|
Post by pacman on Jul 3, 2011 18:46:58 GMT 1
"Lidt mad ville være rart, hvis du ikke har noget imod det" svarede Seth venligt og ville da ikke klage over det på nogen måde. Rengøring ville han ikke byde hende for stedet havde nok stået tomt de sidste 6 måneder hvilket nok ville have lagt en masse støv. Desuden kunne han selv klare det med lidt magi. Det kunne han entelig også med mad men han ville på en måde hellere have Aimées end det han kunne lave med sin magi. Som de gik kom huset endelig til syne, det var et stort mansion der lå godt gemt inde i skoven. Huset havde en stor have der var godt begroet til nu. Huset var på 3 etager og lå mørkt hen. Der var et stort skilt uden for an hvor der stod "Library of shadows". Dette var Seth hjem, stedet var Seth egen private samling af bøger artifakter og andet han havde skaffet sig igennem alle årne han havde levet. Stedet havde ikke været brugt siden han var leder fra sin race men det var også fint nok. "Det er så mit hjem... før vi går ind så skal du tage den her om halsen" sagde Seth som han roede rundt i sin jakke lomme og fandt en talisman frem. Det var en slags nøgle til stedet, havde man ikke sådan en eller var warlock så ville man straks blive forbandet af stedet, da Seth ikke ville have uforventet besøg af nogle der ikke skulle komme. "Der er mange ting der inde der er forbandet, den talisman vil sørger for du frit kan bevæge dig rundt og røre ved hvad du vil uden der sker dig noget" sagde Seth venligt.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 3, 2011 18:54:01 GMT 1
Aimée smile bare da han gerne ville have hun lave lidt mad til ham, hun så på huset imponeret så stort hus hade hun ikke set før, det så dog lidt uhyggeligt ud. hun så på talismanne og tog den roligt på, "sådan" hun smile og gik hvider, mens hun syntes huset nærmest vokse som de kom nærmer. hun så på haven den var godt til groet hvilke var synd for det hade sikkert vær en smuk have uden alt de ukrudt. hun så på ham, "det godt nok et stort hus de har.. bor du helt alene der inder?" hun så på ham og ført ham bare hen til fordøren.
|
|
|
Post by pacman on Jul 4, 2011 7:04:50 GMT 1
Seth lod sig følge hen til for døren. Det var en stor egetræsdør men selv her var ukrudet ¥et til og voksede op af døren. Det var utroligt hvor faldfærdig haven kunne nå at komme til at se ud på blot få måneder. Eller få havde det ikke været. "ja jeg bor her alene... Der er ikke mange der ville have lyst til at bo der tror jeg... Men sådan er det lidt når jeg har haft den titel jeg har haft, den spredte mere frygt end jubel" sagde Seth og trak lidt på skulderne. Entelig havde han ikke meget imod det. Jo lidt ensomt blev der men han var vandt til det. Seth bankede på dørtrinnet med sin stav og med et gik døren op. Der var mørkt inde i huset, der var en svag lugt af hvad man kunne kalde gammel bolig lugt. Men da Seth trådte indenfor tændte en masse starin lys i gangen. Der var en masse støv over det hele. Allerede i det første rum her var der fyldt med bogreoler, talismaner en montre med amuletter og et enkelt sted kunne man skimte et ukendt væsen kravle ned i skyggerne igen. "Her kan virke uhyggeligt men så længe du har talismanen på sker der intet" sagde Seth venligt og tog sin frakke af og hængte den i gangen.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 4, 2011 8:28:04 GMT 1
Aimée fuldt med ind og så rundt i rumme de tråde ind i, hun følt det løb kold ned af ryggen men skjulte sin angst for bare det første rum, hun skimte væsenet der forsvandt og spurte stille. "hvad var det?" hun så på ham, og prøve ikke at blive alt for bange og prøve ikke at vis det. hun så på de mange bøger og talismaner der var over alt, "har du virkelig læst alle de bøger" hun så på ham, og hjalp ham bare med at komme der inde hvor han nu skulle være, "hvor er køkkenet?" spurte hun stille og så roligt på ham.
|
|
|
Post by pacman on Jul 4, 2011 8:47:33 GMT 1
Seth vendte blikket imod der væsnest havde været. Han var vandt til de var over det hele så han lagde ikke rigtigt mærke til dem mere. "det var en af mine mange familiers.. Det var et skyggevlsen som holder vagt for mig. Bare sig til hvis noget går dig på her i huset. Så skal jeg nok sende dem væk" sagde Seth og viftede væsnet væk da det kiggede frem igen. Seth havde et hav af familiers og minions han havde samlet sig igennem tiden. Sådan var det når man havde tid til det. "køkkenet er til venstre nede af gangen.. Nu skal jeg vise dig det" sagde Seth og gik ned af gangen. Seth kunne mærke hvordan magien gik igennem hans krop. Man kunne sige huset var en del af ham selv og man kunne se på Seth han havde det lidt bedre da han ikke støttede sig til sin stav så meget. "ja jeg har læst alle bøgerne, magi, historie, skrøner, ældgamle væsner, racer, ritualer og meget andet.. Jeg har alt hvad man vil vide... Du er velkommen til at kigge i hvad du vil... Hvis du leder efter noget bestemt så bare sig til". Seth kig ind i køkkenet som var godt beskidt. Det var stort men selv her lå der bøger og andre ting over det hele. "hmm det så bedre ud et halvt år siden... mumlede Seth og var lidt ked af at se sit hus så faldfærdigt som det var.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 4, 2011 9:06:20 GMT 1
Aimée så på ham, "jeg søger ikke just noget.. men nu ved jeg hvem jeg skal spørger vis jeg vil vide noget" hun smile og gik med ham i køkkenet, hun så rundt og bed sig i læben "jeg skal vist lige tage lidt fat inden jeg kan lave noget her.. har du en kost eller ligne?" hun så på ham, og så på køkkenet hvor der ind dag også lå bøger her! læst han mens han lave mad? hun så rundt og hade stadig fat i hans arm bare for at have lidt tryghed da det her faktisk var temmelig skrammen syntes hun.
|
|
|
Post by pacman on Jul 4, 2011 9:14:00 GMT 1
Seth kløede sig lidt i håret. Hvor var det nu han havde sat sin kost. Han havde faktisk ikke nogen ide om det. "den klare jeg. Det skal du ikke tænke på" sagde stede og så sig omkring. Seth bankede med sin stav i gulvet tre gange og viftede med hånden. Der gik et par sekunder og tre skyggevæsner dukkede op og begyndte at gøre rent. "det tager nok lidt tid. Vi kan sætte os i stuen... Jeg beklager at stemningen her er dyster men ikke nemt at holde det pænt helt alene" sagde Seth undskyldene og førte dem ind i stuen. Der var en pejs der selv tændte da de trådte ind i rummet. Igen var der masse bøger over det hele der var mindst 20 bogreoler langs vlgene fyldt helt op. Der var en sofa og to lænestole tildækket med lagner. Med en hurtig håndbevægelse fik Seth lagnerne til at flyve væk fra møblerne ganske stille og roligt så der ikke faldt støv på stolene. "dette er nok det hyggeligste rum i huset" sagde Seth og ventede på hun tog plads et sted.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 4, 2011 9:35:23 GMT 1
Aimée fik et lille chok da skygge væsnerne kom frem, lige frem 3 styks og de gjorde rent. hun fuldt dog roligt med ham, mens hun hade fat i hans arme. hun så rundt i stuen, det var i vært fald mere hyggeligt ind de andre rum hun hade set. "vis det er kan jeg komme.. i ny og næ og gør lidt her.. så du jo heller ikke helt alene hele tiden.. jeg kommer gerne helt friet " hun satte sig pænt i sofaen stadig med kappen på, det var en vane for hende at beholde den på og ikke tage den af. hun så rundt på de mange bøger, hun hade aldrig i sit liv set så mange bøger, men hun kunne sådan set heller ikke læs eller skrive. hun så på ham, mens hun lag hænderne i skødet under kappen og vente på skyggerne var færdig så hun kunne lave lidt mad til ham.
|
|
|
Post by pacman on Jul 4, 2011 9:47:22 GMT 1
Seth satte sin stav op af vægen og gik hen og satte sig ved siden af hende ganske stille og roligt. Det var første gang Seth havde haft besøg i flere år hundere som ikke bare kom for at læse. Det var lidt akavet da han slet ikke vidste hvad han skulle sige eller gøre. "det må du da gerne.. Døren står altid åben med den talisman du har fået." sagde Seth venligt. Men hvorfor var det lige han havde givet hende en nøgle til sit hus så hurtigt. Hun var den første der faktisk havde fået det. "Det tager måske lidt tid der ude.. Jeg har ikke rigtigt været her i et halvt år... Har du brug for noget?? Noget at drikke? Eller andet" spurte Seth da det vel var normalt at tilbyde sine gæster noget
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 4, 2011 14:33:34 GMT 1
Aimée så på ham, og ryste på hovedet "nej tak.. men.. du kunne måske lære mig at læs?" spurte hun stille, "jeg kan nemlig ikke læs over hovede" hun så på ham og smile lidt, det var rart at hvide hun måtte komme igen og lave lidt hos ham. "jeg skal nok giv besked før jeg kommer så jeg ikke kommer på et forkert tidspunkt" hun så på ham, og tog rolig hans ene hånd og smile venlig. det var jo hendes engle side der gjorde hun var sød mod dem der var søde ved hende, hun så på ham og hade en fornemmelse af han ikke var vand til gæster, og slet ikke kvindelig besøg.
|
|
|
Post by pacman on Jul 4, 2011 14:48:10 GMT 1
Seth blev lidt overrasket over hun ikke kunne læse, for Seth var det mere eller mindre normalt at man kunne det. Men han ville da ikke have så meget imod det. Overraskende nok var det rart med noget selvskab. "jo.. Det kan jeg nok godt men er første gang jeg skal lære nogle det så du må have tålmodighed med mig" sagde Seth venligt og begyndte at tænke lidt over hvordan han skulle gøre det. Seth blev dog endnu mere overasket over hun tog hans hånd. Det var han slet ikke vandt til men han tog ikke sin hånd til sig af en eller anden grund. "Du behøves ikke give besked. Brug stedet som du lyster.. Også hvis nogle er efter dig så kan de ikke komme her" sagde Seth og kiggede lidt ned på deres hænder. Nej Seth var slet ikke vandt til selvskab.. Og sidst det var kvindeligt i hans hjem var sådan set aldrig. Hvad var det lige han havde gang i.. Det lignede ham ikke. Set kiggede lidt op på hende igen og sagde "jeg skal bare have lidt lov til at forberede mig på det med læsningen.. Men ellers bliver det ingen problem"
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 4, 2011 15:18:23 GMT 1
Aimée smile "det okay.. du skal nok også have tålmodighed med mig.. jeg er ikke så hurtig til at lære ting" hun smile og sad bare roligt med hans hånd, det var enlig rart at hvide hun kunne skjule sig hos ham vis det blev nødvendig. hun så bare roligt på ham mens hun holdt blidt fast i hans hånd, hun kunne enlig godt lidt at holde ham i hånden det gave en følelse af ro inden i hende. hun så lidt rundt i rummet igen, mens hun lod tommel fingrene stryg hans hånd ryg mens hun kigge lidt rundt.
|
|
|
Post by pacman on Jul 4, 2011 15:43:53 GMT 1
Seth sad og betagtede Aimée lidt, det var ikke helt bevidst men han gjorde det. Han måtte igen kigge lidt ned da hendes tommefinger begyndte at styge Seths hånd ryg. Han gav blot hendes hånd et lille klem, men vidste ikke rigtigt hvad han skulle gøre. "Det skal nok gå" sagde Seth venligt og var sikker på det skulle han nok få lært hende på en eller anden måde. Seth nød faktisk lidt den stilhed og bare sidde og holde Aimée i hånden, men det blev pænt afbrudt af en skygge der kom op af gulvet lige foran Seth. Den kom med en stille hvisken der ikke rigtigt kunne tydes, men Seth forstod udemærket godt hvad den sagde. "Køkkenet er færdig nu" sagde Seth og viftede skyggen væk. Det var entelig lidt irriterende nu hvor han for en gangs skyld nød selvskab. Entelig havde han det lidt dårligt med Aimée skulle lave mad til ham, det virkede bare som om han bare skulle sidde og vente. Dog fik han pludselig en mindre ide.
|
|
0
I have nothing to say.
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 4, 2011 15:57:33 GMT 1
Aimée nød enlig bare og side og nusse seths håndryg og stilheden gjorde hende intet for det var hun vand til, hun så på skyggen da den kom den hade give hende et minder chok. "lyder godt så vil jeg se hav jeg kan lave til dig af det med jeg har med" hun smile og rejste sig roligt, hun slap også blidt hans hånd mens hun gik ud i køkkenet, som så meget beder ude ind før hun gik hen til køkken borde for og tog det mad hun hade i posen frem, hun kunne lave et frugt fad og en suppe hun mangle bare ja mælk og lidt svampe så ville det vær helt perfekt.
|
|
|
Post by pacman on Jul 4, 2011 16:01:09 GMT 1
Seth gik kort med ud i køkkenet og sagde "Hvis der mangler noget kan du bare sige til, jeg kan hurtigt for det frem tryllet". Det var måske lidt lamt at en warlock af Seths evner skulle fremtrylle madvare, men det kunne man lige så godt gøre når man jo nu kunne. Seth gik igen ind i stuen efter at have skaffet hvad end Aimée nu måtte bede om, og gik straks igang med at rode nogle skuffer igennem. Han fandt endelig det han ledte efter og begyndte at pudsle rundt og tegne på et stykker pergament og lave nogle ting. Hvad det var var ikke til at se men Seth var dybt koncenteret i hvad han nu var gået igang med, for sådan var han. Man kunne sætte ild til huset og Seth ville først opdage det når det var brændt ned når han først koncenterede sig.
|
|