0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 6, 2014 11:54:13 GMT 1
Aizu brummede i baggrunden men det var den eneste form for bemærkning som han kom med. Selv kunne han kalde Amy hvad han ville og hun ham hvad hun ville, de elskede begge hinanden så det gjorde dem intet. Aizu havde altid været meget rolig omkring Amy hvilket han også var nød til fordi pigebarnet var meget flyvsk og ikke helt til at styre. Amy's blik gled over på Northan en gang og hun studerede ham, han var flot og hun sendte ham et lille smil. Han virkede ikke ligefrem synderligt interesseret i hende og Alex's snak hvilket undrede hende en smule fordi hun var så vant til at hendes egen Aizu altid fulgte med i alt ting. Hendes opmærksomhed gled tilbage på Alex og hun sendte hende et lille smil. "Verdenen er i sandhed stor og så fyldt med mange spændende ting. Mit liv indtil nu har været isoleret, jeg ved intet om alle de smukke ting som denne verden kan tilbyde mig men jeg vil gerne se og prøve det hele" sagde hun roligt og strakte sig en gang. Aizu pustede let i baggrunden og betragtede de to ryttere. #Så længe du bare holder dig fra den vampyr så er jeg tilfreds# Aizu's dybe stemme lød i hovedet på både Alex og Amy hoved, det var uhøfligt at holde Alex ude af hans og Amy's samtale synes han.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 6, 2014 13:37:26 GMT 1
Alex fór sammen da hun hørte lyden af en anden drage inde i sit hoved, men da hun fandt ud af hvor lyden kom fra, ånde hun lettet op og trak kort i smilebåndet. Hendes blik var landet på Amy, som hun meget afventende kiggede på. "Vampyr?" Hun havde ingen idé om hvad der var med denne vampyr, men hun havde åbenbart lige været sammen med en. Selv havde hun ikke rigtig haft de store erfaringer med den slags væsner endnu. I det hele taget havde det mest været mennesker og fredelige væsner hun havde tilbragt tiden med, simpelthen fordi Northan altid lavede et stort nummer skulle hun ud på de 'farlige steder' som han så direkte kaldte det. Alex havde aldrig helt forstået det, men havde endnu ikke rigtig protesteret. "Jeg tror du får travlt hvis du skal prøve det hele eller også må du snakke med din vampyr ven om at blive forvandlet, hvis du da bare skal have en lille chence for at 'nå det hele'" Blev der joket med. "Men hvad har du så tænkt dig at starte med, himlen?" Det var hendes bedste bud, da Alex havde opdaget hende der oppe. Selv ville hun nok have taget noget andet, for Amy havde ganske ret i at hun bestemt hverken følte sig som fugl, engel eller drage der oppe. Det betød dog ikke at hun ikke kunne nyde det, men at ligge der oppe på sin drage, som var det en seng. Dét forstod hun ikke. Så hellere begge ben plantet solidt på jorden.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 7, 2014 14:59:38 GMT 1
Aizu brød sig virkelig ikke om Matthew selvom han ikke anså ham som en trussel overfor Amy længere. Manden var ond og kold og kynisk men Amy's tilbud om blod havde vidst formildet ham, det virkede i hvert fald sådan inden de forlod ham i Imandra. Aizu brummede og lukkede øjnene. Amy sukkede og sendte så sin store drage et smil. "Vi var i Imandra for lidt tid siden hvor vi mødte en vampyr som tydeligt ikke kunne lide Aizu og Aizu kunne tydeligt ikke lide ham. Vampyren var ..... spændende synes jeg. Jeg vil som sagt gerne prøve alt så jeg lod ham bide mig. Det var en fantastisk følelse af euforia da han gjorde det" fortalte Amy, næsten drømmende og lod to fingre gled ned over sin hals. Hun havde aldrig oplevet noget lignende og hun ønskede virkelig snart at prøve det igen! Hun betragtede Alex lidt og sendte hende et roligt smil. Hun havde ingen intentioner om at blive forvandlet til en vampyr, de kunne jo ikke bevæge sig ude om dagen og så ville hun ikke kunne ride på Aizu så meget som hun gerne ville. Hun rystede let på hovedet. "Jeg ønsker at prøve alt i denne verden men jeg ved at jeg ikke har tiden til det og dog vil jeg ikke forvandles til vampyr. Vampyrer kan ikke gå ude i dagslys, så jeg ville ikke kunne være ligeså fri sammen med Aizu som jeg gerne ville." Hun vendte blikket tilbage på sin drage. De havde kun hinanden og en ting de delte var følelsen af frihed i himlen, hvis Amy blev forvandlet så ville hun miste meget af den tid sammen med ham og det kunne ikke accepteres. "Himlen er vores fristed, det sted hvor vi slapper af. Jeg har det bedst i luften sammen med Aizu, han er fantastisk at ride på og det er noget vi deler. Dog sker der ikke så meget deroppe så det er her på jorden vi søger først. I dag var vi bare ude og flyve for at flyve" forklarede hun roligt. Hun følte sig virkelig hjemme på Aizu's ryg, hun var ikke bange for at falde af fordi hun stolede blidt på at han altid ville gribe hende hvis hun var ved at falde, ligsom han havde gjort det i dag.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 7, 2014 20:41:54 GMT 1
Alex lyttede opmærksomt imens hun fik fortalt Amys historie om mødet med vampyren. Det lød noget bizart i hendes egne øre. Aldrig ville hun selv ture det, ikke at hun nogle sinde ville indrømme det, men hun havde alligevel ikke lyst til at lege med livet på dén måde. Så hellere lave noget mere spændende end at lege skøn-jomfru eller hvad sådan noget vampyr-bids-halløj nu en gang gik ud på. Trods hendes modvilje mod selv at prøve det, lød det spændende og hun nikkede også af og til, for at give til kende at hun fulgte med og forstod. "Jeg må ærligt indrømme at jeg har det bedst på jorden, men jeg vil ikke af med Northan. Det er en frihed jeg ikke vil af med. Det lyder måske lidt mærkeligt når man ikke er den vilde flyver." Hun trak lidt i smilebåndet og derefter skulderen. Hendes hånd lod en derefter løbe igennem sit mørke hår for at lade det falde ned af ryggen på ny. "Men hvor bor i så henne?" De måtte gemme sig et eller andet sted, siden Alex hverken havde set eller mødt dem. En drage kunne ikke bare lige stuves ned i en kælder eller i et eller andet lille rum, så det kunne umuligt være byen. Det ville også være for farligt med alle de folk der gik og kaldte sig selv for drage-jægere fordi man i tidernes morgen havde snakket om hvor værdifulde disse skabninger var. Bare det at få lidt af en drage kunne gøre en mere rig end hvad man normalt ville kunne sælge noget andet for. Sådan var det når efterspørgslen var høj. "... eller rejser i rundt ligesom vi gør?"
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 7, 2014 21:15:31 GMT 1
Amy havde set sit møde med Matthew som en leg et sted, hun havde mødt ham, lært ham lidt at kende og så bare ladet ham bide sig. Hun vidste at hun havde leget med ilden, at det ikke ligefrem havde været en smart ide men hun var jo i live og følelsen som det havde efterladt i hende var bedre end noget hun nogensinde havde prøvet! Den følelse af euforia havde hun aldrig prøvet før, ikke en gang da hun prøvede at flyve på Aizu første gang. Det havde været helt fantastisk! Hun sendte Alex et roligt smil. Hun ville bare gerne prøve alt det hun kunne komme til inden det var hendes tid til at dø. "Jeg kan godt forstå at du ikke vil af med ham. Jeg ville heller aldrig skildes fra Aizu, jeg ville ikke kunne bære tanken. Han er den vigtigste i mit liv. Hvordan kan det være at du ikke bryder dig om at flyve? Bange for højder?" spurgte hun nysgerrigt og lod hovedet søge let på sned. "Jeg er født og opvokset i en kult kun bestående af mennesker. De foragtede andre racer så da jeg fik Aizu var jeg hadet. Jeg endte med at blive smidt ud her for ikke så lang tid tilbage og siden da jeg var bare rejst rundt på må og få" forklarede Amy roligt. De kunne ikke blive på et sted for længe af gangen fordi så var der en større sandsynelighed for at de ville blive fanget og det var virkelig ikke en tanke som Amy ønskede på nogen som helst måde.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 9, 2014 15:16:48 GMT 1
At være bange for højder og samtidig have en drage lød fuldstændigt umuligt for Alex, der båede rystede på hoved af tanken og som nej til at hun var højdeskræk. "Nej, men Nathan er først og fremmest ikke så behagelig at sidde på, det hele er jo skæl, og så er det ikke nemt at sidde fast, så ofte må man klamre sig fast." Forkarede hun og undlod omhyggeligt ikke at kigge på dragen, der legede dybt fornærmet, hvilke den gjorde til kende med et svirp med sin lange skællet hale, der i sollyset reflekterende lyset. Historien om gruppen af mennesker fik Alex til at kigge overrasket på Amy. Hun kunne slet ikke forstille sig sådanne mennesker. "Hvordan kan de ikke lide andre væsner? Vi er jo her alle steder og er meget svære at undgå. De kan altså ikke lige hovedparten af befolkningen?" Efter Northan havde forklaret hende at hun også selv var et væsen, havde Alex begyndt at bruge termen om sig selv, men ellers ville hun ikke sige hun selv var specielt overnaturlig, som hun netop forbandet ordet med. I hendes verden havde hun bare et lidt specielt kæledyr, et ord som Northan foragtede, som ingen andre havde. Dette havde så vist sig at være fejl, så hun måtte sikkert for eftertiden modificere det til: "Ikke så mange andre" havde det samme kæledyr som hende.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 10, 2014 21:01:14 GMT 1
Amy lyttede roligt til Alex. I det mindste var pigen da ikke bange for højder hvilket jo også var det vigtigste et sted. At hun så ikke fandt sin drage så behagelig at sidde på var en ting som Amy synes var synd. Selv elskede hun at ride på Aizu, han var bed over ryggen som alle andre store drager men hun slappede af på ham. "Aizu er fed som en polstret bænk. Han er meget behageligt at sidde på, i hvert fald for mig. Også dejlig farm fordi han har ild elementet i sig" sagde hun mildt. Dragen bag hende løftede hovedet og kiggede lidt irriteret på hende før han kiggede på sig selvom som om han overvejede det hun sagde før han så lagde sig ned igen og brummede irriteret. Han synes aldeles ikke at han var fed overhovedet! Amy grinede mildt og betragtede den forundrede pige foran sig. De havde levet isoleret og selvforsynene i den lille kult. Der var ingen andre foruden Amy som havde været unormal. "Jeg er født og opvokset i en kult af mennesker som levede alene bag en høj høj mur som vi ikke gik udenfor. Derfor har jeg aldrig mødt andre væsner" forklarede hun smilende. Hun havde virkelig ikke lært meget at kende om denne verden, det var heldigt at hun havde Aizu som var så vis og så godt at han kunne og ville hjælpe hende. Den drage ville virkelig gøre alt for hende og det vidste hun godt.
|
|