0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 19, 2014 13:49:47 GMT 1
* igen ..... Nogen tog mit N ! Satans nisser ! XD
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 20, 2014 13:23:37 GMT 1
// Nej jeg kan da SLET ikke klare når folk styre min NPC’er ! De er jo en del af MIG !*driller* Self er det okay xD //
I første omgang, havde Jaiden haft svært ved at tyde, hvad det var Jason prøvede at sige, for hans kinder var udvidede af at rumme mad, og lydene der kom ud var prægede af at han tyggede made samtidig. En eller anden dag, ville en eller anden pige finde det charmerende, men om det blev lige foreløbig, var nok usandsynligt. Efter at have bedt ham gentage det, og det meste mad var sunket, gik det dog klart igennem. Den akavede afsked med den ældre grevinde var lagt bagud, og kursen var sat imod det sted, som Jason mente at Michael havde fundet med piger.
Et sted i den anden ende af salen, var Michael kommer lidt ud på glat is. Han var ikke typen, som brugte dagene og aftenerne på at flirte med piger, at en energisk lille skønhed havde taget kontakt til ham, var kommet som en overraskelse. Han var mere genert end hans to venner, og mange ville tolke hans stille attitude som afvisende, selvom den ikke var det. Han var dog en mand, som foretrak at opretholde en facade i form af høflighed og glatte manere, når han ikke kendte personen han talte med. Derfor fik pigen med det blonde krusende hår et venligt smil, da han svarede. ”Ja, jeg er her fra byen, så det er meget muligt, at de har set mig før, frøken…?” Han kunne jo ikke vide, at hun havde snydt sig ind ligesom de havde, og derfor ikke var af høj rang. Efter de havde udvekslet mere eller mindre falske navne, ja i hvert fald efternavne, ville han følge med over til 2 andre piger, som stod lidt for sig selv, og så en smule utilpasse ud. Han bukkede hurtigt for dem begge to som de blev præsenteret, og måtte se lidt forvirret ud, da Kimmy klokkede i Übbenheimer dynastiet.
Det var lige omtrent på samme tid, at de to andre fyre, havde bevæget sig igennem salen, og nærmede sig den lille gruppe. De havde pjattet en smule på vej derover, og først da de var overraskende tæt på, gik det op for Jaiden, hvad det var for en pigegruppe, som Michael havde fundet. Måske han skulle have sagt sig selv det, for så mange grupper af piger, var der ikke til festen.
Et øjeblik måtte han stoppe op og halvt imponeret, halvt fascineret give hende noget mental kredit, for rent faktisk at komme ind. Egentlig havde han nok troet at hun ville få kolde fødder, og ikke dukke op, but here she was, og som hans blik lå på Ziggi nogle sekunder, ville det da også være en skam ikke at give hende lidt lydløs ros for at hun så godt ud. Ikke bare på den der hverdagsagtige måde, som man kunne se lidt efter på gaden. På den der glamourøse måde der ville kunne få dronningen til at rødme af jalousi. Hendes kjole var elegant og enkel. Den fangede lyset i små perler, som gav en illusion af at hun glimtede som champagnen gjorde det.
Deres lille introduktion gik ikke over hovedet på ham, og selvom han ikke havde vidst de var udefrakommende, så var han måske blevet mistænkelig, ved DEN introduktion. Derfor fik det da også et lille fnys med på vejen, da Jason og Jaiden fandt sig selv ved siden af Michael. ”Miss T. Rouble ? Hvis det er dit navn, så har dine forældre vidst haft noget af en humor.” Drillede Jaiden Ziggi med det samme, og ville sige navnet med så lidt mellemrum imellem T og Rouble, at den lille gemte betydning, ville være klokkeklar. Hans arme havde lagt sig over kors over brystkassen og et flabet smil spillede i mundvigen.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 23, 2014 12:34:28 GMT 1
// lol nogen et kommet i JULEHUMØR hva ?! ...... Men tak // Den sidste person Kimmy havde haft kontakt med , inden hun forsvandt op på sit værelse for at indlede alle de små skønhedsforberedelser til ballet , havde været fru Chimney. Og da Kimmy var en pige mere af handling end af planlægning , hvilke skinnede ofte igennem, genbrugte hun det første navn der kom til hende når hun nu ikke måtte bruge sit eget for Ziggi - og det var så ... " Chimney ... Kimmy Chimney hedder jeg " svarede hun og ville smile imødekommende. At Michael virkede til at være både dannet og høflig var udelukkende et plus , spurgte man Kimmy. Hun var træt af fyre som malermester Morelli's søn . Den dreng havde kun ét mål med hans liv og det var at beføle så mange pigebarme som muligt. Med eller uden tilladelse betød mindre. Og især Kimmys havde han kastet sin interesse på. Men hun var ikke så begejstret for hans manglende evne til at 'gøre kur' og mænd skulle have lidt ..., takt og tone, mente hun. Så hun strålede ved udsigten til at have fundet en præsentable og Nobel fyr at samtale lidt med. Uden at skulle forsvare sine atributter samtidig . Selv om udseende var flot , var Michaels måde af bære sig på , lidt for afvisende ... Eller Lidt reserveret .... For en som Loraine. Hun blev oftest tiltrukket af de mere åbenmundet typer og gerne dem der ikke var al for kostbare. Men når det kom til hende var der nok ikke så mange dikterede regler , for Loraine gjorde som hun ville. Og var hendes smag en anden , havde hun lyst til afveksling var der intet der forhindrede hende i at gå efter en helt anden type end hun normalt faldt for. Og i aften ville hun bare have det sjovt ! Trods tavshedens lille kaos moment , fik Loraine tænkt en hånd frem som hilsen til Michael . Hans øjne blev lidt større ved synet af en meget glamourøs Loraine og hun blev straks opmærksom. Loraine lid en hånd gled over sin kjole og blinke de drillende til Michael " Den er god nok .... Det ER velour " lød det koket og så fik hun ellers opdaget Jaiden. Ziggi skulle netop til at hilse på Michael Øjenkontakten til ham blev dog forstyrret af de to nye fyre, der nu have sluttet sig gruppen. Michael fik derfor kun en halvhjertet hilsen da Ziggi måtte oplev er n let gysen kriblende ned af hendes ryg, som var den levende og i direkte kontakt med hendes bare hud. Hun så i retning af det lille fnys og den velkendte stemme. Hun blev Både glad ved visheden om han rent faktisk VAR kommet ind , og selv om Jaiden ville vide at lyve om hendes identitet var påkrævet her i selvskabet , blev hun alligevel også lidt pinligt berørt i at han lige skulle tage hende i den hvide løgn. Det føltes underligt , når det var i hans nærvær og foran hans venner. But that was the name Of the game - hvis man ønskede at spille med overklassen, en aften som denne. " TERESA Rouble ... Og ja .... Kommer man fra en velhavende familie har man råd til humor " smilede hun og flyttede sin hånd fra Michaels mod Jaiden. " Og hvem skal det forstille at jeg taler med ?" Lød det tvetydigt da hun ikke forventede han var kommet ind som Mr. Cornwall. Men ... Måske var han ? Smilet om hans læber var udfordrende og kort dvælede hun ved det , før hun spredte sin opmærksomhed lidt mere ud og tog et all round wiew af ham. Hun kneb øjnene lidt i , i et spekulativt udtryk. Det var da ikke spor fair! Han lignede en der var født ind i det her selvskab ! Flot ydre og en selvsikkerhed der strålede ud fra ham. Ziggi kunne godt lide hans valg af tøj , selv om det var på kanten til at se urimeligt godt ud og ville få alle til at stirre efter ham. Loraine var i hvertfald ved at skulle samle sine øjne op fra gulvet , fornemmede Ziggi ,der ud af øjenkrogen kunne se hvordan Loraine nærmest trippede for at få lov at komme til. Ziggi smilede , hendes lille forsvar med parader der var hævet smeltede ligeså stille. Jaiden lignede lidt en prins. En prins fra et eventyr. Askepot. Et sted bagved kunne man høre den ældre grevinde tale som mindpunkt i en lille gruppe af højt rangerede fruer. Hun talte med en lettere forhøjet ryst og sikrede sig dermed både opmærksomheden fra hendes egen kreds og dem der stod nær ved. Hun pralede ublu med at have kendt den flotte unge Jacob Dressior , helt fra da han trådte sine barnesko og at han havde lovet hende aftenens første dans. Det var ingen ting der kunne få hende til at slippe den hallucination , den var SÅ gennemført i hendes hoved at hun næsten selv troede på hendes opspind. Hun troede helt sikkert nok på den til at tro den ikke ville blive afsløret. Desuden .... Havde hun ikke engang været til et selvskab med nogen der kendte en der havde et venne par med en lille søn det hed Jacob? Det mente hun da. Og de havde været meget velhavende og yderst vigtige personer - så hun var da ikke helt på afveje , rætfærdiggjorte hun sine ord for sig selv. " såå det er dine venner ? Hvad var jeres triks til at komme ind ?jeg måtte snyde Kimmy Og Loraine ind af bagdøren , efter jeg selv snød mig ind ... Som kusine fra et fjernt land " hviskede Ziggi, så snart hun kunne komme til det , til Jaiden.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 24, 2014 8:34:12 GMT 1
Til Kimmys forløbige held, havde Michael ingen ide om hvem den tykke køkkendame var, og der var derfor ingen grund til mistanke over det navn. Havde Jaiden hørt det havde det nok været en anden sag, og var blevet efterfulgt af megen latter og underholdning. På en eller anden måde, kunne Michael godt se at hun se lidt bekendt ud, men slog det til side som indbildning, for han havde da i hvert fald aldrig mænget sig med de fine hverken fra dette land eller noget andet. Alligevel blev han da nød til at spørge. ”Så Kimmy, er de selv fra byen?” At opmærksomheden ikke var så stor fra resten af pigegruppen, fungerede helt fint. Og selvom han gav hånden og et smil til begge piger de andre piger, så ville han slet ikke kunne kapere at skulle jonglere med flere piger på en gang. I første omgang havde han ikke ville med til festen, da han ikke var vild med skuespillet og den snobbede aura der konstant lå i lokalet, men lige nu virkede det dog som om at han havde truffet den rigtige beslutning ved at tage med.
Som han hilste på de andre, var han altså sikker på at han havde set pigen i den røde kjole før. Hende fra Ubbenheimer dynastiet. Som han tænkte over det blev hans øjne lidt større, men tankerækken nåede ikke langt, inden han lidt forvirret måtte nikke. ”velour ... okay” Blinkede et par gange.
I midlertidigt havde resten af gruppen slået sig til, og havde bragt det samlede antal op på 6 personer. Et let drillende smil spillede stadig om Jaiden læber, da han tog imod ZIggis hånd og gav den et kort klem. ”Du har ret” lo han bare og tilføjede hurtigt. ”Derfor undre det mig at du har råd til den, humoren.” Bag ham, kunne han mærke de andres blikke brænde sig ind i nakken på ham. Vidste man ikke, at Ziggi faktisk ikke var en eller anden velhavende madame, så ville det nok virke ekstremt uhøfligt, selvom det ikke var ment som andet end drilleri. ”I aftenens anledning er jeg Jacob Dressior, og jeg tror næsten at jeg faktisk er en person, ja det mener den ældre grevinde derover i hvert fald” Han nikkede imod den ældre kvinde et stykke bagved, som stadig hyggede sig i sin lille illusion. Næsten i samme sekund fik han et slag over skulderen af Jason, som med et sigende blik ville fortælle at han var ved at ødelægge deres cover. Med en utilfreds mine blev skulderen gnubbet.
”Slap af, de er køkkenpiger dit fjols” Smilede han bare til Jason, som lyste op i hovedet som en pære, da det gik op for ham, at det var DE piger, som Jaiden havde snakket om ville snige sig med ind. Michael kom til at smile lidt. Åh skæbnens ironi. Se dét var belejligt. Han rettede med et overbærende smil blikket imod Kimmy. ”Jeg går ud fra at dit navn ikke er Kimmy Chimney så?” Før hun ville kunne nå at svare, udløste dette dog latter fra begge de andre drenge, som begge havde stiftet bekendtskab med den tykke køkkendame flere gange. Specielt Jason begyndte næsten at få tåre i øjnene da han imellem grin fik klemt ud, hvordan hun dog kunne vælge lige dét navn. De grønblå øjne blev rettet imod Ziggi igen da hun viskede. Det var da næsten irriterende, som hun kunne lyse rummet op lige nu. Flot som bare fanden, i en kjole som mest af alt mindede om aftenhimlen udenfor. ”Vi forvirrede dørmanden. Det er vidst den bedste måde at forklare det ” Svarede han hurtigt, og blev næsten mast væk af Jason, som ville hen og give Ziggi hånden. ”Jeg er Jason, og jeg må sige at du til hver en tid kunne gå for at være en kusine af kongen frem for en køkkenpiger” Smilede han stort, og ville nok ikke give slip lige med det samme.
Jaiden ville vende opmærksomheden imod en køn mørkhåret pige i en rød kjole ved siden af, som stod og trippede en smule. ”Hvem er den kønne veninde så?” spurgte han, imens en hånd blev rakt til hende.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 25, 2014 9:51:08 GMT 1
Kimmy med en svaghed for normer og etikette , gjorde hvad hun kunne for ikke selv at falde igennem. Øjnene strålede som hun konverserede videre med Michael. " Jeg...har ofte min gang her ja, jeg synes dog ikke at have set dem her før ?" Lød det diskrete spørgsmål. Det ville være only for a night hun havde muligheden for at tale med ham. Når dagen kom , ville hun igen være i færd med at ryste pudevår og skifte hårbørster på dronningens toiletbord, og fylde de smukke vaser af krystal med frisk afklippet blomster. Så hun ville meget gerne nyde aftenen. Desuden var der også en risiko for at de ville blive smidt på porten med et brag, hvis nogen afslørede eller fik nys om deres bedrag.
Loraine så ikke hvordan Kimmys øjne blev himmelvendte , da Loraine stort set valgte at præsenterer ikke bare sig selv -men også sin kjole. Kimmy kendte dog sin veninde og vidste at hun havde et godt hjerte , selv om hun ofte fremstod mere overfladisk og materiel optaget end de andre piger i den lille klikke. Hun var den af pigerne der drømte om at finde en fyr der ville gøre kur og overdække hende med diamanter, safire og alle de andre ædlestene der kunne pryde hendes yndige ydre. Loraine havde fundet sit eget lille stykke af himlen, da endu to fyre stødte til. Det gik op for hende at det måtte være dem som Ziggi havde talt om, så snart hun så hendes reaktion på ham der måtte være Jaiden. Ziggi havde på underholdende vis beskrevet sit møde med Jaiden til både Kimmy og Loraine , og ja...ziggi havde så lige undladt at oplyse HVOR lækker jaiden var. DET skulle Loraine nok sørge for hun fik betalt. Hvis Ziggi troede hun kunne holde ham for sig selv, ville hun blive klogere, mente Loraine.
Ziggi nejede let og knejsede med nakken, som det hørte sig til i en formel hilsen til en adelig herre. Så trak hun hånden til sig, da hun rettede sig op og smilet hun gav ham var langt mere ligetil og uden koketteri, end man måske ville modtage af en ung komtesse.
" Du betvivler min velstand...how odd...mr Dressoir" kom det drillende, da det jo var indlysende hun var flad som en fregne. " ...Men du har ret, jeg er i lånte fjer og helt igennem en holdt kvinde " ha ! det kunne betyde at hun brugte og fandt nytte i de ting andre efterlod, som stof og perler men det kunne også betyde hun havde en fyr-en sugardaddy et sted ude i periferien, der holdte hende med penge og udstyr tilgengæld for andre...servicer. Kimmy så helt forskrækket ud, da hun ikke fattede mistanke om noget. Hun forstod ikke samtalen men frygtede at noget var ved at gå galt, blive afsløret. lidt skræmt så hun på Michael. Måske skulle hun prøve at føre ham lidt væk fra Ziggi , inden hun fik afsløret deres cover for Kimmy ville rigtig gerne holde det lidt længere. Hun førte en hånd til munden rømmede sig lidt højt . Kimmy skulle lige til at forslå de hentede en drink, da Jaiden begyndte at le højt, og forklare Jason at de VAR køkkenpiger. Hun så på Michael. han virkede ikke vred...mere som han fandt det morsomt, og NU gik det op for Kimmy at de heller ikke var fornemme, rige eller spor adelige. De havde også snydt ! Hun var overrasket og på en måde også ret glad. Kunne det virkelig tænkes at en helt almindelig fyr, havde så gode maner? nå-det ville tiden nok give væk. Hun rystdede på hovedet så de krusede krøller bobbede frem og tilbage , lidt candyfloss agtigt, bortset fra det ikke var lyserødt. Først da der var grinet af kunen hun svare...
" lad os lige tage den igen..Kimmy ...Darling...og nej..DET er ikke en joke, det er desværre mit helt rigtige navn " sukkede hun og fortrak egenlig Chimney , var hun ærlig for selvfølgelig brød latteren løs igen, da det havde lydt som hun kaldte Michael for darling.Hvor mange jokes havde det efternavn dog ikke været ophav til efterhånden.
Ziggi fik kun det lille øjeblik med Jaiden, hvor hun nåede at høre de havde forvirret dørmanden. " Ja...jeg gjorde lidt det samme.han panikkede da han ikke kunen finde mig på listen over gæster.Du har den ære af at være i selvskab med værtens kusine fra et fjern land " smilede hun og trådte automatisk et skridt bagud, da Jason maste sig frem.Der var dog ingen fare på færde, så hun kunne lade instinkterne slappe af igen, og bare modtage hans hånd i en lille hilsen.
" Jason " hilste hun og gav for sjovt ham et lille nej også.
"Arh..det var nu kun værtens kusine jeg skulle være, ikke kongens- men det kan jeg jo bruge næste gang" hun smilede og så ned på deres hænder, som Jason havde glemt at give slip på. Lidt forsigtigt trak hun hendes hånd tilbage og lavede et sjovt blik, da hun måtte lirke den det sidste stykke fri. Jason stod bare og så glad ud og Ziggi følte sig forpligtet til at sige et eller andet..
" Det var heldigt i kom ind, jeg kan forstå på Jaiden...eller jacob ..at i ofte laver stunts som dette ? det er min første gang, men det er faktisk helt sjovt" indrømmede hun for Ziggi var begyndt at undrer sig over hvorfor i al verde de ikke selv havde gjort det før? Det var måske ikke helt velset , men det var da godt nok sjovt!¨
Loraine havde ikke kun fundet et stykke af himlen, men også fået banko på fuld plade.Hun fik hurtigt lagt sin hånd i Jaidens og imødekom ham med et smil. Hun var overordenlig tilfreds med at der endelig var en der så ud til at værdsætte hendes indsats med accessoris og naturligvis kjolen af velour, som hun var meget glad ved. "Loraine De Witt, faktisk er jeg ikke køkkenpige,det er bare Ziggi. Jeg serverer for de kongelige og deres gæster, og hende der med krushåret, Kimmy- hun er stuepige.Men du må være Jaiden , postbud og tærtetyv ? Ziggi har fortalt om dig " plirrede hun med de lange fyldige vipper.
"...jeg har dog en høne at plukke med Ziggi, tænk dig...hun har helt undladt at fortælle hvor tiltrækkende en bandit du er...og jeg er helt sikker på det ikke er en smutter, men derimod helt bevidst " små grinede hun.
"jeg må sige det var en sjov ide at møve os ind til festen her, og jeg forstår at det er dig vi kan takke for at plante griller i Ziggis hoved ?...bare så du ved det, så er mit hoved også særdeles velegnet til at plante ballade spire i " små drillede hun, indtil lyden af Kimmys stemme afbrød dem alle...
" Jeg tænkte at finde et bord vi måske kunne sidde ved, der er også små hapse madder og drinks...har i lyst ?" søgte hun.
Hvis de afslog , ville hun lige se en ekstra gang på Michael om så bare han kunne lokkes- og ellers ville de alle gå på bord jagt.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 25, 2014 20:03:05 GMT 1
Der ville nok altid ligge noget romantisk i ideen, om at være en anden for en aften. Møde mennesker som man aldrig ville komme til at tale med igen, men som nok altid ville have en plads i ens underbevidsthed. For 3 drenge, som aldrig havde oplevet luksus, virkede de funklende fyldte glas og overdådige borde med mad helt absurde. Michael og Jaiden havde været van til at være 10 børn om et næsten tomt bord, og Jason havde boet alene med sin mor, som for øvrigt var alkoholiker, så der havde heller aldrig rigtig været mad på bordet. Måske var det netop derfor at der ingen dårlig samvittighed var ved at stjæle mad fra slotskøkkenet, eller snige sig med ind til deres fester.
”Det tænkte jeg nok” Smilede Jaiden retur, da han foldede armene over brystet. ”Hvis det hjælper, så er jeg nok ikke bedre selv” Måtte der da også erkendes. En tjener strøg forbi og ofrede alle et glas champagne mere, eftersom de fleste glas var tomme. På en bakke balancerede han af sted med omkring 20 tomme og fyldte glas, da han nærmest dansede videre for at tilbyde andre de flydende godter.
Efter at fru Chimneys navn var blevet bragt op, var alle kort vidst på bordet, og havde der ikke været god nok stemning i forvejen, så var der ekstra grin på kontoen, da Kimmy lige skulle have hendes rigtige navn med. Først fik Michael et forvirret udtryk, men så snart han forstod navnet, lo han også lidt. Jason derimod synes slet ikke at opfange at Darling var hendes efternavn, og derfor lo han ikke rigtig af navnet, men af at den blonde pige med det krusede hår havde kaldt hans ven for darling. ”Ja undskyld, mit navn er heller ikke Baskett, det er Baker, og jeg er heller ikke fra de finere kredse.” Smilede Michael undskyldende, da han også måtte forklare sig. Han tjente lidt skillinger på at være tjener og opvasker på en luset lille kro inde i byen.
At Ziggi i aftenens anledning var kusine af værten, fik et lille grin og en rysten på hovedet fra Jaiden. ”Jamen så er jeg vidst en heldig fyr i aften” Det var alt han nåede at sige, inden Jason næsten havde kastet sig imellem, og havde hun ikke vristet sin hånd fri, havde han nok holdt fast i den resten af aftenen. ”Derfor kan du jo godt være køn nok til at være kongens kusine” Kom den lyshårede fyr hurtigt igen, og bedømte ellers ikke folks udseende efter deres status i samfundet, men var det ikke noget med at prinsesser skulle være underskønne? Det havde han vidst læst i et eventyr et sted.
Jaiden havde bevæget sig videre til Loraine, som ved første øjekast var den mest iøjnefaldende af de 3. Skylden for det, lå nok på den røde kjole. ”Ah så det er dig der møder alle de fornemme” Svarede han lidt kort for hovedet og skar en grimasse af det med postbud og tærtetyv. ”Ikke just det mest imponerende CV.” Smilede han og rystede op hovedet af sig selv. Det næste kom han dog til at le lidt mere af. ”Så hun har ikke fortalt om mit gode udseende eller mine charme, hvad er der mere at fortælle?” drillede han lidt og ville sende Ziggi et blik, in case hun hørte det. ”Virkelig?” Var det eneste han nåede at svare til det med at plante balladespire i nogens hoved, inden Kimmy tiltrak sig gruppens opmærksomhed og foreslog at finde et bord. Det synes alle at være enige om, og borde var der nok af i sider og hjørner af den store sal. De var alle fint opdækkede med hvide due og blomster, som kom noget så fælt i vejen, hvis man skulle have øjenkontakt med nogen på den anden side af bordet. De fleste var små og runde, og derfor var det også lige knap og nap, at alle 6 mennesker, kunne masse sig ned ved ét, men det så da ud til at gå.
Ud i salen flød en rolig musik fra Mozarts 16ene sonate. C durens lette toner svævede af sted i små finde bølger fra et klaver lidt længere væk, hvor en pianist sad dybt koncentreret og lod sine fingre trippe hen over de hvide tangenter. Næsten før Jason havde sat sig ned, hvor han hoppet op igen, og var fast besluttet på at hive den pæne lyshårede pige ud på gulvet. ”Ziggi, vi skal da danse!” Forlangte han, og at manden havde 2 venstre fødder synes da ikke lige at være et problem, ja ikke i hans hoved lige nu i hvert fald.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 26, 2014 21:56:47 GMT 1
Ziggi havde aldrig manglet noget. Hverken mad ,legetøj, tryghed eller kærlighed. Hendes forældre havde bestemt ikke haft i overflod, og de havde også måtte spare på udvalg og gaver havde været beskedne, men de havde altid formået ikke at lade Ziggi føle hun gik glip af en masse. Altså udover eventyr og 'fri leg ' for dér var de en smule strikse, forældrene. Ziggi var derfor lidt duperet over al krystallen og de store lysestager der dominerede lokalet. Er overdrev af blomster og kridhvide duge , tallerkener med guld kanter med mere. Hun drømte ikke om de de ting, kunne snildt undvære- men derfor kunne hun jo sagtens beundre dem og se fornøjelsen ved så udsøgte sager. Smukke og overdådige var de bestemt. Hun rakte hurtigt ud efter et glas, da hun undte sig selv endnu et af den brusende champagne. " Skal vi sige vi er lige gode om det ? Bortset fra det var DIG der fik MIG i fordærv , da du udfordrede mig " små grinede hun og løftede sit glas for at skåle , først med blikket på Jaiden og så hilste hun på de andre.
Ziggi havde lige åbnet munden for at levere en kæk replik til Jaiden . Et lille skævt smil var plastret på hendes læber da hun skulle prikke til ham , for det kunne da ikke være sandt at han troede hun var her for....ham ? DET havde hun ihvertfald aldrig sagt! Og hvad ellers skulle han mene med ' så er jeg en heldig fyr i aften ' ? Hendes øjne skinnede , hun blev hurtigt helt opstemt af at skulle bore lidt i den udtalelse, men igen havde en meget engageret Jason møvet sig ind og overtog nu samtalen, så Ziggi endte med at brænde sit straffespark, hun nåede desværre ikke engang at sparke.
Jason var opsat på at uddele komplimenter og man kunne ikke andet end at overgive sig en smule. Det var selvfølgelig over the hill, med stadig fik hans umiddelbare glæde ved at give det, Ziggi til at tø en smule op.
" Du er da bare for sød Jason, mange tak og må jeg gengældekomplimentet? Du ligner selv et godt bud på en adelig ung mand, så pas du bare på der ikke er en tjener der forsøger løbe med din tegnepung i aften...eller en ungmø der kaster sin krog ud og forsøger fiske dig i land " pjattede hun lidt med ham. Jason SÅ faktisk godt ud, så den del var bestemt ikke usandfærdig, det var mere hans takt og Tone der ikke var helt så velpudset som Michaels var.
Loraine smilede stort til ham . Hun kunne godt lide den hvide jakke der stod i kontrast til hans mørke hår. Måske skulle hun selv gå med et hvidt look Næstegang , overvejede hun et split sekundt.
" ja...jeg møder i hvertfald deres efterladte uglede senge, og mellem os Jaiden.." en hånd med ligeså røde negle som læberne var, blev lagt på Jaidens arm, for at etablerer en fortrolig atmosfærde, inden Loraine forsatte...
" så kan man godt nok trække meget info ud af dem . Hvem der sover hvor " lød det hemmelighedsfuldt fra de jordbær rødmalet læber. " arh jeg ved snart ikke- det kræver sørme sin mand at tage kampen op imod fru Chimney, så der er kun respekt herfra " anerkendte hun og tog en smag af champagnen. " uhmmm ikke hver dag man får lov at drikke det her " sukkede hun henført. Loraine kunne uden problemer anlægge dyre vaner...anytime. Loraine fik et tre sekunders blackout, hvad var der mere at fortælle ? Hun kunne ikke lige hive noget frem, da hun var en smule dazzled af hans udseende, og for hende var der ikke andet lige NU. Men Ziggi der havde hørt en bid af samtalen , fangede netop Jaidens blik og udnyttede sin mulighed for at bidrage til deres snak. Hun pegede på sine læber , duppede sin finger mod sin mund to gange , før mimede.." BIG MOUTH " så ville han med garanti fange hvad hun mente. Med et fornøjet blik, gav hun igen Jason sin opmærksomhed, måske lidt mere omhyggeligt end nødvendigt var. Han fik også lov at tage hendes arm og følge Ziggi til bords , da Kimmy havde dirrigeret dem vejen.
Knap havde hun sat sig , med både Kimmy og Michael ved den ene side og Jason , Loraine og Jaiden på den anden. Dreng pige sad de på skift omkring bordet. Det var gået lidt hurtigt med at sætte sig, og hun havde ikke tænkt over deres placering, ikke før hun så Jaiden nærmest sad gemt bag en meget voluminøs blomster dekoration. Det var da ærlig talt ikke sådan hun havde fantaseret omkring mødet med ham og nu sad hun og forsøgte udtænke en plan , en lille taktik for hvordan hun kunne komme til at sidde på Loraines plads, uden nogen opdagede at hun VILLE bytte for at sidde nær Jaiden.
" øøhh hvad ?" Jason afbrød hendes tanker da han bød op til dans. " NU?!" Lød det skingert, da Ziggi blev tavet med bukserne nede og var lidt overrumblet. Kørte manden på duracell eller hvad ? Der var blevet helt stille ved bordet, hverken Kimmy eller Loraine kvækkede et ord, og hun kunne sværge at mærke Jaidens blik igennem de tungt parafumeret blomster , der ellers var meget tæt opsat. Shit! Nu virkede det lidt akavet, og det blev ikke bedre af at Jason forsøgte sig med et par fred Astaire trin, frem og tilbage, da han tilbød hende sin Hånd. Mozart var ikke ment til dén slags dans, og det så derfor fjollet ud. Ziggi så dog ingen anden udvej end at lægge sin hånd i Jasons, og indfri hans ønske , da hun så der var risiko for han også ville begynde at snurre rundt.
" klart ! Dén kan man da ikke sidde over !" Kæmpede hun bravt og lod sig føre ud på gulvet. Ville han kunne danse den ordenligt eller hvad havde hun egenlig i vente nu ?
Loraine havde trukket en lille skål med oliven over til Jaiden og hende. Hun havde allerede to i munden , men kunne godt tage en mere- og stadig tale. " ai, er de ikke søde sammen ? Hvor kender du ham fra ? Var det Jason han hed ?jeg tror han er lige noget for Ziggi . Du ved...lige så frisk i slaget hun er, ligeså forsigtig er hun med fyre.... Altså fyre der ikke er Dennis, så hun skal helt klart have en med krummer i . " chit chattende hun løs uden egenlig omtanke.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 27, 2014 16:36:37 GMT 1
Jason strålede næsten som en sol, da hun gengældte komplimentet. Det var ikke tal på hvor mange komplimenter han delte ud på en uge. Ikke at han forsøgte at fedte sig ind på alle han mødte på sin vej, men han var en person som åbnede munden, hvis han havde noget at sige, og skabte sikkert også glæde på den måde. ”Den tjener bliver skuffet, når der ingen pung er at finde” Rystede han på hovedet og blinkede til hende. ”Men hvis du smider en krog ud, så skulle der da nok være bid” Flirtede han løs, så en tjener der passerede kiggede lidt vantro på dem.
Jaiden havde lagt sin opmærksomhed på Loraine, og kom til at smile lidt. ”Ah, så det er dig der deler sladder ud? Har ud noget spændene noget lige nu?” Uden at ville sige det højt, så havde han et ret godt gæt på, hvem det var der havde afsløret fru Chimney og gartneren. Det gjorde ham helt glad for sit eget job, at vide at han ikke behøvede at skifte andre menneskers beskidte lagner. Hans blik flugtede kort til hendes lille berøring, men kommenterede ikke på det, og etablerede øjenkontakt igen. Nu vidste han ikke helt, om man kunne kalde hans møde med fru Chimney at tage kampen op, så ville han fremstå langt mere heroisk end han var. ”Tal ikke for hurtigt, jeg var nede på knæ og bede om nåde” Lo han, og førte det klare glas op til munden, for at tage en slurk champagne. Boblerne kildede på hans tunge og gane, som den søde smag spredte sig i munden. Hun havde ret, det kunne man godt væne sig til, men det ville være dumt.
Et tilfredst smil kunne ikke holdes tilbage, da hun mimede noget om at være stor i slaget. Ja ja herregud, og hvad var der nu galt i det? Musikken havde spredt sig, og den mindede mest af alt Jaiden om støvede forårsaftener, hvor små forsigtige blade ville begyndte at springe ud på træerne og love at en ny sommer var på vej. Dette scenarie var dog langt fra den efterårsaften de gik i møde, og derfor virkede de lette toner fra Mozart uendeligt langt væk. De havde alle fat sat sig omkring bordet i en eller anden form for tåge og først da Jasons høje stemme bad om dans, gik det helt op for ham, at de havde fundet et rundt bord i et hjørne af salen. Imellem nogle grønne blade fra planten midt på bordet, kunne han lige skimte Ziggis blik, og sit eget hvile der et par sekunder, inden han prøvede at smile til Jason, der gav ham en diskret thombs up, og ville hive af sted med hende. Hans lille gestus virkede underligt irriterende, noget han aldrig havde følt omkring Jason før, og derfor skulle der heller ikke læses ind i det.
Jason var derimod lykkelig, og selvom han en gang imellem blev lidt for ivrig og lagde takten for hurtig, så gik det nogenlunde. Den fødte danser kunne man ikke kalde ham, og kunne Ziggi ikke redde det, så ville han nok også kom til at snuble halvt et par gange.
Jaiden ville have vendt sig rundt og sagt noget til Michael, på den anden side af Kimmy, men de havde i bogstaveligste forstand lukket alle andre ude, ved at vende stolene et par grader ind imod hinanden, og sad nu og lo af et eller andet der åbenbart var hylde morsomt. Derfor vendte han sig også om imod Loraine igen, som havde hevet en skål oliven hen til dem. Selv var han ikke så meget for dem, og ville i stedet tage en slurk champagne mere. Ved hendes ord, så han kort ud imod Ziggi og Jason, som nok med nød og næppe ville styre dem udenom et andet dansende par. ”En barndomsven, og jeg tror ikke vi skal få hans forhåbninger op, når hun har en kæreste, Dennis” Svarede Jaiden lidt hurtigt, og ville sige til sig selv, at han havde sagt det, fordi han aldrig selv ville opmuntre en ven til at glemme at de havde en forpligtelse, men måske var han bare heller ikke helt enig i hvad Loraine sagde.
Han tvang blikket tilbage til bordet igen, og lænede sig lidt tilbage i stolen. ”Hvad med dig, har du en ’Dennis’ derhjemme?” Ville han forsøge at drille den mørkhårede pige lidt.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 27, 2014 21:12:12 GMT 1
Ziggi lod bemærkningen fare , hun var ikke ude for at fiske...og selv om hun bare fjollede runt , ville Dennis helt sikkert have en anden mening . Han havde aldrig brudt sig om Ziggi socialiserede med andre, og det var lidt uheldigt, for hun var gået helt i baglås da han slyngede efter hende at han ikke ville høre tale om hun gik til fester , uden ham. Det sidste hun behøvede var en Dennis der stormede ballet, og ville tæske Ziggi med en høtyv , fordi hun var uopdragen.
Loraine følte sig meget hurtigt på bølgelængde med Jaiden. Det var jo bare et held at Ziggi havde støvet ham op. Det skulle nok blive en god aften. Hun kunne nu godt lide hans friskhed og ærlighed, og tanken om ham på knæ var heller ikke helt forfærdelig. " På knæ? Jamen sikke heldig Chimney dog er. Hvad vil det koste at få dig til det i aften ?" Drillede hun i en luftig tone og et lille skælmsk skær i øjnene. " Måske grevindens der vil blive overrasket, hvis du gjorde det? Hun har kigget på dig siden vi satte os " lænede hun sig mod Jaiden øre , for at lade sive hviskende ud mellem de røde læber.
Ziggi skød det fra sig. Hvad end det var der kostede en følelse i hendes mave som ikke virkede rar, så skød hun det fra sig- da hendes øjne tumlede ind i Jaidens det sekundt ...mellem de grønne blade. Hun næsten flygtede fra bordet, okay...flygte var nok lige at overdrive en kende, men hun trak da ikke tiden ud da hun strøg ind i Jasons favn, og smilede op til ham. Han dansede bedre end hvad indledningen havde ladet hende tro. Og med Ziggi der kunne tage over og lede, når Jason synes at miste overblik...eller var det takten der smuttede fra ham, så gik det anstændigt nok. Der var da ingen der væltede...og ingen kjoler der blev trådt i stykker, eller trådt helt af. " Så...hvor kender du Jaiden fra ?" Spurgte hun og undrede sig over det var kommet ud. Hun VILLE jo havde små snakket lidt mere høfligt, og spurgt ind til Jason, hvad han kunne lide at bruge sin tid på, eller andet der udviste interesse for ham. Nå...men det måtte hun så spørge om bagefter. Musikken havde et drømmende islæt. Det var svært at forblive nærværende, at være tilstede i samtalen, for tonerne fristede hende til at lade tankerne drive væk, og lade følelserne guide deres bevægelser.
Loraines øjne fulgte hendes veninde og Jason med en tænksom mine. " jeg ved nu ikke....Ziggi og Dennis er et meget umage par, spørger du mig. Hun har aldrig virket så begejstret for ham.Ikke i lang tid. Hun prøver at vriste ham lidt af sig ind i mellem, men Dennis er en stædig fyr og passer hun ikke på, så er hun nok snart Mrs.Dennis Rockford...gud bedre det " slog Loraine korsets tegn. Dennis var nøjagtig lige så dum som han var flot- og det havde været fint for en del piger, men Loraine vidste fra Ziggi at hun følte anderledes. Ziggi ønskede en mental connection, ikke bare en fysisk. Og det var så her at Dennis kom til kort.
" Måske er Jason præcis DET hun har brug for, så hun endelig kan sætte punktum for med Dennis" sagde hun og skyllede olivenen ned med champagne.
" Om JEG har en Dennis? Årh du er da for sjov, Jaiden. Nej...jeg er ikke typen man skal lege kæreste med, kun for en aften.....eller ....noget " gik hun lidt i stå. Det var atypisk Loraine, men hun sad og fik lyst til at bruge flere aftener med Jaiden, flere møder for at afdække hvem han var....hvad den indbydende facade dækkede over. Hun spurgte ikke ind til om han var afsat. Hvorfor skulle hun ? Det betød intet for hvad hun ville, og de fleste fyre der VAR afsat var faktisk dem der var lettest at lokke til lidt uforpligtende hygge og sjov leg . Der behøvede man ikke spilde tiden med af remse alle regler op, og tage hinanden i ed. Ingen ville kræve en encore- men gå hver til sit , med et smil om læberne og en erfaring rigere. Hvilke erfaringer kunne hun mon lave med Jaiden?
" Så....vil du danse eller skal vi snige os ud og ryge en smøg ?" Forslog hun , og havde nu sat sig for ikke at gå alene hjem denne aften. Jaiden var den heldige fyr der skulle få lov at følge hende hjem. Helt hjem.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 30, 2014 16:47:16 GMT 1
Jaiden fnøs med et lille smil, og foldede armene over kors, da Loraine spurgte, hvor meget det kostede at få ham ned på knæ. Nå havde det jo ikke lige været på den måde, han havde været nede på knæ for fru Chimney, men det havde vidst været tydeligt, at der var en anden betydning i det denne gang. ”Jeg har været nede af den vej før, og det er en ensrettet jeg ikke behøver at udforske igen.” Fik hun igen, da han prøvede at smile lidt skævt, for at slå det til side. ”Ja det ville være noget en historie at fortælle til næste bal.” Det var da lige hvad den ældre grevinde manglede. At have set et ægte næsten royalt frieri, og selvfølgelig ville hun da blive inviteret med til det overdådige ikke eksisterende bryllup. Loraine havde lænet sig lidt ind imod ham i en pirrende facon. Hun var en smuk kvinde, men det føltes som om han havde hørt hendes åbenlyse flirteri hundrede af gange fra hundrede andre malede læber. Og da han vendte hovedet lidt for at studere hendes mørke øjne, så han ikke refleksionen af sig selv, som andet end refleksionen af endnu en fyr til endnu en fest.
Jason var godt tilfreds med hvordan det gik med dansen. Ofte ville sådanne aktiviteter indeholde at slå noget i stykker for ham, men Ziggi synes at redde det værste fra at ske. Blikket holdt han koncentreret på sine fødder, som ikke helt fulgtes ad. Han smilede lidt nervøst, og så op på Ziggi, da hun spurgte om noget. Hans manglende koncentration på fødderne, ville nok ikke gøre hverken takten eller balancen bedre. ”Orgh du ved. Når man er barn leger man vel med alle børnene på gaden. Jeg boede tæt på børnehjemmet og var der ofte for at lege med drengene der.” Svarede han med et drømmende blik, som om han var tilbage til 8 år igen. ”Så, hvordan blev du køkkenpige?” Spurgte han efter lidt, uden helt at vide hvad han ellers skulle sige, og lagde sine grålige øjne ned på fødderne igen.
Jaiden havde fulgt Loraines blik ud på dansegulvet, men hurtigt ændret det igen, til sit champagneglas. Det føltes som at snage i Ziggis privatliv, at sidde og høre Loraine tale om hendes haltende forhold. ”Jeg troede man satte punktum for et forhold, inden man startede et nyt.” Prøvede han lidt at runde den af. Lige på det punkt, var han ret konservativ. Der ville altid kunne ske det, at man forelskede sig i en anden person, end den man var sammen med, og det var okay, så længe man havde respekt nok til at ende det første, for at starte det andet. Også kunne han sidde og bilde sig selv ind, at han fandt tanken om Jason og Ziggi smagløs, fordi hun allerede havde Dennis endnu.
Hvis Jaiden havde sagt at den mørkhårede piges svar overraskede ham, ville han lyve. Hun sagde jo praktisk talt at hun ikke ledte efter andet end lidt sjov for en aften, og det var da også okay, hvis det var det man ville. Det hele var jo kun for en aften. ”Jeg ryger ikke.” Svarede han hurtigt og tilføjede. ”Så hvis du insisterer, må det blive en dans, og jeg er ikke ligefrem let på tå” Han kom til at le en smule. Var hun med på den, ville Jaiden hive hende op og ud på dansegulvet et sted tæt ved Jason og Ziggi. Han var ikke helt så klodset og taktløs som Jason, men heller ikke så elegant og svævende, som Michael ville vise sig at være, hvis nogen fik hevet ham derud.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 1, 2014 12:46:23 GMT 1
Ziggi havde akkurat undgået at få et sæt sammenflettet hænder i øjet, da et ungt par med udstrakt arm, drejede omkring , ved siden af Jason og Ziggi. Hun var blevet opslugt af Jasons svar , og var gledet en smule ind i sig selv og derfor ikke helt så opmærksom på at afvige danse katastroferne. Så han var fra børnehjemmet ? Hun blev konfronteret med egne fordomme, for han syntes ikke at slå hende som et børnehjems barn, han virkede så kæk og flabet....så selvsikker...men det var hendes fordomme og antagelser der strittet lidt nu, og Ziggi var ganske klar over det. Selvfølgelig var børn derfra lige så alsidige og forskellige i deres personligheder, som børn fra byen....fra overklassen...ja alle steder fra. " øhh.... Jeg tjente først først hos en familie hvor min mor havde skaffet mig plads- men da det sluttede havde de sørget for en plads til mig, hos Kong Gabriel...i slotskøkkenet. Det er ikke fordi det er SÅ spændende igen, men det er en indtægt og helt risikofrit..hvis man ser bort fra de risici der er forbundet med skarpe knive og kogende vand " smilede hun op til Jason. Og tilføjede så , med et grundigt tryk, da hun ikke ville i en køkkenpigekasse..." men JEG er ikke køkkenpige, det er bare mit arbejde " kom det med glimt i øjet.
En ganske overrasket Loraine, skød de mørktmalet bryn højt i vejret. " No shit? Har du friet til en ? Hvem var hun .... Og havd skete der dog ?" Loraine måtte da lige få den info til at glide end , og det fik hun ved at tømme sit glas- helt. " Du slår mig ellers ikke som typen der vil giftes " en skuffende lille ændring kunne ses ved kirsebærlæberne, da Loraine blev helt bekymret for hun havde tavet fejl af ham.hvis han ledte efter noget mere fast, var hun bestemt ikke et godt valg. Omvendt....hvornår havde hun sidst snakket med en fyr hun ikke bare havde lyst til at stoppe kuvertbrødet i munden på ? Så måske han virkelig var ...værd at invasterer højere i ? Loraines øjne var ihvertfald meget fokuseret på Jaiden.
Samtalen ville køre over på Jason og Ziggi , og Loraine var mere afslappet ved dét emen. " jeg har ingen ide om HVAD hun plejer at gøre,men man må da sige at hun rent formelt HAR afsluttet det dorhold, det er bare Dennis jer ikke gider lytte- og når Ziggi ikke gider kæmpe imod så holder hun ind i mellem mund, og det fejlopfattelsen Dennis så igen. Noget i den stil. Ziggi forsøgte engang at forklare mig mekanismerne i deres forhold, men jeg ..jeg lakerede negle du ved...så jeg missede måske en del af det"
Tilfreds med hans valg af dans , rakte hun sin hånd mod ham. " Well....det er mig en udsøgt fornøjelse at lægge beslag på aftenens flotteste mand, ,Jaiden, før mig til dansegulvet" flirtede hun med sine mørke øjne mod ham, men hele tiden uden af blive vulgær. Havde hun ikke mestret den balance, havde hun nok nærmere fået ry for at være en slut -end eftertragtet. De tiltrak sig en del blikke efter dem, som de satte kurs og gik mod dansegulvet. Den mørke unge kvinde , med den elegante røde kjole og Jaiden der lignede noget fra en drøm.
Ziggi havde også lagt mærke til dem, til at de også skulle til at danse nu. Og hun forstod godt hvorfor de vækkede en hvis opsigt, de så meget indtagende ud. Selv ville hun forsøge holde fokus på hendes danse partner, og ikke på Loraine og Jaiden. I Loraines kløer havde han alligevel ikke en chance.
Ziggi havde for ofte været vidne til det. Ikke at Loraine hoppe i seng med fyrene, ikke dem alle...men der var også andre måder at gøre dem glade på. At stille dem tilfreds og Ziggi havde lyttet med store øre til ALT Loraine havde berettet, efter mangt en aften og nat var slut, for hendes og en date. Igen mærkede hun en sur prikken i sit bryst. Det var jo ikke fordi de have aftalt en date eller noget , så hvorfor vække de det så et irriterende misbehag at Loraine havde gaflet ham ? Hun besluttede sig for at være ligeglad, og ...og ja HUN ville i hvertfald ikke danse med Jaiden om hun så havde fire pistoler rettet mod sig ! Heller ikke selv om hans smil havde en dragende effekt .Hun trak sit blik til sig, og kastede istedet et look over mod Kimmy og Michael der sad og lo.
Kimmy var helt opslugt i Michaels lille fortælling om en fisketur han havde været på, med båd. Hun ELSKEDE frisklavet fisk, og hun elskede at sejle. Kimmy skulle faktisk med en større båd, i næste uge og havde tænkt sig at spørge om pigerne ville med. De havde aldrig sejlet sammen før, veninderne og Kimmy- det ville blive en debut- men hendes far havde givet tilladelse til hun måtte låne båden og lege kaptajnen .
" Du...hvis du kan lide at sejle , så har jeg en større båd på fredag....hvis du vil med ? Jeg havde tænkt at sejle over til Moldi øerne, og måske grille..overnatte der? Du kan tage dine venner med , hvis du vil ?" Kom det forsigtigt fra hende. Og for at afbløde et muligt afslage og give han lidt tid til at tænke , kom det efterfølgende "..tænk over det mens vi danser ? " og så trak hun afsted med Michael....hvis han ellers ville .
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 1, 2014 18:08:44 GMT 1
Jason var driftet et eller andet sted hen i hans hoved, hvor drømmescenarier udfoldede sig. Lige nu var han på en smuk sandstrand på en solskinsdag med Ziggi i en fin hvid sommerkjole. Han kunne lige forestille sig at have sådan en kæreste. Så langt væk var han, at han næsten missede øjeblikket, som kunne have været et lige så smukt scenarie, hvis han gjorde sig umage. Nok var Jason en flot fyr, men ingen havde nogensinde beskyldt ham for at være specielt smart eller gennemtænkt. ”Ingen er vel kun deres arbejde” Slyngede han lidt fraværende ud, og dansede næsten over et andet pars tæer, uden at opdage det.
Jaiden havde ovre ved bordet færdiggjort sit glas champagne ved emneskiftet. Han havde aldrig brændt sig så meget på noget, som han havde brændt sig på den smukke mørkhårede pige med de kølige grønne øjne, han havde mødt en forårsaften år tilbage. Hun havde været smuk på den metafysiske måde, der virkede helt umådeligt umuligt at nå, og sikkert også var det. Mørke lange vipper der indrømmede et par øjne af juveler man alt for let fik øje på i et befolket lokale. Øjne man ville kunne læse lige hvad man ville i, uden at det afspejlede andet end ens egen fantasi. Et kynisk lille glimt i hendes smil og en elegance som en ballerina midt i Svanesøen. Mange chancer havde man ikke imod det. ”Jeg var yngre dengang. Hun var datter af en greve, så selvfølgelig var det dømt til at gå galt.” Rystede han let på hovedet over sin egen naivitet, og rettede de blågrønne øjne imod Loraine. Hvad der skete? ”Hun sagde nej, længere er den ikke.” Svarede han med en stemme han selv kunne smage bitterheden i. ”Det er jeg heller ikke. Det var et øjebliks barnlig naivitet” forsikrede han hende, og opfangede udmærket skuffelsen i hendes tone, lige på det punkt var han dog bedøvende ligeglad med hvad nogen tænkte. De havde jo ikke været der, i hans sko.
Lettet over at emnet skiftede, hvilede han kinden i sin håndflade, og lyttede til Loraine. Det virkede som et meget mere interessant omen forbudt emne, og det irriterede ham lidt at hun ikke havde fået detaljerne med, fordi hun lakerede negle. Ikke at han ville lade en så uhøflig tanke komme til udtryk lige nu.
Jaiden smilede en smule, da han fik rejst sig fra bordet, og hev hende med i armen ud imod dansegulvet. ”Beklager skattepige, der skal mere til, for at lægge beslag på mig” fik hun tilbage med et udfordrende blik. Han var ikke særlig god til at love nogen noget, ikke at hun havde spurgt efter det, men det fungerede bare ikke for ham, at vælge én pige for en aften, hvis han pludselig fandt en anden mere spændende. Ikke så længe det var så uforpligtende som det var nu i hvert fald. Ude på dansegulvet var han mest til at følge sin egen intuition, og det gik for det meste fint. Hun blev da svinget et par gange rundt til musikken. Der var lidt mere gang i den end Jasons halvforsigtige valsen frem og tilbage, men det var langt fra den selvsikkerhed og præcision, som Michael om lidt ville blive tvunget til at udvise.
Han var netop ved at fortælle om den sidste fisketur han havde været på med en af de ældre fiskere i byen, og hvordan han næsten var blevet hevet overbord, da han fik bid med en ordentlig krabat. Hun tog ordet, og alene snakken om at komme ud på vandet, fik fyrens øjne til at lyse en smule. Han ville langt hellere ud at se verden på en båd, end at blive ved med at vaske beskidte tallerkner af. Det eneste der undrede ham, var hvordan hun havde råd til at have en båd en hel weekend. ”Hvis båd er det?” Nåede han lige at spørge, inden skrækken ramte hans øjne, da hun begyndte at trække ham op for at danse. ”Jeg tror ikke..” Mumlede han, og gik alligevel modvilligt med. Han ville dø, inden han indrømmede de 5 års dansetimer som dreng. Det var først da han var på gulvet at performeren kom op i ham, og der ville han da nok også folde sig ud i mest elegante facon. Den der havde bedst chance for at overbevise nogen om velstand, var vidst Michael.
Der gik da heller ikke mange sekunder fra han var på gulvet, til Jaiden tog den sikre løsning og slap Loraine for at hive hende med til bordet igen. ”Undskyld, men jeg vil ikke udstilles ved siden af Michael, når han først kommer i gang.” smilede han undskyldende. Jason synes at få samme ide, for han bukkede pænt tak for dansen, og ville ligeledes bevæge sig i retning af bordet igen.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 2, 2014 22:19:53 GMT 1
Ziggi lagde en hånden under Jasons hage, og lod tommelfingeren ligge ovenpå. Hun trykkede let, og krævede hans øjenkontakt. Hun havde fornemmet han var fjern, og da det nær var resulterer i at pløjede deres dansenabo ned, måtte hun lige sikre sig at han ikke var ved at dø af kedsomhed. To piger stod i et hjørne, de kunne ikke være mere end små 15 år, og de havde fået øjnene op for Jason. Ziggi smilede til ham.
" Har du set....du har fået fans ? De stirrer på dig hele tiden " sagde hun og lo stille.
Loraine gav Jaiden et stort smil, og hun behøvede ikke engang at simulerer et. Hun kunne godt finde på det, ikke at hun løj, hun var ofte meget åben om at ville score, men hendes små kneb forblev hendes hemmelige våben, og her fiskede hun faktisk en del. Men med Jaiden behøvede hun ikke. Her kom det naturligt. " Virkelig? Så er det godt du kun har fået en smagsprøve på hvad jeg har at diske på med...darling" gav hun ham sin hånd. Loraine var blevet ført ud på dansegulvet, hvor hun nød godt af Jaidens føring. Tanken omkring hans frieri, spøgte stadig og selv om hun ikke havde gået ind i det, da de sad ved bordet , betød det skam ikke at sagen var lukket. Så Loraine Sherlock gik igang påny, imens hun uden besvær ville følge Jaidens bevægelser. " så...en rigmands datter og hun knuste dit hjerte ? Og frarøvede dig din naivitet. What a bitch" kom det ligeud. Loraine var ikke den mest populære blandt mange piger, da hun ofte kunne være meget fordømmende og tale direkte ud af posen. Ziggi havde intet problem med det, hun kunne lide at man altid vidste hvor man havde Loraine. Der blev intet pakket ind. " så nu du en hård mand med et lukket hjerte uden sol , eller hvad? .....hvad så med selvskab , om natten? Afslår du også altid det?" Flirtede hun ublu med ham. Det var jo spørgsmål, ikke en invitation....sådan direkte .
Kimmy forklarede af hendes far var fisker, og af og til lod hende sejle, hvis hun havde nogen med sig.Ikke at hun streng talt behøvede det.Hun kunne nok godt styre og sætte sejl alene, men det var altid godt af sikkerheds mæssigt årsager at være flere. Hun var stort set opvokset med båden som sit andet hjem, så der var ikke meget der kunne overraske hende der, men hun kunne jo ...blive sløj eller noget ? " Det kunne være hyggeligt hvis du ville med at sejl...men først var der lige en dans" lokkede hun og begyndte at hale ham med ud til en dans. Nu hvor det var lykkes at komme ind, så ville hun altså også nå en dans, inden de måske blev sat på porten . " Wow...Michael?" Udbrød hun åndeløst. Var hun ikke allerede en smule hooked på hans upåklagelige maner, så måtte hun falde for hans fødder nu. For de sad godt nok ordenlig skruet på. " Du er jo ....god" mumlede hun lidt hæst og forsøgte følge ham. Kimmy ænsede ikke der var andre i lokalet- hun havde kun øjne for den høje flotte fyr , der dansede med HENDE! Til al held var Kimmy en lærenem pige, og selv om hun havde renset flere fisk end betrådt dansegulve, kunne hun godt følge med....okay ikke lige så spot on som Michael, men kun få ville nok kunne det. Han var et naturtalent. Og lidt af en hottie , spurgte man Kimmy.
" selv tak, det var en fornøjelse ...." Ziggi smilede og kunne høre de to pigebørn fnise .Hun så sig tilbage. " Prøv og se....de er helt vilde efter dig ? Vad siger du, skal vi drille dem lidt?" Hvis Jason var med på den, uden helt at vide hvad Ziggi forslog - ville hun læne sig frem og presse de lyse læber mod hans...ikke specielt passioneret , det gav sig selv....men længe nok til at slette tanken om et venskabs tanteagtigt kys. Det var naturligvis udelukkende for at drille pigerne, og havde ikke det fjerneste at gøre med Loraine og Jaiden , der strøg forbi med det samme. Hun kunne høre på Loraines stemme, at hun forsøgte være forførende.
" Jaiden...jeg tror ikke han kunne overstråle dig, om han så var Fred Astaire" hun lod sin hånd glide op af hans hvide jakke ærme , til hun kunne give et let strejf , med fingrene hen over på Jaidens kæbe. Et klart kærtegn, der sluttede hurtigt- før han eventuelt kunne skælde ud. Det var herefter Ziggi kyssede på Jason- fik hun lov.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 3, 2014 11:30:02 GMT 1
Jason så villigt op igen, da hendes fingre lukkede sig om hans hage. Et undskyldende smil og uskyldigt træk på skulderen ville kunne ses. ”Undskyld, jeg spacede lige ud et øjeblik” lød det kort. Det var ikke fordi han fandt hende kedelig, det var bare en dårlig vane at tankerne løb af med ham. Ved hendes ord fulgte han hendes blik til to teenage piger med hver deres spraglede kjole. De viftede bedårende med deres lange vipper og sukkede henført. ”Desværre ville de ikke skænke mig et enkelt blik, hvis de vidste at jeg ikke har lommerne fulde af guld.” Svarede han lidt ligegyldigt. De var måske unge, men i de øverste sociale lag, var det ikke sjældent at piger på den alder allerede ledte efter mulige bejlere. Jason havde det dog helt fint med at danse med aftenens kønneste pige, frem for at chatte med forkælede 15-årige.
Et sted i den anden ende af dansegulvet vuggede Loraine og Jaiden frem og tilbage i bløde bevægelser til musikken. Det emne de havde haft oppe ved bordet, havde været lukket for ham, men hun rev kassen åben igen, uden at tænke meget over det. Meget kunne man kalde Jaiden, men Illoyal var ikke en af dem. Godt nok havde den pige måske været en kælling, men det havde Loraine ingen ret til at udtale sig om, derfor kom hans svar også næsten ind som et forsvar overfor en person han ikke havde set i flere år. ”Jeg det var min egen skyld.” Lød det stædigt, da de dansede omkring et ældre par, der så ud som om de næsten var faldet i søvn op ad hinanden. Han kom halvt til at smile overbærende over hende. Ingen pige ville nogensinde kunne fordreje hvem han var eller stod for, og han så ikke sig selv ret meget anderledes nu, end hvad han havde gjort før hele den omtalte episode. ”Jeg er hverken knust, hård, lukket eller uden sol. Jeg tror bare ikke på den eneste ene mere, men det plaster skal alle vel have revet af før eller senere.” Svarede han og trak på skulderen. Han havde ikke lyst til at rode mere i emnet. Det var privat, og ikke noget han ville dele ud af til en han ikke kendte. Ligefrem… Det var vidst hvad man kunne kalde hende, og det var da også lige før, at man ville kunne spotte en pink kulør komme op i hans kinder, ved hendes ord. Hvad var det for noget at spørge om? De fleste ville påstå, at sådanne aktiviteter var meget tabu før ægteskab, og hvor ligegyldigt det kunne være for en dreng, så havde han hørt om mange piger ville have svært ved at gifte sig væk, uden at have dyden intakt. ”Hvis du spørg mig, om jeg går efter at ødelægge tilfældige pigers chancer for ægteskab, fordi jeg ville have det sjovt en aften, så nej, det synes jeg ikke høre sig til.” Fik hun retur, også kunne hun være så skuffet hun havde lyst til, af en eller anden grund gik det ham ikke på, hvis hun ville være det.
Michael havde sluppet ’uhyret’ løs ude på dansegulvet, og valsede frem og tilbage med Kimmy i armene, imens de høstede blikke fra flere af de nærmeste gæster. Ja det var næsten ved at blive et helt lille show. Selvom de egentlig havde aftalt ikke at tiltrække for meget opmærksomhed, så var lige denne slags nok okay, da den ikke ligefrem gav væk at manden ikke var velhavende.
Stod det til Jaiden, så skulle de have lov at have gulvet alene lige nu, og han ville i øvrigt være bange for at komme i vejen for et eller fancy dansetrick, eller vælte noget i forsøget på ikke at komme i vejen. Derfor var det også bestemt at dansen blev indstillet, og den mørkhårede pige blev hevet af sted imod bordet igen. Hendes åbenlyse smigr, var så hul som den kunne være, og alligevel fandt han sig selv smile til hende. ”Tror du skifter mening når du ser ham ude på…” Længere nåede han ikke rigtigt, inden hans øjne havde søgt bagud, for at sikre at de andre var med, og smilet blev tørret af.
Jason havde ikke rigtig nået at svare hende på det med at drille, for det hele var gået så stærkt, men han klagede bestemt ikke over hendes ide, og havde måske lidt for ivrigt lagt armene om hendes skuldre, for at holde hende fast et sekund ekstra. Det var ikke hver dag han høstede kys af flotte piger i skinnende festsale, og da hun endelig lænede sig væk igen, ville han være helt høj i hovedet og med et fjoget smil, der var umulig at fjerne de næste par minutter. ”Det var.. woow” Mumlede han, idet hun blev hevet tilbage imod bordet igen, hvor Jaiden og Loraine allerede havde forplantet sig.
Jaiden havde en dårlig fornemmelse i maven, og havde mest lyst til at læne sig tilbage og surmule, men da det ville være vildt uhøfligt. Begrænsede han det, til bare ikke at sidde og stråle som en sol. Med vilje havde han undladt at slippe den mørkhårede piges hånd igen, da de satte sig ned. Hvorfor skulle han? Han havde ikke nogen kæreste derhjemme, som han gik bag ryggen på, lød det lidt dystert i hans hoved, da de andre satte sig ned. ”Det så sjovt ud derude, du slog mig ikke som den type, Ziggi.” Var det første han fik ud, og selvom han gjorde sig umage for ikke at få tonen til at lyde som et angreb, så var det nok ret tydeligt i ordene, at det ikke ligefrem var positivt heller. Hvorfor det lige var, at han ikke bare kunne ryste på hovedet, og lade Jason nyde opmærksomheden, var han ikke helt sikker på, for han plejede ikke at være typen til at skulle stå op for folk han ikke kendte, men det ville hans hoved åbenbart for Dennis her til aften. Ja det kunne han da sige til sig selv i hvert fald.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 3, 2014 17:08:20 GMT 1
Da de trak sig fra dansegulvet og var på vej tilbage til bordet , tænkte Ziggi en omgang mere over Jasons ord. " Måske ville de overraske dig ? Ikke alle bukker under for gods og guld, hvis man var heldig nok at finde en der kunne gøre en rig på kærlighed?" Blev hendes konklusion. De to piger var dog al for unge til at genkende true love, mente hun at kunne risikovurdering. De ville gå efter et flot udseende, hvile Jason åbenlyst lå inde med...men status og familie aner ville bestemt spille ind også - og derfor var sandsynligheden overvejende for at Jason havde ret.Det gjorde hende på en måde lidt sørgelig, da ingen burde hverken ophøjes eller disses efter hvor tunge lommer man havde- eller ikke havde. Eller efter deres looks for den sags skyld. Hun overvejede kort hvis hun havde en rig frier, om hun ville kunne stå imod forældrenes pres , og deres frustration over hende, valgte hun ham fra - og dermed takkede nej til et liv hvor hun var økonomisk forsikret....og måske også hendes forældre. Hun kunne jo dårligt holde Dennis for døren, og han havde da hverken Fame or fortune, men forældrenes støtte lå der anyway. Så var hun ikke deres at holde længere- sådan føltes det ind i mellem. Som hun var en økonomisk byrde, og derfor sendte hun hvad hun kunne til dem, fra hendes hyre. Ikke ALT , hun var jo ikke dum. Hun skulle også selv leve og have lidt morskab, men der var ikke meget at ligge tilsiden , ikke noget tilovers at spare op til en fremtid, som tingene lå nu. Så skulle hun finde sig et job langt bedre betalt.
Loraine kunne fornemme hun nok var trådt ind over nogle af hans personlige grænser. Jaiden fik en kant i hans tone , ikke vred eller ophidset...men en der lige fik skippet et budskab afsted om ikke at stikke næsen mere frem. Ok ok... En irriteret kavaler var ikke hendes mål, så hun slog over og gav ham ret. I næsten alt han sagde. " Selvfølgelig Jaiden...nej Jaiden....det var ikke sådan jeg lige mente det, Jaiden " gled hun med , og det havde da en effekt , for hendes hånd blev liggende i hans. Jaiden slap den ikke , hvilke var et godt tegn. Lige inde de skulle sætte sig ved bordet igen , talte hun igen men så lavt at kun Jaiden ville kunne opfange ordene. " .... Men hvis en anden allerede havde ødelagt det, så skulle du ikke bekymre dig om den del ...vel ?" Gav hun hans hånd et opløftende klem. Hvorfor prøve at pakke det ind? Ikke mange piger ville trække op i skørterne og lade en follow få et kik, ikke før ægteskab og slet ikke på første date. Og da ALDRIG på pigens egen opfordring. Men Loraine lå ikke under for disse regler, hun var ligeglad. På mange måder lå konsekvensberegning hende fjernt og behovet for frihed var så styrende at hun simpelthen tog hvad hun ønskede , ud af livets indbydende tag selv bord. Og lige nu var Jaiden hoved ret og dessert , i hendes øjne. Hendes øjne....de nåede at få et godt kik på Michael og Kimmy. " My oh my....din ven ! Damn han er heftig på et dansegulv" mumlede hun og tænkte det var lidt synd for Kimmy at hun ikke havde en rød kjole på , for den havde stået så flot til Michael ,der havde det der latino look kærende for ham.
Ziggis hånd gled automatisk vejen op til Jasons skulder, og lagde sig der i det sekunder det hele Varede. Hun var bestemt ikke en der kyssede på folk, men hun så det jo ikke som et 'kys'. Mere som et godmodigt lille dril, sendt til pigerne. Men Jasons arm omkring hende, og lige det ekstra sekundt det hele tog, forvirrede hende, for det virkede pludselig helt anderledes, end det var tænkt i hendes hoved. Hun 'støvede 'Jasons skulder af, i et par vift med fingrene hen over og undgik øjenkontakt med ham. " ja..øh... Det var...sjovt" mumlede hun sit svar og var helt lettet da Jason trak hende mod bordet, så kunne de da snakke lidt med Loraine og Jaiden....hvis de ellers havde tid til andre ? Kom en syrlig tanken og overraskede hende.
Ziggi kunne dårligt trække blikket fra Jaiden og Loraine , da hun så at han sad med hendes hånd. Okay - så det var SÅDAN landet lå. Fint! HELT FINT med hende. Men hans ord virkede trefoldigt provokerende, og at han havde svøbt sin interesse i Loraine, og SÅ åbenlyst når han lige havde mødt hende....det virkede på en måde bare frækt ! Man skulle luge tænke på at HUN havde delt en PÆRETÆRTEN med ham OG ladet ham slippe for straf , som den tyv han var - spurtede gennem hendes hived, og hendes kinder fik en mørkere nuance, som man måske troede ville skyldes kysset med Jason- hvilke var meget langt fra sandheden.
Jaiden så lidt....ikke smilende ud. Var han nu irriteret over hun og Jason kom og satte sig ? Forstyrrede de Loraine og Jaiden ? Bevares ...men det måtte han så finde sig i. Det bord var også deres! Hans ord faldt som Gasolin på levende flammer der allerede blussede inde i hende, og hendes øjne havde gnister , da hun klingede dem mod hans, som var det sværd.
" DÉN type? ....årh...du mener den DANSENDE type? Jo- man kan da blive svært overrasket over hvilken...,TYPE..folk er" faldt det lidt hårdt og helt uden ægte smil. Kun et skabt af høflighed, overfor Loraine og Jason, så de måske ikke ville blive taget til gidsler, i hendes 'opgør' med Jaiden. " i know,...det er ganske overraskende at en ....køkkenpige danser. Men så er det jo godt at der absolut ingen overraskelser er med ....stuepigerne...de afslører ALT , enda på første date " slyngede hun ud og fik selv Loraines øjne til at spile op, og for en gangs skyld beslutte sig at følge med i samtalen omkring hende. Men det kunne hun havde sparet, for Ziggi fandt at rummet manglede luft, og virkede somehow kvælende. Og at se deres sammenflettet hænder gjorde intet for at få den tunge luft hevet helt ned i hendes mave, den forblev uregelmæssig og overfladisk i hendes bryst, som hævede og sænkede sig hurtigt. Hun skød stolen bagud, med bagdelen og ville trække ud i den lille nydelige havde ,der hørte til feste arrangementet.
" Undskyld mig....her er....indelukket, og jeg vil trække lidt FRISK luft" ville hun forlade bordet med og sætte mod haven.
" Jamen ...Ziggi?" Kurrede Loraine målløs, for hun havde da aldrig oplevet at Ziggi opførte sig....uhøfligt, ikke på den måde her.
Hvad ingen kunne vide var at Dennis nærmede sig. Det var ikke med hans gode vilje at Ziggi skulle til bal, ikke uden ham. Og Loraine havde ævlet om en eller anden fyr, som Ziggi havde mødt....en der også skulle være her. Hvis han nu bare kunne planke den , over det store hegn? Så kunne han da gøre sin entre gennem haven !
|
|