0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 8, 2014 20:30:02 GMT 1
Efter en lang og udmattede rejse fra Manjarno, ankom Bas til Procias. Dette land var utroligt smukt med en masse store grønne træer, rindende bække, små hyggelige landsbyer fyldt med et blødt lys. Han var dog ikke klar over hvor frygtsomme eller dømmende disse persone kunne være så dag efter dag kæmpede han med at finde føde men hver gang han prøvede at få et arbejde fik han at vide at de kunne ikke bruge ham, eller de fjernede sig instinktivt fra ham. Der var nogle enkelte som gav ham et enkelt måltid nu og da, men efter 3 uger på sulte randen besluttede han sig for at selv at ville jage sin mad gik han i retning mod skoven, men alle hans kampe kunne ikke have lært ham selv at jage føde i en skov, og efter 5 dage uden mad og ude af stand til at finde vej ud af skoven, faldt han over en lysning og han hørte lyden af et våben der blev svunget, kraftigt. Han gik stille og roligt nærmere lyden for at finde ud af hvem eller hvad der kunne skabe denne lyd. Inde i en cirkel af lys stod en mand med et stort sværd og trænede. Han nærmede sig i håb om at denne mand kunne hjælpe ham og af skoven og med et måltid mad.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 8, 2014 21:43:16 GMT 1
Dendte havde haft en hård nat, og var vågnet op tidligt denne morgen, han gik stille mod sit sædvanlige stille sted i lysningen. Her kunne han træne uden nogen kunne genere ham, og det passede ham også bedst sådan. Da han ankom til sit favorit sted, lagde han stille sin hjelm fra sig og kastede elegant med sit lyse hår, og ud stødte et stille "suk". Han begyndte på sin normale trænings rutine, svingede let med sit to hånds-sværd, så let som vejede det ingenting. Han svingede hurtigere og hurtigere, så fordybet i en slags form for trance - hans måde at komme væk fra det travle liv han normalt holdt sig, fordybet i sine tanke - dem han stadig gjorde sig om hans fortid som han havde glemt, alt imens en blid vind blæste imellem træerne, og fugle stille sang i trætoppen.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 8, 2014 22:04:43 GMT 1
Da den fremmede virkede fuldstændigt fordybet af sin træning gik Bas stille og roligt længere frem for at prøve at fange hans opmærksomhed, men fordi Bas vidste at hvis man var fordybet i kamp eller træning ville han ikke lægge mærke til Bas før han kaldte ud, men dette kunne blive farligt hvis Bas blev anset som fjendtlig endnu en gang. Bas måtte tage chancen for hunger meldte sig atter og han havde hårdt brug for mad og drikke inden han kollapsede muligvis for sidste gang. "Undskyld mig men har du et måltid mad du kan undvære til en sultende rejsende, jeg er for nyligt ankommet hertil men ingen har villet give mig et arbejde og meget få kunne undvære et måltid, jeg har vandret i denne skov for 5 dage uden held til at fange mad og kan ikke holde mig på benene meget længere. jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at tjene til måltidet bagefter." Bas besvimede efter han havde kaldt på den fremmede.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 8, 2014 23:01:39 GMT 1
Stadig fordybet i sin træning kom bemærkningen fra den fremmede som et lyn fra en skyfri himmel for Dendte, men inden han kunne finde hoved eller hale på det hele var den fremmed allerede faldet om. Han smed hurtigt sit sværd fra sig og løb hen for at se om den fremmede var okay, men det var var ikke muligt at få kontakt til ham. Han besluttede sig for at samle sine ting, lægge sine skulderplader og smide den fremmede mand op på sin skulder for at slæbe ham med tilbage til byen. Han kiggede lidt ked af det tilbage mod det stykke af sin højt elskede rustning han måtte lade blive, men det var trods alt mere vigtig at sørge for at denne fremmede person kom tilbage og fik noget at spise. Han gik stille og roligt mod sit hus som lå i udkanten af Elanya så tæt på skoven som det var muligt.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 8, 2014 23:17:12 GMT 1
da Bas vågnede befandt han sig i et ukendt lokale, han satte sig op for at lytte om der var nogen i nærheden. Bas kunne høre stemmer fra et tilstødende lokale, men ikke hvad der blev sagt. Da han kiggede ud af vinduet var mørket begyndt at sænke sig, "hvor lang tid havde han været bevidstløs denne gang? havde den fremmede transporteret ham her hen? og hvordan?" Alle disse spørgsmål fløj rundt i hovedet på Bas som i dette øjeblik prøvede at rejse sig op, med det resultat at han faldt tilbage lige med det samme med et ordentligt bump.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 8, 2014 23:24:35 GMT 1
Dendte hørte et bump fra det lokale han havde lagt den fremmede i, nikkede til to riddere der var kommet for at aflægge rapport og bad dem om at ride tilbage til Apterta City og vente på ham der. Han går stille ind mod lokalet interesseret i hvor den fremmede kom fra? hvad han lavede ude i skoven? og hvem han i det hele taget var. Han gik ind i lokalet og gav et let suk fra sig, og sagde "Du var lidt besværlig at bære tilbage med den størrelse du har, hvem er du? og hvor kommer du fra?" Han lavede et let nik til en af sine tjenestefolk og bad dem om og komme med mad, MEGET mad, for med en gæst af den størrelse der ikke havde spist i 5 dage skulle der nok en del til!
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 9, 2014 10:37:38 GMT 1
"Tak, jeg ville være død i den skov hvis de ikke havde hjulpet mig hr. Mit navn er Basoreiron Uteir, men de kan kalde mig Bas. jeg har været på en meget lang rejse som har ført mig gennem mange forunderlige steder, og jeg er for nyligt kommet her til fra Manjarno, men det jeg søgte efter kunne ikke findes der så jeg drog videre i denne søgen. Hvordan bar de dem egentlig ad med at få mig bragt hertil? der var ingen andre i miles omkreds og det sidste jeg husker er at være dybt inde i en skov, så hvor er vi?"
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 9, 2014 10:58:02 GMT 1
Han kiggede på Bas og svarede " Jeg bar dig, der var ingen andre omkring til at hjælpe ude i skoven. Men jeg måtte efterlade mine skulderplader derude desværre" Han gav et let suk fra sig ved tanken om, at han måtte lægge en del af sin elskede rustning af ude i skoven. Han gik stille ind i lokalet og satte sig på en stol for at snakke noget mere med Bas, Han kiggede over på ham og sagde " Mit navn er Dendte Lightbearer, vi er i udkanten af Elanya, syd for Apterta City, i mit hus jeg har her - så afsides fra alt som det var mig muligt at få det. Jeg har en vigtig aftale imorgen i Apterta City, men du er velkommen til at blive et par dage så du kan komme til hægterne igen." Han gav et lille nik mod Bas, tydeligvis interesseret i at høre mere om ham - det var jo trods alt ikke hver dag man løb ind i en mand af hans støbning, og da han var uden job var der en reel chance for at han måske kunne bruges i hans orden Lux Radiatus.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 9, 2014 11:13:38 GMT 1
"Det er et hyggeligt sted du har Dendte, det er meget få personer som er istand til at bære mig uden assistance, du må også være utroligt stærk. Jeg er ked af at du måtte efterlade personlige ejendele på min bekostning, jeg vil gøre hvad jeg kan for at gøre det godt igen. Når jeg har spist er jeg klar igen og hvis du har brug for et par ekstra hænder på rejsen tilbyder jeg min assistance, hvis du har spørgsmål så kan jeg også nemmere besvare dem."
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 12, 2014 19:08:42 GMT 1
Dendte gav Bas et let nik og sagde : " Et ekstra sæt hænder på vejen op til Apterta City ville jeg sætte pris på, jeg har muligvis også en måde hvorpå du kan tjene til dagen og vejen, men det kigger jeg nærmere på imorgen. Jeg syntes du skal få dig noget velfortjent ro, så kan vi tales ved imorgen. Hvis du skulle få brug for noget er du velkommen til at at spørge en af tjenestefolkende her. " Han smilte til Bas og vendte sig om for at gå, han havde trods alt stadig en del af sin rustning liggende ude i skoven, Et let gys gik igennem ham ved tanken om at nogle måske havde fundet det og taget det med sig! - Han skyndte sig ud af huset, og i fuld sprint satte han kursen mod sit lille trænings sted i skoven.
|
|