0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 25, 2012 22:57:12 GMT 1
Ritta stod og rørt i gyden, som døren gik op og en elverpige tråde inde. "ah hej Levia kommer du efter mere medicin til din mor" hun smile og gik hen til pigen der line en på 8, "ja mor er begyndt at få det beder og hendes mave vokser og vokser" pigen vippe lidt på fødderne, "hehe jamen det da godt at hør øjeblik så laver jeg lige en frisk omgang " hun smile ritta tog en ren skål og putte nogle sort bær i,noget vand og ellers mange forskellig urter og og most rod i som hun rørt sammen, og hældt i en flaske, hun gik hen og gav den til Levia, "her du ved jo godt hvor meget mor må få så det behøver jeg ikke fortælle.. har du den gamle flaske med" pigen nikke og gav hende flasken og der efter 1 sølv mønt og et par cobber mønter "tak og hils din mor og far " hun smile, "skal jeg nok ses ritta!" sag pigen glad og gik, ritta lo "åh den dejlig unge altid så munter" hun smile og begyndt på arbejde ved gryden igen, der kom 2 kunder yderliger efter pigen, før ritta kom ind lidt over middag med en gang frugt salat til Yue "her lidt sundt.. spis der godt med væske i de her frugter" hun hente en lille skål til sig selv me frugt salat og satte sig på skamlen ved sengen og gav sig til at spise sin frugt stille og roligt. "har du det beder ?" hun så på ham og smile lidt mens hun ellers kigge lidt på ham, "og har bene det lidt beder?" hun viste hans ben snart skulle smøres igen.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 8:43:08 GMT 1
Yue slappede af imens at Ritta passede kunder, og lå lidt og lyttede med i samtalerne. Han var glad for at hørelsen ikke havde taget skade af hans dehydrering. Han kunne ikke lade være med at smile lidt grinene, for han syntes at nogen af de kunder som kom havde lidt sjove navne, og stemmer, hvilket han fandt ganske morsomt. Han lod dog ikke øjnene glide i for lige nu var han lidt nervøs for at falde i søvn igen og ende med den slags drømme igen, det havde ikke været det fedeste oplevelse over hovedet. Han så på Ritta da hun kom ind til ham med noget grønt værk og havde sat sig op. Han gloede lidt på frugten og ville ærligt indrømme at der var nogle af de frugter han aldrig havde set før i sit liv. Det kunne godt være at også mørk elverne boede i skov men så frisk var deres skov ikke så den kunne bære sådan nogle farverige frugter. Han begyndte så at snå nippe til maden i starten, bare for at smage på det forskellige underlige frugt, hvor han så vendte det hvide blik mod Ritta, "en smule, styrken er ved at vende lidt tilbage.. men jeg vil sige mine ben ligner et par hakket agurker vil jeg indrømme" sagde han og så ned mod sine ben. Han trak på skuldrende og blev stille ved med at spise imens de hvide øjne roligt så på Ritta, nede fra kjolens ende og op om hendes slanke hofter, og op om barmen som han var ved at blive rød i hovedet over at se på, og op til hendes flotte øjne, "Ritta jeg har et spørgsmål... du sagde du var halv mørk elver... men jeg syntes ikke jeg kan se noget som virker anderledes??" sagde han så endeligt og lagde hovedet let på skrå. Han havde tænkt sig at sige hun også så sindssygt godt ud men det holdte han for sig selv lidt endnu. Han endte bare med at smile lidt til hende med et lille glimt i øjet at han virkelig godt kunne lide hvad han selv så lige nu og ville ikke have noget imod hvis hun faldt ind til ham med armene om halsen på ham, som var han en eller anden kæmpe helt. Sådan var hans tanker i hvert fald lige nu.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 8:52:22 GMT 1
Ritta sad og fokuser på at spise sin frugt, hun lod blot yue snakke og kigge på hende selv om hun ikke lage mærke til hans blik, "din ben skal nok heale der vil dog nok gå et par dag mere max 3 så ville du kunne begynde at gå igen jeg smør dem om lidt" hun spist hvider ind til han spurt ind til det hun hade sagt om hun kun var halv mørk elver, "mit udsende kommer fra min far som er mørkelver men mit sinde er skovelver som min mor.. så der har du svar jeg er halv skov elver" hun smile blidt som om det slet ikke var noget særligt, hun fik spist sin frugt og rejste sig op og gik ud med den og kom tilbage med en flaske med grøn halv flyden væske i, hun trak tæppe af hans ben og fjerne nogle hvide klæder fra hans ben som hun hade brugt til at beskytte benen mod tæppes kræsen, hunbegyndt roligt at smør hans ben ind i salven hvor efter hunlade de hvide klæde stykker på igen, "sådan nu skal din ben bare have ro.. jeg vil gå tilbage til arbejde der kommer måske en kunde eller to mere sener prøve om du kan sove lidt" hun smile og gik om på den anden side af gardinet og begyndt arbejde igen, moste rødder og knuste urter blande og brygge ting og sager mens 2 kunder kom sammen til hende som de sidste den dag, de var begge mørk elver på vandring og skulle bruge salver til små sår og skræmmer, hvilke Ritta gav dem ganske roligt og fik betaling for hvor efter de gik.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 9:24:52 GMT 1
Han lyttede let til det hun sagde om hendes halv mørk elver blanding, hvor han sad lidt og gloede overrasket på hende og forstod ikke helt hvordan det kunne ske men at det var sket, satte tingene bare lidt mere i perspektiv om hvorfor hun opførte sig som hun nu gjorde. Han begyndte dog ikke at kunne lide hende mindre af den grund, faktisk en smule mere, for så vidste han at hun ikke havde genet i sig med at skulle bestemme over mænd, hvilket glæde ham en smule. Han blev en smule genert da hun så skulle til at smøre hans ben og så selv væk da hun trak det hvide væk og smurte benene så de kunne heale hurtigt. Han smilte skævt over det med at der nok skulle gå 2-3 dage før han kunne begynde at gå igen, hvilket han ikke helt syntes om, for han ville utroligt gerne ud og træne med sin bue så hurtigt som muligt, og holde musklerne ved lige. Han hørte hun sagde han skulle se om han ikke kunne sove lidt, men lige nu havde han ikke meget lyst til at sove, tvært imod sad han lys levende og gloede rundt i rummet, imens han lyttede efter hvad der skete i det andet rum og sørgede for at lytte rigtig godt efter for at sikre sig at alt var okay, og ingen lavede noget dumt. Han ville helst ikke have at skulle forlade stedet her lige nu i hans tilstand, for hvis noget skete ville han ikke kunne gøre meget, med de flænsede ben og den svage krop han havde. Han kunne sagtens høre det var mørk elver der kom, på deres stemme, det arrogante tvist der var i deres tale måde. "jeg troede ikke at mørk elver rendte rundt på må og få" mumlede han meget undrende til sig selv og lagde sig let ned imens han lagde hænderne om på nakken og gloede op på loftet, *hvor skal hun mund så sove i nat?* tænkte han enligt endnu mere undrende for han havde pt. kun set en enkel bred seng. Han tænkte lidt over det i noget til, hvor han så til sidst smilte ved sin konklusion. *jeg glæder mig til at spørge om det* tænkte han og kunne ikke lade være med at smile lidt fjoget.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 10:01:24 GMT 1
Ritta passe bare sit arbejde og tulle ellers rundt i hytten og rydde op efter dagens arbejde, hun nynne ganske svagt så bare hun selv kunne høre det, mens hun fik rytte alt til side for nu var dagen omme og hun viste der ikke kom flere kunder i dag de hade lige som faste tids punkter på dagen hvor de kom, selv om det måske var første gange de nogle sinde hade vær hos hende, hun begyndt på aftens maden som var stegt hjort og grønsager steget i gryden, som hun hade søger for at vaske grundig af, hun trak gardinet væk så han igen kunne se i hele hytten, "fik du hvile dig lidt?" spurt hun da hun så han var vågen og gik hen og tog hans skål fra frokorst og gik hen for at vaske den op sammen med en masse andet der stod og skulle vaskes, uden for trak det op til regn og storm vejre, man kunne høre vinde ruske i træren uden for og i hyttens tag, "ser us til vi får en lille storm i nat" mumle hun og fik vaske op og lave maden færdig og fik lave en tallerken til dem begge og satte hans på hans skød, "spis håber det smager okay jeg normalt elendig i et køkken" hun smile skævt og begyndt at spise stille og roligt mens hendes øre vippe lidt til lyden af uvejre uden for, hun hade det enlig okay med uvejre det var jo en del af naturen så hvorfor vær bange, det eneste hun frygte var trær ville vælte og ødelægge hendes hjem for det var jo både hendes hjem og hendes forretning og uden den hade hun intet og leve af for hun var ikke en jæger eller tyv eller noget hun due kun som healer og ikke andet.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 10:33:35 GMT 1
Han havde ikke rigtig fået sovet da hun kom tilbage igen, mere bare slappet af så han ikke missede noget som skete bag gardinerne og var derfor også helt rolig da hun kom tilbage igen og snakkede om aftensmad. Han ville dog ikke indrømme at maven havde knurret et par gange før hun var kommet, den havde brug for mere til at give til kroppen havde den. Han så roligt på hende "storm? så håber jeg ikke det bliver alt for slemt" sagde han og sendte hende et let smil. Han ventede med at spørge om mere til hun havde serveret hendes kokkerering og så så på hende imens han spiste, "jeg tænkte lidt på noget.. det har jeg jo også haft hele dagen til" sagde han og lo lidt men fortsatte så, "hvor sover du henne?" og lagde hovedet på skrå "og især når det begynder at storme i nat?" tilføjede han så og uden helt rigtigt at ænse det sendte hende et lidt charmende og lokkende smil. Han begyndte dog så let at spise sin mad roligt og kontrollerende. Ikke som første måltid han fik hvor han nærmest spiste som et dyr der ikke havde fået mad i flere dage, hvilket han næsten også var, bortset fra han var elver som ikke havde fået mad i flere dage. Han tog sig godt til maven da han havde kværnet det hele i maven, da han virkelig ikke ville lade noget gå til spilde. "Det smagte bare godt" sagde han med et yderst veltilfredst smil, det havde virkelig smagt godt. Han så lidt undrende på hende "hvornår tror du min krop vil være i stand til at kunne gøre noget som helst ordenligt igen?" spurgte han hende så og forventede ikke rigtig noget ordenligt svar for sådan som han syntes han så ud lige nu så føltes det som der ville gå måneder i hans hoved.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 10:54:04 GMT 1
Ritta spist roligt og så bare ganske roligt på ham, hans lidt chameren smile og lokken blik fik hende bare til at små le for mænd sag hende ikke rigtig noget, hun følt sig ikke køn nok til en mand for den sags skyld. "jeg sover på et par skind op gulve vis ikke jeg falder i søvne på skamlen igen som jeg gjorde i nat" hun så på ham, "du har jo overtage min seng " hun smile drillen og fik spist op, "mere sulten? har mere tilbage i gryden" hun så på ham og smile, og gik hen og hente lidt mere til ham og satte det på hans skød, "tja du vil nok være meste funktions dygtig når din ben er mere friske om et par dage.. det ser jo ikke ud til resten af den øverste krop har taget skade" hun læne sig lidt frem og under søgt hans bryst og arme for at sikker sig hun ikke hade overset noget. hun kunne dog intet se og rejste sig op igen, "jeg fylder lige på pejsen du skal altså prøve at få sovet lidt ellers bliver din ben aldrig helt frisk" hun så strengt på ham før hun gik hen til pejsen og begyndt at fylde lidt på så de kunne holde varmen hvor efter hun fandt nogle skinde og lage lidt fra pejsen, det var der hun skulle sove i nat efter som sengen var optaget hun fandt et tæppe og en gammel pude og kigge på sin lille seng og nikke tilfreds med den og gik så til hans seng og satte sig med en bog om mørk elvernes histiore og begyndt at læse i den.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 11:17:04 GMT 1
Efter han havde spist så han lidt utilfredst på hende da hun sagde hun ville sove på gulvet og så lidt ned på sengen, han øjemålte det lidt og greb så sin bue hvor han brugte enden af den til at fiske hendes pude op lagde den ved siden af hans bestemt imens han rykkede sig, med lidt besvær, til siden og gjorde plads til hende hvor han så lagde sig meget bestemt ned igen og lukkede øjnene for at få slappet lidt af, "ikke tale om du skal sove på gulvet, godt og vel er jeg patient men det er dit sted, så jeg vil ikke frarøve dig din seng, og gøre så du kunne risikere og få hold i ryggen" sagde han og sendte hende et lidt drillende smil imens han så på hende med et enkelt åbent øje. Han måtte dog bide smerten lidt i sig med at han lige havde flyttet hans sårede ben, også endda med hænderne. "desuden så at sove alene i storm vejr noget jeg hader" sagde han og smilte drillende imens han så lettere uskyldigt væk og lagde hovedet godt til rette imens han havde lagt armene om nakken for at se lidt mere afslappet ud. Han endte dog kun med at beholde den arm oppe som var mod den åbne side til hende oppe imens den anden blev nød til at glide ned og klø ham på maven. Han kunne dog så begynde at mærke at han roligt blev trukket væk fra virkeligheden og ind i drømme land igen, armen som havde været ved nakken gled let ud til siden og den anden lagde sig oven på tæppet slapt. Drømmen var nu lidt mere rolig end sidste, men der var stadigvæk noget skræmmende over drømmen, noget som han ikke kunne lide, så hans krop begyndte også at lave trækninger efter det. Det var varslet for storm der lige nu pinte hans drøm, hvilket fik ham til at rynke uroligt på næsen og bevæge hovedet lidt frem og tilbage uroligt også, for der skete ting og sager i hans drømme han ikke kunne lide, og enlig inderst inde gjorde ham en smule bange, frygten som han ikke havde kendt så meget til før, frygten for det uvidende.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 11:33:10 GMT 1
Ritta så på ham og ryste på hovede og gik hen til sengen og tog sin pude igen, "jeg sover på gulve for jeg sover ikke ved siden af fremme mænd" hun trykke ham på næsen og sukke han burte ikke flytte på sig, hun lag dog mærke til han begyndt at døsse hen og lag bare tæppe over ham og strøg ham over håret, "tosse mand" mumle hun og smile og gik hen og lage sig ved pejsen og døsse selv ganske roligt hen, hun var ikke spor bange for lidt uvejre, det var jo ikke farligt så hvorfor bange. hun sov nogle timer men vågne midt natten ved ilden var gået ud på grund af regne, med besvær fandt hun rundt og fik tændt starin lys og gik ind for at tjekke til yue og kunne se han var urolig, "stakkels mand" mumle hun og tog skamlen hen og satte sig helt hen til sengen oppe ved hans hovede og lag en hånd på panden og holdt den der for at berolig ham mens hun sang en gammel elver vise hun hade fundet i en bog hvilken race den hørt til huske hun ikke men visen var ganske roligt og munter en søde vugge visse til små syg børn nu var han jo ikke just et barn men vissen due nok også til voksene, uden for regne det og blæst det som en i pokker og lyn skar over himlen og efter dem kom bulder og brage, i det fjerne kunne man høre trær der knage på veje i fald på grund af lyne der hade sloget ned i dem, Ritta så ud af vinduet så voldsom en storm hade hun ikke set længe? mund det var et varsel fra naturen? og hvad mund det så vasle om? mund det var om yue ? hvem vist man kunne jo tro på så meget så Ritta valgt bare at tro det var en helt normal storm.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 11:44:21 GMT 1
Han var blevet mere urolig i løbet af natten, men stadigvæk langt fra at vågne fra sit mareridt. Da hun begyndte at synge den gamle vuggevise, var det som han kunne høre den inde fra sit mareridt, en sang som beroligede hans inderste sjæl og fjernede ham totalt fra sit mareridt, og satte ham i et lys, lys af varme og omsorg, et lys som blændede ham men gjorde ham rolig og stille. Kroppen begyndte også at slappe helt af da hun var godt inde i sangen og til sidst endte han med at have et lille smil over læberne imens han sov tungt igennem den buldrende nat. Han vidste ikke hvad der foregik uden for men det var sikkert at der skulle en del mere til for at han vågnede. Han sov hele natten nu roligt og trykt og vågnede næste morgen som en totalt udhvilet mørk elver med sindet og tankerne friske som nybagt brød. Han satte sig med det samme op og strakte sin bare overkrop med et langt og dejligt strejk. "Oh det var en god nat" mumlede han muntert imens han begyndte at gnide søvnen ud af øjnene og så mod vinduet for at se hvordan vejret var i dag, for hun havde jo sagt at det trak op til storm, så om det stadigvæk var et møg vejr uden for var lidt spændene at se. Han tænkte dog også at uanset hvad så var der intet vejr der kunne ødelægge hans nye udsprunget humør da han var lidt overglad, det havde trods alt været længe siden han havde kunnet tillade sig det. Han kunne dog også godt mærke at med det stigende humør kom også lysterne tilbage til ham, og han fik sådan en kæmpe lyst til at drille Ritta en smule i dag, bare en smule. Og så måske også være lidt fræk og tirre Ritta en smule.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 13:15:22 GMT 1
Ritta smile da hun så han smile og han faldt mere til ro, "god dreng" mumle hun og strøg ham over håret og lage tæppe over ham og gik tilbage til sin seng, om morgen var ritta ude i et par tæt siden mørke bukser og en skjorte da hun mangle ren kjoler, hun var i skoven og tjekke skoven for hvad skader der var komme over natten, et par vælte træer var der og et par død dyr der var bleven mast under nogle trære og det, men ikke dyr som ritta kunne bruge til at spise eller noget. hun kom tilbage og så på ham, "godmorgen du liner en derhar sove godt" hun smile og gik hen og lave en skål haver grød med frugt hun hade drysse lidt i for at han skulle komme sig hurtiger, det var ikke fordi hun ikke ville have ham der men ja hun hade et liv og kunder og han ville nok skræmme de fleste af hendes kunder, "spis op " sag hun roligt som hun selv begyndt at spise sin skål fuld mens hun sad på skamlen ved sengen, "stormen har kun lave minder skader uden for ikke noget der burte betyde noget for mig heldig vis...nu det bare nemmer at finde brænde" hun smile og så på ham, hendes hår hang løst over hendes skulder. hun var hurtig færdig og kom ind med en skål med vand og en klude, "ja du skal jo vaskes jeg kan hjælpe dig de steder du ikke selv kan her" hun gav ham kluden og satte skålen med vand på skamlen ved siden af ham så han kunne nå selv.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 13:54:17 GMT 1
Han tøvede ikke men væltede morgenmad ned og syntes det smagte lige så godt som sidste dag. Det med at stormen havde ødelagt en smule gjorde ingen forskel for ham, bare at huset stadigvæk stod med det hele uden skader så var han ret så tilfreds, for han vidste ellers ikke hvor han skulle tage hen hvis det hele blev ødelagt på grund af en lille storm. Hendes tøj forandring kom lidt bag på ham, og han måtte sluge en ekstra gang for at lade være med at stirre alt for meget på hende. Hun så jo røv godt ud! Det løse hår og de stramme bukser der sad så man kunne se formerne og skjorten der udfordrede tankegangen lidt med hvor formet hun var for oven. Han kunne bestemt godt lide det! Han fik så store øjne da hun sagde han skulle vaske sig og havde jo normalt bare hoppet i en sø, men at skulle sidde og vaske sig med en klud nu her var en smule pinligt syntes han. Men han gjorde som hun sagde og vred en klud godt op og begyndte så at vaske fronten af sin overkrop og armene og til sidst ned til buksekanten, mere havde han ikke rigtig lyst til at vaske sig imens hun var der, "benene ved jeg ikke helt om jeg skal røre men ryggen kan jeg ikke nå" sagde han og smilte roligt til Ritta og rakte hende kluden imens han forsigtigt vendte sig i sengen så han sad med ryggen til hende. Skønt hans krop var blevet tynd af hans tur, var ryggen stadigvæk utrolig bred og mandig muskuløs. Håret var nu også blevet en smule længere end hvad det skulle så nakken var blevet så lang så det rørte ned mellem de to skulderpladers midte. Håret havde nu ikke taget meget skade, det var stadigvæk lige så hvidt og glat som normalt, måske en smule støvet af jord støv, men hvidt som sne. "hvor meget kommer der så til at ske i dag?" spurgte han hende undrende og lukkede bare øjnene og lod hende komme til hvor hun ville vaske.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 14:01:46 GMT 1
Ritta så roligt til mens han vaske sigog ville være sikker på at han gjorde det grundig hvilke han også gjorde, da han vente ryggen til efter at have give hende kluden vred hun den op igen og begyndt roligt at vaske hans ryg, "ikke så meget vil jeg sige efter sådan en storm kan der komme lidt ekster kunder men der også chance for ingen kommer fordi de er travlt optage af at genopbygge det der er gået i stykker" hun smile og vaske ham ned af ryggen og ned til bukse kanden stille og roliget vaske hun ham over ryggen og hofterne hun løfte i håret og vaske ham i nakken og om bag øerne, "du skal ikke tro ørene slipper" sag hun drillen og fik vaske dem bag ved og inden i "sådan nu du i vært flad bleven kønner at se på og lugte til" hun smile drillen og lag kluden i skålen med vand, "nå må heller gør klar og så må vi se hvor mange der kommer idag" hun smile og løfte skålen op og så kort ud mod vinduet mens hun hade skålen i hænderne hun endt dog med at vende sig mod køkkenet for at gå der hen.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 14:14:17 GMT 1
Han lyttede kun med et halvt øre af hvad hun sagde, for resten af hans opmærksomhed var på hende som vaskede ham, noget han virkelig godt kunne lide. Hendes hænder som styrede kluden rundt på hans krop, fik ham til at sukke let af nydelse, det var virkelig behageligt var det. Han blev en smule rød om ørerne da hun vaskede ham nede ved buksekanten og rundt om hofterne, han ville dog ikke have haft noget imod hvis hun fortsatte. Han kunne dog ikke lade være med at give et lille grin fra sig da hun vaskede ham i nakken og bag ørerne hvilket fik ham til at trække lidt op i skuldrende fordi det føltes lidt sjovt, musklerne var godt tydelige hver gang han bevægede sig, men det var også på grund af han ikke havde noget fedt på huden mere næsten. Han så lidt op på hende da hun var færdig og så hun stod lidt før hun vendte sig for at gå videre. Men før hun gjorde det tog han chancen og lod sin ene hånd glide op og lagde sig over hendes imens de hvide øjne så op på hende med et lidt varmt blik, "om du er mørk elver og skov elver.. så du en vidunderlig kvinde" sagde han lidt lavt imens han havde et let smil på læberne, en smule akavet, men han havde heller ikke i sit liv forestillet sig at skulle sige sådan noget, i hans forestillinger havde han endt som noget der kunne ligne en slave for en kvindelig mørk elver og leve et normalt mørk elver mandeliv under skoen på kvinden. Men lige nu så følte han sig mere tiltrukket til Ritta end nogen anden. Han tog så let hånden til sig som han lagde på nakken og kløede sig let flovt imens han så lidt væk men med et varmt smil over læberne.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2012 15:01:03 GMT 1
Ritta hade set lidt underne på ham da han lage hånden på hende og så hende i øjne, "øhm tak" hun smile lidt og følt det her virkelig var akavet lige nu, for hun følt jo ikke rigtig noget for yue han var en såret mand og hun tog sig lidt af ham til han var frisk. hun gik i køkkenet og fik vaske op, og dagen gik roligt med at og sådan forsat det enlig de næste 4 dag, yue hade være hos ritta i 6 dag så godt og vel snart en uge og det var på tide han skulle prøve at gå lidt, han hade foder ham så godt hun kunne og måtte flere gang til byen og hente mere køde og æg og mælk mens han var der, "kom så hjælper jeg dig stille og roligt" ritta hade kjolen på han hade set hende i samme dag hun hade fundet ham, hun hade hænderne om hans ene arm og hade fået hans ben ud over senge kanten "kom nu din kylling du kan ikke ligge i min seng for evigt" hun små lo og prøve langsomt at få ham op og stå "bare støt dig til mig du skal ud og have lidt frisk luft nu hvor jeg har en fridag" hun smile og hev lidt op i ham, "så vis dig nu lidt som en mand eller du måske trylle om til en lille kylling" hun smile drillen og så på ham.
|
|