0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 14, 2013 14:04:41 GMT 1
Christopher stod inde bag bardisken på den lyse kro, iført et par mørke jeans, hvid t-shirt, en sort blazer, et enkelt tykt læderarmbånd og en enkel sølvkæde. Hans daggerter gemt inde i blazeren, og Xian var inde i baglokalet, gemt væk men lige i nærheden. Han sukkede tungt, lagde begge hænder på kanten af disken og lænede sig forover. Der var ikke meget at lave i kroen lige nu, og han kedede sig lidt. Der var dog nogle enkelte kunder som han serverede for, hvor han lige hurtigt gjorde deres drinks kolde med hans is, et af de eneste få ting han kunne gøre med det, og hvor hans øjne blev en klar isblå farve, når han brugte sin is. Han strækkede sig før han begynde at tørre af på disken diverse steder, men han holdte stadig øje med hvad der skete i kroen. Der var nogle enkelte mistænkelige typer over i hjørnet, ellers var det bare ham der var paranoid. Han sukkede endnu en gang og havde lyst til at banke hovedet ned i bordet, han smed viskestykket ned på bardisken, inden han bevægede sig ud mod baglokalet til Xian, bare for et lille håb om en eller anden form for selskab, bare for et lille stykke tid, inden han havde fyraften, hvilket ikke var om særlig lang tid. Heldigvis! Dog gik der ikke lang tid før han var ude bag bardisken igen, efter at have set til Xian. Han stolede ikke helt på folk. Han kiggede mistænkeligt ud på folk, dog med et lille smil så han ikke virkede helt utilnærmelig.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 16, 2013 9:47:04 GMT 1
Angel havde savnet den Lyse kro. Det måtte hun indrømme, som hun indåndede den velkendte duft af øl og svedende mennesker. Selvom man var blevet offentliggjort som landets prinsesse, så kunne man vel godt snige sig ned til sin gamle arbejdsplads? Det mente hun i hvert fald var fint, som hun havde sneget sig udenom sin far og var smuttet ned til byen. Hun var iklædt en elegant kjole, som Gabriel havde tvunget hende i den morgen. Hun havde ikke ville skifte, så da hun havde trukket hesten med sig, hoppede hun blot op og smutted afsted. Hendes hår var sat op med et spænde, så det hang ved hendes skulderblade. Kjolen var ok lang. Den gik lige til hendes ankler, så den ikke slæbte hen over gulvet. Det ville den blive beskidt af og det ville ingen på slottet blive glade for. Hun havde en kappe omkring sig, så hun ikke var alt for nem at genkende. Selvom det var en forholdsvis fredlig by, så kunne man aldrig vide, hvad folk kunne finde på med landets prinsesse. Hun fik hurtigt øje på bartenderen, som ikke så helt glad ud. Selvom han havde et lille smil på læben, så var det ikke helt overbevisende. ”Kan jeg få en øl?” spurgte hun med et smil og lagde hovedet en smule på skrå. Her trak hun endelig kappen fra sit hoved, så man kunne se hende ordentligt. Godt der ikke var mange mennesker i kroen.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 16, 2013 12:20:49 GMT 1
Christopher kiggede op mod døren, da han hører at den gik op, og han så en kappeklædt skikkelse træde ind. Han reagerede dog ikke uden videre på det, da det er tit der kommer forklædte mennesker ind på kroen, som helst ikke vil genkendes af den ene eller den anden grund. Han kiggede atter op på den kappeklædte skikkelse, da hun, nu genkendt som kvinde via stemmen, spurgte efter en øl, og han skulle lige til at hente den, da hun tog kappen af hovedet, og han stod lidt overrasket, og måske lidt måbende, dog det ville man aldrig få ham til at indrømme. Hvad katten lavede en af de royale hernede? Han rømmede sig dog lidt bagefter og hentede en øl til hende. ”Værsgo’, dog ved jeg ikke om det er politik her at vi kræver penge af de royale?” Han hævede sine øjenbryn med et anstrengt venligt smil. Han stolede ikke i forvejen på hende, da det var en kvinde, men det at hun også var royal, gjorde ham endnu mere anspændt. ”Men hvad laver en af royaler overhovedet hernede, og endda uden nogen form for beskyttelse?” Han kiggede nysgerrigt på hende, men forholdte sig stadig passiv. Den eneste måde man kunne se at han var interesseret i hendes svar, var det lille glimt af nysgerrighed i hans øjne.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 16, 2013 12:32:16 GMT 1
Angel havde ingen anelse om, hvordan han ville reagere på hendes tilstedeværelse, men hun kunne allerede fornemme en del øjne liggende på hendes skiggelse. Det gjorde hende dog ikke urolig. Det fik hende nærmere til at smile stort over opmærksomheden. Det var underligt. For blot et par måneder siden havde hun selv arbejdet for føden og nu var hun officielt en prinsesse? Det var sku mærkeligt. Hun kom med et svagt grin, da han måbende kiggede på hende. Det var den reaktion hun havde regnet med. Hun tog dog imod sin øl og tog en tår, inden hun svarede på hans spørgsmål. ”Om det er royale eller ej, så skal prisen stadig betales” sagde hun stille og lagde pegnene til ham på bordet. Hun kunne ikke forstå, hvorfor han dog virkede så anspændt. Det var ikke ligefrem fordi hendes far stod bag hende. ”Hvad får dig til at tro, at jeg ikke er I stand til at beskytte mig selv?” spurgte hun med et løftet øjenbryn og kiggede en anelse irriteret på ham. Hun var magiker… og en god en af slagsen, hun ville kunne sætte ham i flammer på et splitsekund og desuden, så var der altid vagter omkring hende, om hun vidste det eller ej. Det havde hendes kære far sørget for.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 16, 2013 14:19:35 GMT 1
Christopher kiggede hurtigt rundt i kroen og så hurtigt at der var meget opmærksomhed rettet op mod dem, eller rettere sagt den kvinde der sad foran ham. Han kiggede ned på hende igen og tog pengene og lagde dem på plads. Han trak på skuldrene. ”Spørgsmål er ikke hvorvidt om prisen skal betales, men om hvorvidt de royale er villige til at betale,” der var intet dømmende i hans tone, men man kunne samtidig mærke en lille foragt i hans stemme, den var dog ikke rettet mod de royale. Han vendte ryggen til hende for finde et glas til sig selv for at hælde noget vand op i det, endnu en gang trak han på skuldrene med et passiv ansigt, og han vendte sig mod hende igen. ”Jeg har intet sagt om du ikke er i stand til at beskytte dig selv, så jeg ramte måske et ømt punkt med mit spørgsmål?” han hævede det ene øjenbryn mens han kiggede på hende og tog en tår af hans vand. Han sukkede tilfreds efter at have fået noget at drikke, det var lige det han trængte til. Han fornemmede hendes irritation over hans spørgsmål, og for at være helt ærligt, så morede det ham en smule. ”Men jeg er dog ikke i tvivl om at I er stand til at beskytte jer selv, men plejer en ekskorte ikke at være en almindelig ting iblandt jer, hvis I skal udenfor slottet?” Endnu en gang hævede han øjenbrynet spørgende og lænede sig tilbage mod væggen.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 16, 2013 14:58:58 GMT 1
Angel så på ham med et suk og tog en tår mere af sin øl. Den dreng var simpelthen født flabet, det var hun 100 % sikker på, men det havde hun efterhånden lært at leve med i de tider de havde arbejdet sammen på kroen. ”Du af alle mennesker burde vide, at jeg er i mere end fin stand til at passe på mig selv” sagde hun så endelig med et drillende smil og blinkede til ham. Siden hun var blevet offentliggjort som prinsesse af Procias havde hun ikke haft så meget tid til at have det sjovt sammen med sin gamle ven. De havde sku efterhånden kendt hinanden længe og hun så ham som en af sine bedste venner, hvis ikke den bedste. Hun hoppede ned af den barstol hun sad på og gik omkring baren, hvorefter hun stoppede direkte foran ham med et surt blik. ”Må man virkelig ikke få et velkomst kram mere? Jeg er skuffet…” kommenterede hun med armene over kors, imens hun lænede sig op af baren lige overfor ham. En eskorte? Som om hun nogensinde ville få brug for det og da slet ikke i selskab med Chris.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 16, 2013 15:10:04 GMT 1
Christopher kunne ikke lade vær med at lyse op i et sjældent gengældt smil, Angel var en af de få personer der nogensinde så ham smile, og selv for hende var det sjældent. "Ja, jeg ved skam godt, hvor godt du kan passe på dig selv, har desværre selv oplevet det et par gange," han hævede det ene øjenbryn drilsk, og man kunne fornemme et drillende smil i hans øjne. Han vendte sig mod hende, da hun kom om bag baren og han kunne ikke lade vær med at føle sig totalt afslappet i hendes nærvær. Han vidste dog stadig ikke helt, hvordan han skulle opføre sig omkring hende, nu hvor hun var blevet offentliggjort som prinsesse, hvilket lige pludselig gjorde at hun var over ham rent socialt, men det var han egentlig ret ligeglad med, han var bare glad for at se sin ven igen, lige meget om hvordan han opførte sig overfor hende til at starte med. Han gik dog med raske skridt over til hende og lagde armene om hende, og gav hende det velkomstkram hun havde ventet på. Hun var nok den eneste kvinde han nogensinde havde turde stole på i rigtig, rigtig lang tid. "Aaahrg, du ved hvordan jeg har det med kvinder," han kunne ikke lade vær med at blinke til hende, endnu en ting han meget sjældent gjorde. Han var i det hele tiden kun sådan her, når han var sammen med Angel. "Jeg har savnet dig Angel, og det ved jeg at Xian også har gjort," og i det samme den hvide ulvs navn blev nævnt stod han over ved døren til baglokalet og kom gående hen til Angel med en logrende hale. "Og undskyld min opførsel før, jeg har jo et image jeg skal opretholde, så hvis vi skal fortsætte med at snakke skal vi enten vente til min vagt er ovre om lidt, ellers skal vi gå ind i baglokalet og snakke, der er også mere fred der," han tillod sig et lille smil, men det var også det eneste, resten af hans ansigt forholdt sig passiv.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 19, 2013 10:00:40 GMT 1
Angel kunne se på Chris med det samme, at han var glad for at se hende. Det smil han gav hende var meget sjældent, selv for hende og hun blev lykkelig hver gang hun fik lov til at se det. ”Det har som regel været din egen skyld…” kommenterede hun med en sigende mine og blinkede derefter til ham. Hun havde bestemt bevist overfor ham, at hun kunne passe på sig selv og nogle gange havde det resulteret i at han fik en på hovedet. Ikke fordi hun slog ret hårdt, men det havde været hårdt nok til at få meningen ud. Hun var nok blevet offentliggjort som landets prinsesse, men det betød bestemt ikke, at hun ikke længere ville være i nærheden af sin bedste ven. Det kunne hun aldrig nogensinde finde på og det håbede hun på, at han var klar over. Hun lagde armene omkring hans nakke, da han endelig tog et skridt tættere på og lagde armene omkring hende. Hun slap igen efter lidt tid og tog et skridt væk, så de ikke stod helt oppe af hinanden. ”Meget muligt, men jeg er jo ikke hvem som helst” pointerede hun med et smil. Hun lænede sig ned mod den hvide ulv og klappede den blidt på ryggen, da den kom hen imod hende. Hun vendte derefter hovedet mod Chris igen og kunne ikke lade være med at vende øjne af ham. ”Dig og dit image… Så lad os da gå om I baglokalet.” Hun vendte hurtigt snuden mod det velkendte rum og kunne mærke Xian gå ved hendes side.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 20, 2013 10:11:24 GMT 1
Christopher vendte sig mod hende, mens de gik mod baglokalet. ”Og ligeså meget din egen, det var ikke kun for min skyld! Og image siger alt! Vi kan jo ikke alle sammen lige pludselig blive royale.” han smilede med øjnene og vendte sig om igen, for at åbne døren ind til baglokalet, hvor hans afløser stod. ”Fantastisk at du er her, det betyder jo at jeg har fri nu,” han lavede et lille venligt smil, men man kunne se det var lidt anstrengt. Afløseren nikkede bare til ham, for at anerkende at han havde ret, og gik derefter ud mod baren, og lod ham og Angel være alene i baglokalet. Han tog sine daggerter op og lagde dem på bordet, da han gik forbi, gik hen og hentede to glas og stillede dem på bordet. ”Kan jeg friste med noget? Andet end øl?” Han smilede drillende til hende og lænede sig bagover ved bordet, så han næsten sad på det. ”Og heldigvis for at du ikke er hvem som helst! Fordi hvis du var hvem som helst, var vi ikke blevet venner!” Man kunne høre den glade og drillende tone i hans stemme, men hvis man kun kiggede på hans ansigt, vil man nok ikke lige umiddelbart gætte hvordan han egentlig følte. Xian havde lagt sig ved hans højre fod, med hovedet på sine forpoter. Han lænede sig lidt længere tilbage, og han støttede nu sig selv på bordet med sine hænder. Han strakte sin hals bagud og prøvede at knække hans nakke. Han var alt for stiv og anspændt i sin krop for tiden, og han anede ikke hvorfor, om han måske bare havde arbejdet for meget? Han slappede af i kroppen igen og kiggede på Angel med et smil. Han havde altså virkeligt savnet sin ven. Han havde aldrig troet, at han ville kunne stole så meget på en kvinde igen, efter at den kvinde der fødte ham flygtede og efterlod ham, og dog lykkedes det ham, da han mødte Angel. Selvom han nok havde været svær at komme igennem i starten og nok en smule stædig.
|
|