0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 5, 2014 8:39:50 GMT 1
Det var første gang hun var taget ud for at sælge af sine klæder, hun var spændt og sommerfugle i hendes mave farede rundt som vildfarende okser. Hendes smil kunne ikke fjernes, hesten trak hende kærre og selv gik hun ved siden af, på vej hen for at stille op for første gang, men bestemt ikke sidste. Med mindre hun fik købt sig en butik og derved havde et fast sted at sy og skabe smukke ting i stoffer og læder. Hendes blik gled rundt som hun beundrede alle de ting der var på hendes vej, hun nåede frem til sin plads og fik hesten trukket ind på den plads som var hendes. Hun tog tøjlerne af den og sørgede for en spand med vand og noget foder ved den, så kunne den sagtens passe sig selv. Herefter begyndte hun at forsøge at løfte et bord ned fra kærren, hun var ved at falde, men en mand kom hende til undsætningen og hjalp hende på plads. Folk var virkelig venlige, hun takkede ham mange gange og han forsvandt igen. Roligt, lagde hun nogle kjoler frem, skjorter, bukser og et par veste. Ville folk have noget specielt syet, sørgede hun også for det. I og med hun var rimelig ny i dette, vidste hun ikke helt hvad hun skulle gøre andet end at stå og vente. Rundt omkring hørte hun folk råbe, de råbte i en syngende tone, hvad de solgte, og hvad det kostede. Måske skulle hun også gøre det? Nej, det turde hun dog alligevel ikke. Roligt stod hun rank og stolt, bag sit bord og ventede. Der kom folk hen og kiggede, hun tog tøjet op de kiggede på, fortalte om stoffet og håndværket, fik solgt lidt og var faktisk ganske tilfreds. At snakke med folk, se deres smil, se deres interesse, det fik hende til at føle hun bestemt hørte til i sit fag.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 5, 2014 9:49:29 GMT 1
Det Procianske marked bugnede allerede af liv fra morgenstunden. Folk fik sat deres kærrer op og lagt deres vare frem. Som folk blev færdige kunne man begynde at høre deres råben omkring varerne og priserne. Chassity smilede let. Hun vidste hvad hun ønskede at finde på denne dag og lod sig ikke rive hen til andre boder end dem der indeholdt de ting som hun skulle bruge. Med rolige skridt kom hun længere og længere ind på marked og de handlende sværmede som fluer omkring alle boderne. Det var rart at se folket trives på denne måde. Det var ikke meget hun mødte folk fra byen eftersom hun tilbragte det meste af sin tid på Castle of Light. De blå øjne faldt endelig på en bod som solge det hun skulle bruge ... Nyt tøj. Kvinden bag bordet så ud til at hygge sig med alle de mennesker som var omkring hende og så kiggede på hendes håndværk. Det fik Chassity til at smile. Hun ventede pænt til der var plads ved bordet hvorefter hun med rolige skridt gik hen og begyndte at kigge på varer. Hun ville se om der var noget hun kunne bruge eller om hun skulle have noget special syet til hendes ønsker. Det så ud som om det måtte blive det sidste men det gjorde hende intet. Hun valgte blot at kigge videre lidt endnu og mærke på det forskellige stof. Det føltes dejlig blødt og Chassity smilede lidt. Hun havde virkelig brug for noget nyt tøj.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 6, 2014 16:46:50 GMT 1
Serenity tog sig af hver eneste kunde med omhu og gav dem den betjening hun selv ville have ønsket, hun vinkede farvel til et tilfreds par, og fik så øje på Chassity. Hun smilede venligt. "Hvad kan jeg hjælpe Dem med?" Spurgte hun blidt, hendes blik hvilede roligt på kvinden foran sig, hun var godt nok smuk. Hun studerede hende et smule, ikke overdrevet eller uhøfligt, men lige tilpas, for lige at finde ud af hvilken type krop hun havde og hvad der egentlig ville klæde hende. Den slags gjorde Serenity altid, hun klædte faktisk tit helt tilfældige folk på oppe i hovedet, hvad der ville stå til deres kropsbygning, hvilke farver der ville passe godt til deres hårfarve, øjenfarve, hudfarve. Selv havde hun en af hendes egne kjoler på, en mørkegrøn lang kjole med et mørkebrunt corsage til at holde kjolen tæt ind til hendes krop og holde hendes bryst på plads. Hendes hår var flettet, så det ikke var i vejen når hun stod med stoffet og skulle klippe det. På hendes fødder var hendes læderstøvler som altid, de var gode at gå i og praktiske.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 8, 2014 13:46:13 GMT 1
Den hvide kjole som Chassity havde på var lappet og laset på alle mulige måder. Hun havde ikke ret meget tøj og hendes møde med varulven havde virkelig ikke været god ved hendes eneste tøj der ikke var hendes rustning. Hun sukkede en gang som hun kiggede på alle varene. Der var så mange pæne ting men hvad skulle hun dog vælge? Hun havde brug for noget der var lidt pænt, noget som hun kunne bruge når hun havde fri og så noget hun kunne have på under sin rustning. Den gamle dragt var begyndt at lugte hvilket hun ikke brød sig synderligt om. Kvinden henvendte sig til hende og hun vendte blikket mod hende og smilede let. "Jeg skal bruge noget nyt tøj men her er så meget at vælge imellem at det næsten er overvældende" sagde hun med et lille grin og kørte hånden igennem det lange lyse hår. Det var ikke ofte hun var omkring de almindelige borgere. Hun havde det som regel bedst på slottet i gang med at træne men hun var blevet påbudt at holde fri for en stund. Hun var nok den eneste af soldaterne som ellers aldrig holdt fri og nu havde hærføren fået nok og beordret hende fri i et stykke tid sådan så hun kunne leve lidt. Det var absolut ikke noget som passede hende men hun gjorde da som hun fik besked på. Hendes blik hvilede på kvinden bag bordet og hovedet søgte let på sned. "Laver De også ting på bestilling?" Spurgte hun med et let smil på læben.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 13, 2014 9:23:22 GMT 1
Det var en skam at så smuk en kvinde ej havde lige så smukke klæder, så det var klart Serenity var helt opsat på at skulle hjælpe hende med at få sig noget smukt at tage på. Hun kiggede lidt med øjemål på hendes krop og så begyndte hun ellers at lede klæderne lidt igennem, der kom tænkende lyde fra hende og hun så meget eftersøgende ud. Nej den kjole måtte hun have solgt så. Roligt rettede hun sig op og smilede stort da hun spurgte om der blev levet ting på bestilling. "Jeg er glad for De spørger, jeg har vidst ikke noget som ville være passende til Deres krop. Jeg laver lige det De ønsker. Festklæder, praktiske klæder, hverdags klæder, natklæder, De siger blot hvad Deres ønsker og drømme er og så vil jeg gøre mit bedste for at få dem til at gå i opfyldelse." Lød det roligt fra hende, hendes stemme var ufattelig fattet og blid. Imens hun talte stod hun og viste lidt af sine andre ting frem som stadig lå i kærren. Da hun ingen anelse havde om hvem kvinden var, behandlede hun hende som hun behandlede alle andre. Klæderne hun viste hende var ideer til noget hun kunne lave til hende, måske lidt inspiration til hvad hun ønskede sig, bare i de forskellige stoffer og opbygninger, et sted var det kun fantasien der satte grænser.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 13, 2014 22:47:02 GMT 1
Chassity betragtede hvor ivrig denne syerske var for hendes kunder. Det kunne intet andet end at få Chassity til at smile. Det var dejligt at se folk arbejde for det de elskede ligesom hun selv var absolut fordybet i sit eget arbejde. Hun lod hovedet søge undersøgende på sned og smilede roligt mens kvinden ledte sine klæder igennem. At hun ikke havde noget som ville passe Chassity lige nu gjorde hende ikke spor. Hun havde penge på lommen som hun aldrig brugte fordi hun virkelig altid befandt sig på slottet. Hun lyttede roligt til syersken og nikkede anerkendende. "Jeg skal bruge lidt forskelligt må jeg erkende. Noget af det vigtigste og som jeg gerne vil have lavet så hurtigt som muligt er en blød og behagelig dragt som jeg kan have på under min rustning. Den jeg ejer er ved at være godt slidt efterhånden" fortalte hun roligt og lod blikket falde ned på alle de flotte klæder endnu en gang. Måske hun var nød til at have noget som hun også kunne slappe lidt af i uden for slottet. Hun ejede kun den ene kjole som hun havde på nu og den var ikke ligefrem pæn længere. Hendes blik søgte syersken endnu en gang. "Ud over det skal jeg vidst også bruge nogle kjoler. Blot nogle enkelte nogen. Som De kan se er jeg ikke den bedste til at passe på mit tøj." Et mildt grin kom over hendes læber og hun kørte hånden igennem håret. Det var faktisk flere år siden hun havde kigget på tøj sidst når nu hun tænkte efter.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 14, 2014 19:58:39 GMT 1
Det ville intet problem være at lave hende en dragt, hun stod og så lidt overvejende ud, der var jo nogle ting hun skulle vide og så skulle hun have målt op. "Jeg tænker stoffet ikke skal være for varmt, hvis det er til kamp. Men gerne må kunne holde på varmen hvis det er koldt. Jeg har det helt rette stof at lave sådan en heldragt af. Hvad vil De sige til dette her?" Serenity fandt noget brunt tyndt stof frem, det var blødt og rart på den ene side, den anden side var en form for skin der ville holde den værste blæst og kulde ude. Den anden opgave ville være at lave hende nogle kjoler, enkelte, det kunne hun sagtens gøre, hvor de samtidig ville være pæne og rare at have få. Roligt fandt hun et målebånd frem, hun gjorde tegn til at hun ville måle hende og ventede på at der var en slags godkendelse fra hendes side af. Det var ikke alle væsner der brød sig om et andet væsen kom så tæt på, men det var jo nødvendigt hvis der skulle måles op. "Er der nogle bestemte ønsker jeg skal tage i betragtning fra Dem? Og hvor mange kjoler ønsker De? Skal der være en til en specielt anledning imellem?" Lød det så roligt fra hende, hun havde allerede designet noget hun mente ville være helt perfekt til hende, men det måtte tiden jo vise. Det kunne jo være at damen selv havde ønsker der bragte i den modsatte retning. Mange kvinder drømmede tit og et par enkelte kjoler havde godt nok været specielle af dem hun havde måtte lave.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 17, 2014 17:53:54 GMT 1
Chassity lyttede roligt til syersken. Det var jo trods alt hende som havde styr på tingene, det var hun helt klar over. Hun betragtede roligt stoffet som hun fik vist og hun nikkede anerkendende. "Det ser ud til at være perfekt. Det kan blive køligt blot at rende rundt i rustning men samtidig er det også umådeligt varmt i kampens hede. Dette stof virker perfekt til formålet" sagde hun anerkendende. Hun studerede stoffet lidt mere og mærkede på det med hænderne. Hun kunne rigtig godt lide dette stof. Måske en dragt ikke var nok? Hun vendte blikket mod syersken igen med et lille smil. "Ved nærmere eftertanke må jeg hellere få tre dragter istedet for kun den ene. Dette stof er umådelig dejligt og jeg går meget med rustning." Hun var soldat af hjerte og nød virkelig sit arbejde. Det var sikkert og vist. Dette stof som disse dragter blev syet af var utrolig dejligt så hun måtte hellere få mere end en lavet. Chassity så hvordan hun tog målebåndet frem og gjorde tegn til at hun sagtens måtte komme tæt på og måle hende. Hun var godt nok aldrig blevet målt før så det var hende en lidt ny følelse. Syerskens ord fik hende til at smile. "Jeg skal bruge fire kjoler. Der er intet bestemt krav kjolerne, blot at de er lidt pæne og at de er komfortable at have på. Resten er jeg sikker på at De ved meget mere om end jeg" sagde hun med et let grin. Hun måtte virkelig finde det fascinerende at der var nogen der var så gode til at sy. Selv havde hun aldrig hverken lært det eller fundet det interessant men hun gik selvfølgelig heller ikke op i tøj.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 19, 2014 15:57:27 GMT 1
Det var godt med anerkendelse, det betød kunden virkede tilfreds og så var der styr på det, til gengæld, havde hun så heller ikke på nogen måde regnet med at kvinden valgte at ville have meget mere end til at starte med. Noget som fik hende til at smile og nikke roligt, hun var enig og det ville kun være en god ting for hende. "Jeg har noget stof lignende men med mere fylde som helt klart ville være varmere til vinter. Ville det være noget med sådan en? Og to almene?" Spurgte hun roligt, hun var der for at opfylde behov og give folk klæder de kunne bruge, det fandt hun glæde i. Serenity blev færdig med at måle hende, ved skuldre, arme, ben, hofte, talje og bryst. Hun skrev målene ned, talene var tydelige ikke normale, men Serenity skrev jo normalt de elviske tal og da det var hende som skulle bruge dem, gjorde det vel intet. Fire kjoler, pænt, komfortable, det burde intet problem være. Åh hvor ville det være lettere hvis hun havde et sted her i byen folk kunne hente deres tøj, men hun måtte jo se hvornår hun kunne blive færdig og så bare stå her igen med varene liggende parat. "Syv stykker klæder vil nok tage mig omkring en uges tid at få skabt, jeg har mange andre bestillinger også. Kan De vente så længe, eller vil De hente en af Deres dragter og kjoler lidt tidligere og vente med at få resten?" Spurgte hun så roligt, mens hun allerede nu begyndte at se kjolerne for sig, der måtte være lidt forskelligt, enkelt, men smukt og stadig så hun følte sig godt tilpas.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 24, 2014 6:32:27 GMT 1
Syersken lod virkelig til at have styr på sit kram hvilket var en dejligt ting at se. Ikke nok med at hun lod til at have styr på det så virkede det også som om hun virkelig måtte nyde det. Chassity smilede varmt, denne kvinde mindede om hende selv når hun var i sin uniform. Begge lod de til at være rigtig glade for deres arbejde. Chassity lykkede roligt ved kvindens ord og nikkede roligt. "Noget tykkere til vinteren lyder dejligt og så blot to almindelige tak" gengav hun roligt og smilendende. Hun lod syersken måle sig, hun var tålmodig. Hendes blik gled roligt mod papiret og hendes hoved søgte let på skrå. Hvis hun ikke tog meget fejl måtte det være den elviske skrift som stod derpå. Hun sendte syersken et lille smil. "Er De monstro Elver?" Chassity var en utrolig nysgerrig kvinde. Hun havde lært sig selv at læse og forstå Elvisk men kunne ej hverken skrive eller snakke det. Hun havde blot følt at det var vigtigt at kunne forstå sig hvis hun skulle samarbejde med elverne omkring Procias beskyttelse. Hun stilte sig lidt til rette igen da syersken var færdig med at måle hende og hun lyttede roligt. Hun havde fri et godt stykke til endnu så hun kunne sagtens vente. Kvinden måtte have travlt, hun ønskede jo heller ikke at stresse hende for meget. "Jeg er i stand til at vente. Nu må De heller ikke overanstrenge Dem for meget. Mine klæder kan sagtens vente så bare tag Dem god tid" forsikrede hun syersken om og kørte en hånd igennem det lange blonde hår. Hun havde påtvunget orlov et stykke tid endnu. Hun havde absolut ikke travlt.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 24, 2014 18:28:30 GMT 1
//out
|
|