen for så håbede han på at der var fangst og at hun blev solgt og det ville jo sige dejlige penge ned i hans lomme. Lucy så blot ind i hans øjne, med meget håbefulde øjne et håb om at han ville købe hende. også derefter kunne stikke af fra ham og endelig være fri!
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 21:03:37 GMT 1
Post by red on Apr 26, 2010 21:03:37 GMT 1
Johanes så på den mand som kom over og sagde pigens navn "nu høre du godt efter tykke jeg spurgte ikke dig jeg spurgte hende hun kan vel selv tale vis hun vil" sagde han med en letter irreterret stemme han hadet når slave handlerne mente de var hævet over selve slaverne for i Johaneses verden var de alle sammen lige og han var ikke hævet over nogle af dem heller han så på den søde pige han buggede sig ned i hendes højde "sig mig engang hvad hedder du så" sagde han med en blid og varm stemme mens han smilte venligt til hende
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 21:13:24 GMT 1
Post by kagen on Apr 26, 2010 21:13:24 GMT 1
Lucy så med store øjne da han svarede manden igen. Og han så hellere ikke lettere glad ud for mandes svar. Sådan noget skulle man passe på med for, for han kunne jo vælge at sige at han ikke ville sælge hende hvis han skulle være så grovmundet. Men problemet var dog at han havde ikke haft nogen god fangst her på det seneste, så han følte sig nok en smule tvunget, ihvertfald tvunget nok til at holde sin kæft. Dog tog han fat i Lucy skulder for at sikre sig at hun ikke ville skrige på hjælp og fortælle nogle af de ting han gjorde ved dem. For det havde han prøvet før og det skulle helst ikke ske igen. Lucy havde hellere ikke lyst til det, da hun var en af de få piger som havde været der længst tid og set at den pige var slået ihjel så de kunne lære at sådan noget gjorde man ikke! Lucy så ind i hans rare øjne og sagde stille og lettere bange " Jeg hedder Lucy " hun bed sig i læben, men han klemte ikke hendes skuldre, så hun havde vel svaret manden rigtigt.
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 21:23:55 GMT 1
Post by red on Apr 26, 2010 21:23:55 GMT 1
Johanes så op på manden som holde hendes skulder "gider du ikke godt slippe hendes skulder jeg bryder mig ikke om du holder fast i hende mens jeg skal snakke med hende" sagde Joahens hvor efter han stak hånden frem "hej Lucy mit navn er Johanes det er hyggeligt at møde dig" sagde han med en blid og venlig stemme til hende mens han havde et meget venligt og imødekommende smil på sine læber han kunde godt bruge en tjeneste pige hjemme hos ham selv og hende her så ud til at kunde klare det han havde brug for og han fandt hende rigtig nuttet og det kunde han ikke stå for
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 21:33:10 GMT 1
Post by kagen on Apr 26, 2010 21:33:10 GMT 1
Manden så lettere iretteret på ham " Nej, det vil jeg ikke. Hun er stadig min " svarede manden og var fast besluttet på at holde fat i Lucy, for Lucy var det egenligt forståeligt nok, for hvis han gav efter med hende og andre kom hen var han jo også nød til at gøre det med de andre. Der var vel visse ting han ikke ville gå med til, selv vis det ville koste ham købet, men det ville også tage ham senere. Lucy bed sig i læben, og ønskede at manden ikke ville gå ham så meget på at han ville føre hende brot fra ham. Hun endelig fået chancen for at komme væk den måtte ikke ryge allerede nu.
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 21:40:33 GMT 1
Post by red on Apr 26, 2010 21:40:33 GMT 1
Johanes trak hånden til sig igen da hun ikke ville give ham hånden eller hun ikke ture Johanes så op på manden "hvor har du hende fra og hvad vil du havde for hende vis jeg nu skulle købe hende" sagde han med en kold stemme Johanes ville ikke vise noget respekt over for slave handleren da han var så meget i vejen for Joahens som han nu var Johanes så ned på den unge pige og var spændt på at høre hvor meget manden nu ville havde for hende og det var til at betale eller om det var helt hen i vejret det han ville havde for hende
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 21:50:04 GMT 1
Post by kagen on Apr 26, 2010 21:50:04 GMT 1
Lucy's øjne lyste glædeligt op da hun hørte at han spurgte ind til hvor meget han ville have for hende, men det der 'skulle' kunne være afgørende, det var nok begrund af hvad prisen kunne være og ofte satte manden det til en pris som han ikke ville rykke, det var det eller gå. Men ofte når en mand havde sat sig at han ville have en pige så kom de alligevel tilbage. Manden smilede lumsk og var nok glad for endelig at måske kunne slippe af med hende. " Hun er født i den her by, men jeg fik hende af en gammel ven, som nu er død " * ven * tænkte Lucy han var overhovedet intet til ham, de var jo bare fættere og hans eneste familie desværre. " Du kan få hende for 5000 guld 300 sølv mønter " normalt sagde han 8000 guld og 500 sølv, men grunden var nok at han havde haft hende i så lang tid, og det var ikke godt for en slave handler at komme til et sted hvor man havde været før også at man havde de samme slaver med, det sendte et dårligt lys. Og han havde snart haft Lucy i nogle år. så det var egenligt et godt tilbud. Lucy sad blot og bad til at han ville tage hende. Så hun kunne komme væk fra denne onde mand!
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 22:03:27 GMT 1
Post by red on Apr 26, 2010 22:03:27 GMT 1
Johanes smilte over til Lucy og hvinkede roligt til hende hvor efter han så på manden som lige havde sagt prisen han ville havde for lucy "har du tabt hoved eller er du bare helt blæst jeg skulle kun havde en ikke to bare EN" sagde Johanes og tog sin pung frem "lad os se hvad jeg har med" sagde han og rodet rundt i sin pung "jeg kan give dig 4000 guld mere har jeg ikke med og jeg nægter at giver mere for en slave det er også alt for dyrt vis du spørger mig du har jo ikke engang opdraget på hende hun ville ikke give mig hånden da jeg sagde hej hun er ikke ren og hun lugter heller ikke lige frem for godt så du få ikke en dag over 4000 for hende så hvad siger du vil du af med hende eller hvad vil du" sagde Joahens med en hård stemme ville manden ikke gå med til det var det bare synd også måde Johanes vente til en anden dag med at få en ny slave
|
|
|
Market
Apr 26, 2010 22:13:45 GMT 1
Post by kagen on Apr 26, 2010 22:13:45 GMT 1
Lucy blev lettere ked af det, eller mere trist, hun havde ikke lige tænkt over at give ham hånden hun var så overvældet at der faktisk var kommet en hen til hende og at hendes herre var så passelig foran hende. Hun var især bange for at han ville sige nej. Men han tænkte sig om, han var ikke glad for det, men han havde haft hende i så lang tid og nu var der endelig en som faktisk ville have hende så var det jo meget svært at sige nej, selv om hun brude få tæsk enden han fik hende. " så lad gå " han tog posen med guld og gik hurtigt væk enden andre hørte hvor billigt han fik hende, De skulle nådig få den samme ide som ham her. Manden låste hendes lås op og kom med en pose hvor hendes anden kjole var i og noget andet tøj " og skrid så ! " sagde manden vredt til ham og Lucy. Lucy var helt foravet over at hun var kommet af lænken men det var rart ikke at have den på sin fod, hun tog posen og ventede derefter på sin nye herre.
|
|
|
Market
Apr 28, 2010 21:29:15 GMT 1
Post by red on Apr 28, 2010 21:29:15 GMT 1
Johanes var meg et godt tilfreds med sit køb og smilte til Lucy som nu var hans eje han smilte venligt til hende "nu skla du høre hvordan det kommer til af forgå hjemme hos mig vis du vælger at blive hos mig jeg har brug for en tjeneste pige som kan gøre rent i mit hus og klare de huslige pligtre du få selv løn for det og med tiden kan du købe dig fri vis du vil og du kan self også stadig blive selv om du køber dig fri" sagde Johanes og smilte venligt til hende han begynde at gå væk fra slave handleren "i min verden er vi alle ens ingen er hævet over andre og på en måde er du ikke min slave men min tjeneste pige" sagde Johanes og så over på hende Johanes var meget venlig af sind og ønskede kun det bedste for Lucy men han for ventede også at hun ville vise ham respekt og tjene ham godt
|
|
|
Market
May 4, 2010 13:58:16 GMT 1
Post by kagen on May 4, 2010 13:58:16 GMT 1
Lucy gik stille med og nikkede. Hun vidste ikke meget om at være en tjeneste pige, kun lige det havde han sagt, også havde hendes tidligere ejere sagt noget om det, men hun havde aldrig lyttet, fordi hun ofte og sad og dagdrømte, men Lucy tue ikke at sige at hun intet vidste om det, han havde jo sikkert nogle forventninger til at hun var pligopfuldende. Et kort sekund sakkede hun bag ud, men Lucy løb hurtigt op til ham igen og tog fat i hans hånd, ville for alt i verden ikke blive væk fra ham, så ville det være ude med hende igen, og nu vendte hendes lykke endelig og måske alligevel ikke når hun ikke kendte noget til jobbet.
|
|
|
Market
May 5, 2010 22:24:25 GMT 1
Post by red on May 5, 2010 22:24:25 GMT 1
Johanes smilte til hende og tog imod hendes hånd og holde hende i hånden "du ser ret så nervøs ud Lucy er der noget galt du kan bare sige det vis der er jeg er ikke en ond person jeg ønsker dig ikke ondt lige meget hvad" sagde Johanes med en blid og varm stemme han fandt hende utrolig nuttet sådan som hun holde ham i hånden lige nu og det fik ham til at tænke på hans største drøm i helle hans verden at finde sig en kone og få nogle dejlige børn med hende og sådan som han gik med Lucy lige nu mindede det ham om en drøm hvor han gik med sin datter på den måde hvor hun var bange for verden og knyttede sig til sin fars hånd for at finde trykhed og varme selv om Johanes nu var i tvivl om at det var derfor hun holde ham i hånden nu
|
|
|
Market
May 9, 2010 11:52:23 GMT 1
Post by kagen on May 9, 2010 11:52:23 GMT 1
Lucy så op på ham, hun brude egenligt fortælle ham at hun intet anede om det. Men han ville under alle omstændigheder finde ud af at hun ikke kunne finde ud af det. For når de nåde frem til hans hus og hun skulle til at gå igang ville hun ikke ane hvad hun skulle gøre. Hun så flovt ned i jorden og sagde med lille stemme " Jeg ved ikke hvad en tjeneste pige laver " Hun så stadig ned i jorden parat til at muligvis få en over hovedet. Hun var jo selv skyld i det, hun kunne bare have lyttet til hendes tidligere herre om hvordan de forskellige jobs indeholdte og hvordan man skulle gøre det rigtigt. Hvor var hun dog dum, måske var det derfor hun aldrig var blevet solgt fordi hun var ligeglad. Men alligevel var hun glad for at hun havde ventet den tid, for han virkede som en god herre og han ville sikkert ikke have fået hende hvis hun var god til tingene så havde aldrig fået hende til den pris..
|
|